همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

كمردرد تقريبا يك بيماري شايع در ميان افراد است. حدود ۸۰ درصد از افراد، كمر درد را در بخشي از زندگي خود تجربه مي‌كنند. اغلب وجود چنين دردي نگران كننده نخواهد بود.

در بيشتر موارد چنين دردي به خاطر پيچ خوردگي عضلات يا فشار و فتق ديسك است. معمولا كمردرد خود به خود بهبود پيدا مي كند. اگر كمردرد شما اخيرا آغاز شده است بهتر است سري به پزشك بزنيد و داروهاي مناسب آن را دريافت كنيد.

درمان هاي غير تهاجمي همچون ماساژ، انجام تمرينات ورزشي يا يوگا مي تواند مفيد باشد. با اين وجود در برخي از موارد كمر درد مي‌تواند نگران كننده باشد. برخي از اوقات وجود چنين دردي نشانه بيماري ديگري است كه بايد به سرعت درمان شود. در اين مقاله قصد داريم به همين موضوع بپردازيم.

  1. كنترل ادرار يا مدفوع خود را از دست داده ايد:

انواع كمردرد

اين عسل پزشكي موضوع ممكن است به خاطر سندرم دم اسب ايجاد شده باشد. به مجموعه علايمي كه در اثر آسيب به ريشه‌هاي دم اسب ايجاد مي‌گردد، سندرم يا نشانگان دم اسب (Cauda equina syndrome) مي‌گويند.

اين يك بيماري نادر است و از ميان ۳۳۰۰۰ نفر تنها يك نفر را درگير خود مي سازد. اگر چنين شرايطي درمان نشود ممكن است به فلج شدگي، از دست دادن كنترل بر روي ادرار يا مدفوع يا اختلال عملكرد جنسي منجر شود.

  1. كمر درد در شب رخ مي‌دهد:

انواع كمردرد خطرناك

بيشتر افرادي كه با كمردرد دست و پنجه نرم مي‌كنند مي‌توانند پماد عسل خارجي موقعيت خواب خود را تنظيم كنند و از همين طريق درد كمتري تجربه نمايند. اما اگر چنين مواردي به بهبود درد كمك نكرد و نتوانستيد به خاطر درد كمر در شب خوب بخوابيد بهتر است با يك پزشك مشورت كنيد.

چنين دردهايي ممكن است نشانه تومور نخاعي باشد. شرايط ديگري كه باعث ايجاد كمردرد در شب مي‌شود عفونت استخوان ستون فقرات است. در هر دومورد، بايد به پزشك متخصص مراجعه شود.

  1. اشاره كردن به محل دقيق درد برايتان دشوار شده است:

انواع كمردرد

درد در قسمت‌هاي بالا يا پايين كمر ممكن است به خاطر عضلات يا مفاصل خاصي نباشد. هنگامي كه كمردرد شما به طور ناگهاني ايجاد مي شود مدي هاني بهتر است با يك پزشك متخصص مشورت كنيد.

اگر درد فك، حالت تهوع، خستگي بيش از حد يا تنگي نفس داريد حتما به يك پزشك متخصص مراجعه كنيد تا شرايط شما مورد بررسي قرار گيرد.

  1. كمردرد با سفتي و خشك شدگي صبحگاهي همراه شده است:

خطرناك ترين انواع ديسك كمر

داشتن درد و خشك شدگي در اوايل صبح يك موضوع طبيعي است اما اگر چنين دردي بيش از ۳۰ دقيقه طول بكشد و با حركت كردن بدتر شود ممكن است به نوعي آرتريت التهابي مبتلا شده باشيد.اين نوع التهاب حدود ۱.۴ درصد از جمعيت جهان را درگير خود كرده است.

اگر چنين شرايطي درمان نشود مي‌تواند حركت كردن را دشوار سازد. اسپونديليت آنكيلوزان (Ankylosing ژل مدي هاني spondylitis) عبارت است از يك بيماري مفصلي پيشرونده، مزمن و خودايمني كه اغلب ستون فقرات و استخوان‌هاي لگن را درگير مي‌سازد. بيمار به دليل التهاب و سفتي ستون فقرات ممكن است حالت «خم شدن به جلو» داشته باشد.

اين نوع بيماري خطر ايجاد بيماري‌هاي قلبي و سكته را افزايش مي‌دهد. به همين خاطر نبايد آن را ناديده بگيريد. درمان اين بيماري در برگيرنده داروهاي بدون نسخه يا NSAID هاي تجويز شده همچون اينفيليكسيماب يا اتانرسپت است كه جلوي التهاب را مي گيرند.

  1. ممكن است در معرض شكستگي باشيد:

انواع كمردرد

اگر اخيرا حادثه اي داشته ايد، استروئيدهاي خوراكي مصرف مي‌كنيد يا به مدي هاني 405 پوكي استخوان مبتلا هستيد، كمردرد مي‌تواند يك نشانه هشدار دهنده براي وجود شكستگي باشد. در چنين شرايطي بهتر است بلافاصله به پزشك مراجعه كنيد.

ممكن است شكستگي ستون فقرات را تجربه كنيد كه به كاهش وزن ،تغيير وضعيت بدن و حتي مشكل در تنفس و هضم منجر مي‌شود. در چنين شرايطي بهترين كار مشورت با يك پزشك متخصص و شروع درمان مناسب است.



منبع

تظرات ارسال شده