همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمان زخم با معجزه اي به نام عسل


عسل يكي از مواد خوراكي بسيار غني مي باشد كه خداوند در اختيار انسان ها قرار داده است.براي اين ماده خوراكي خواص دارويي و درماني بسياري ذكر شده است.اين ماده داراي خاصيت ضد عفوني كنندگي بالاست و همچنين براي درمان التهاب از آن استفاده مي شود.به همين دليل براي ترميم زخم هاي عميق استفاده از عسل را فراموش نكنيد.



احمد قرباني متخصص پزشكي قانوني اظهار داشت: اگر در زخم بستر به علت شرايط محيطي و …. پانسمان عسل از نوع كامل آن كه داراي پدهاي مخصوص و جمع كننده ترشحات است استفاده كنيد، كار راحتر بوده و براي بستگان بيمارنيز ساده‌تر است.

وي ادامه داد: در زخم‌هاي معمولي مي‌توان از عسل معمولي مطمئن هم استفاده كرد، البته مسئله باز بودن زخم و احتمال عفونت از طريق عسل معمولي بنظرم منطقي است ولي با در نظر گرفتن مكانيسم ضد ميكروبي عسل، خيلي در عمل مشكلات ديده نمي‌شود.

فلوشيپ مسموميت‌هاي باليني گفت: در طرح تحقيقاتي در۴۱۷ بيمار داراي زخم شديد و نكروز ناشي از زخم ما توانستيم با استفاده از عسل، مصرف انتي بيوتيك و ساير داروهاي تخصصي رو تقريبا به نصف برسانيم.

قرباني در پايان توصيه كرد: بيمار و يا خانواده آن در مورد استفاده از عسل در درمان و ترميم زخم بايد با پزشك مشورت كرده و بر اساس شرايط جسماني و فيزيكي از اين روش ترميمي بهره‌مند شوند.

منبع : انلاين قدس

تظرات ارسال شده