همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چگونه از پوستمان مراقبت كنيم؟+راهكار

كارهاي مضر براي سلامت پوست

شستن صورت با صابون

چنانچه صابون به طور مداوم استفاده شود، پوست را خشك كرده و لايه محافظ پوست را از بين مي‌برد كه منجر به بروز آكنه مي‌شود. همچنين بايد از شر پاك‌كننده‌هاي قوي كه حاوي سولفات لوريل اتر سديم است، خلاص شويد و به جاي آن از كرم‌هاي كف كننده نرم يا لوسيون‌هاي پاك‌كننده استفاده كنيد.

استفاده از اسكراب‌ها

سايش پوست به پوست آسيب رسانده و آن را زبر مي‌كند. اگرچه در تاثير آن‌ها جاي پانسمان سوربكت ترديد وجود دارد، اما عمر تاثير آن‌ها قطعاً كوتاه است و همين امر موجب مي‌شود تا به طور مداوم از آن‌ها استفاده نمائيد. موثرترين لايه‌بردار و مناسب‌ترين ماده مفيد براي پوست آن‌هايي هستند كه حاوي اسيدند.

مراقبت بيش از حد از پوست چرب و افراط در رفع مشكلات پوستي

هر چه نسبت به پوست خود حساس‌تر باشيد، بدتر مي‌شود. گونه مناسبي از محصولات مراقبت از پوست را برگزينيد، از دستورالعمل آن پيروي كنيد و منتظر نتيجه بمانيد. اگر مشكلي جدي، همچون آكنه، داريد، بهتر است پيش از خود درماني با متخصص پوست و متخصص زيبايي مشورت كنيد.

برنزه كردن

آفتاب براي پوست خوب نيست. تراكم اشعه‌هاي آفتاب موجب صدمه به پوست مي‌شود و در نهايت خود را در قالب لكه‌هاي قهوه‌ايي نمايان مي‌سازند. به همين دليل بايد از قرار گرفتن در معرض خورشيد به مدت طولاني در طول سال ممانعت نمود و از پوست محافظت كرد. اگر هنوز نيز مي‌خواهيد پوست خود را برنزه كنيد از اسپري برنزه كننده بدن استفاده كنيد.

تبديل يخچال به كيف قيمت پانسمان سوربكت آرايش

لوازم آرايشي سنتي بسيار بي ضرر هستند، اما بيائيد صادق باشيم، آن‌ها ديگر منسوخ شده‌اند. بين استفاده از كرم ترش بر روي صورت و استفاده از كرم حاوي اسيد لاكتيك قطعاً تفاوت‌هايي وجود دارد. بله، ويتامين C براي پوست مفيد است، اما تاثير بالقوه آن هنگامي كه آن را در كرم حل مي‌كنيد از بين مي‌رود.

اعتماد به توصيه‌هاي موجود در اينترنت

توصيه افراد غريبه به هيچ‌ عنوان به پاي مشورت با يك متخصص زيبايي خوب نمي‌رسد. شايد بتوان از اينترنت ايده‌هاي كلي برداشت نمود اما در هر حال اين پوست فقط و فقط متعلق به شماست. اينترنت مملو از ايده‌هاي پوچ است كه حتي مي‌تواند اوضاع پوست شما را وخيم‌تر سازد.

دقت كنيد كه پوستتان چگونه به لوازم آرايشي مختلف واكنش نشان مي‌دهد، چنانچه محصولات مختلف را امتحان كنيد به زودي درخواهيد يافت كه كدام محصول برايتان موثر است.

كارهايي روزانه براي داشتن پوستي شفاف و زيبا

تميزكردن پوست

يك ماده تميزكننده كه كف نكند، همچون شير يا ساكارز كرم و يا محصولي كه خودش حالت كف داشته باشد و طي فرايند فعل و انفعال در آب حالت كف‌كنندگي نگيرد، انتخاب كنيد. اگر آرايش مي‌كنيد، ابتدا آن را با پاك‌كننده آرايش يا روغن پايه آب تميز نمائيد و سپس صورت خود را بشوئيد.

پاكسازي پوست

بهتر است از پاك‌كننده‌هاي اسيدي استفاده كنيد تا رنگ و بافت پوست را يك دست سازد، منافذ را پاك كند و به ديگر مراحل مراقبت از پوست كمك كند. از محصولاتي كه محتوي اسيد سالسيليك هستند استفاده كنيد كه براي پوست‌هاي چرب بسيار مفيدند.

مرطوب‌سازي پوست

كرم خود را برحسب نوع پوست خود انتخاب كنيد، اما به خاطر داشته باشيد كه راه‌حل جادويي براي زيبايي وجود ندارد. كرم‌ فقط لايه‌ايي محافظ است كه پوست را مقداري مرطوب كرده و خاصيت تقويت كنندگي دارد. اگر به مراقبت بيشتر نياز داريد، سرم تهيه كنيد و پيش از كرم مرطوب كننده روي پوست خود بماليد.

ضدآفتاب

اين دو خواهرهاي دوقلو هستند. يكي از آن‌ها در امريكاي شمالي زندگي مي‌كند و سيگار نمي‌كشد، حال آنكه ديگري در كاليفرنيا زندگي sorbact پانسمان مي‌كند و ۱۶ سال است كه سيگار مي‌كشد. انتخاب استفاده يا عدم استفاده از كرم ضدآفتاب به خودتان بستگي دارد، اما اگر به مقالاتي كه در اين زمينه وجود دارد نگاهي بياندازيد، درمي‌يابيد كه لوازم آرايشي حاوي ضدآفتاب از پوست محافظت كرده و ضدآفتاب چگونه عمل مي‌كند.

چند نكته ديگر در باب مراقبت از پوست

براي از بين بردن لكه‌هاي پوست، از لوازم آرايشي حاوي اسيد سالسيليك يا روغن‌هاي ساده همچون روغن زيتوناستفاده كنيد. مقداري روغن روي بيني و لكه هاي پوست خود بزنيد، سپس پيش از شستن براي مدت طولاني روي پوست خود ماساژ دهيد. بدين ترتيب لكه‌هاي تيره محو مي‌شوند و يا حداقل روشن‌تر مي‌شوند.

مشكلات پوستي حاد نيز با محصولات بهداشتي حاوي اسيد سيلسيليك از بين مي‌رود.

بهترين محصولات آنتي‌باكتريال مراقبت از پوست، بنزيل پروكسيدها هستند كه براي چربي بيش از حد پوست نيز فوق‌العاده موثر عمل مي‌كنند. آنتي‌بيوتيك‌ها نيز موثرند اما باكتري‌ها به سرعت بر عليه آن‌ها وارد عمل مي‌شوند.

حفره‌هاي پانسمان عسل سطحي ناشي از آكنه و تجمع رنگ‌دانه‌ها بهتر است با محصولات حاوي اسيد يا ويتامين C درمان شوند. با اين وجود، اسيدها به حفره‌هاي عميق پوستي ناشي از آكنه كمكي نمي‌كنند، پس با متخصص زيبايي مشورت كنيد و براي لايه‌برداري به مراكز زيبايي مراجعه كنيد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده