همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

خودارضايي يا استمناء در واقع تحريك دستگاه تناسلي براي رسيدن به برانگيختگي و لذت جنسي است كه توسط خود فرد انجام مي شود. معمولا اين تحريك با لمس كردن يا ماساژ دادن آلت تناسلي انجام مي گيرد اما در برخي موارد ممكن است از وسايل

ديگري هم براي اين كار استفاده شود. تحقيقات نشان مي دهند كه حدود 95 درصد از مردان و 85 درصد زنان خودارضايي مي كنند و اين رفتار بسيار رايج است. خود ارضايي در ابتدا ممكن است از روي حس كنجكاوي و كاوش بدن انجام بگيرد اما رفته رفته به يك عمل هميشگي تبديل شود و فرد به انجام آن اعتياد پيدا كند. در اين مقاله از بخش جنسي دكتر زخم در مورد خود ارضايي صحبت خواهيم كرد.

خودارضايي

خودارضايي چه عوارض و پيامدهاي ناگواري دارد؟

اين عمل از جهات مختلفي مي تواند روي شما و سلامتي بدنتان تاثير منفي بگذارد كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم:

كاهش سلامتي بدن

حدود 4 تا 8 روز طول مي كشد تا مني توليد شود؛ البته اين موضوع به خود فرد هم بستگي دارد. براي اينكه مايع مني كيفيت خوبي داشته باشد به مواد معدني، پروتئين و مواد غذايي سالم و مقوي نياز است. در صورتي كه فرد به طور مداوم خودارضايي كند، سطح عمومي سلامتي اش به خاطر از دست رفتن اين مواد مغذي كاهش پيدا مي كند.

كاهش سلامتي استخوان ها

اگر كسي به طور شديد به اين كار مبتلا شود و اين عمل را 8 تا 10 بار در هفته به مدت 6 ماه ادامه بدهد بدون شك دچار مشكلات استخواني مي شود. خودارضايي مكرر در بازه هاي زماني كوتاه باعث مي شود بخشي از استخوان كه شامل فسفر، كربن و ساير مواد معدني استخوانيست با كاهش كيفيت روبرو شود و در نتيجه فرد احساس كند كه زانوها و مفاصلش موقع راه رفتن صدا مي دهند يا دچار درد مي شوند.

تغييرات چهره

اين عمل مي تواند روي چهره شما هم اثر منفي و نامطلوبي بگذارد. معمولا كساني كه به دفعات زياد اين عمل را انجام مي دهند بعد از مدتي دچار كوچك شدن گونه ها و باريك شدن صورت مي شوند. از طرف ديگر، با اينكه جوش جواني مساله طبيعي و نرمالي محسوب مي شود اما افرادي كه خود ارضايي مي كنند بيشتر دچار آكنه مي شوند. استمنا مي تواند باعث بروز لكه هايي روي پوست صورت بشود و در برخي موارد تقارن چهره را هم از بين ببرد.

تاثير منفي روي روند طبيعي زندگي

افرادي كه به استمنا اعتياد پيدا مي كنند تمركزشان را از دست مي دهند و اعتماد به نفسشان هم كاهش پيدا مي كند. معمولا اين افراد از جمع گريزانند و ترجيح مي دهند تنها باشند. نشان داده شده است كه دانش آموزان مبتلا به خودارضايي نمي توانند به خوبي روي درس و فعاليت هاي مدرسه تمركز كنند و بزرگسالاني هم كه دچار اين مساله هستند در كار و عملكرد اجتماعي شان با مشكل مواجه مي شوند.

آسيب ديدن آلت تناسلي

استمناء مكرر و مداوم مي تواند باعث آسيب ديدن واژن خانم ها يا آلت تناسلي آقايان شود. در برخي موارد حتي ممكن است مرداني كه زياد استمناء مي كنند دچار نوعي بيماري اكتسابي به نام پيروني شوند كه در آن آلت تناسلي انحراف پيدا مي كند و كج مي شود.

افزايش استرس

خودارضايي مي تواند زندگي اجتماعي شما را تحت تاثير قرار بدهد. اعتياد به اين عمل در دراز مدت شما را به فردي گوشه گير و منزوي تبديل مي كند كه مدام تحت فشار و استرس قرار دارد. در صورتي كه احساس مي كنيد دچار اين عوارض شده ايد بهتر است به پزشك مراجعه كنيد تا به شما كمك كند استمناء را ترك كنيد.

خودارضايي

تاثير روي روابط جنسي

خودارضايي عملي انفراديست كه در صورت تكرار و تداوم بيش از حد مي تواند زندگي جنسي تان را با اختلال روبرو كند. اگر عادت كنيد كه خودتان به تنهايي به ارگاسم برسيد، ذهن و بدنتان فقط به واكنش هاي انفرادي پاسخ مي دهند و در نتيجه ممكن است در روابط زناشويي با همسرتان دچار مشكل شويد و نتوانيد از فعاليت جنسي دو سويه لذت ببريد.

وابستگي و اعتياد

نه فقط درباره استمناء، بلكه اعتياد از هر نوعي كه باشد اثرات مخربي به جا مي گذارد. اگر احساس مي كنيد كه نمي تواني جلوي خودتان را بگيريد و مدام بايد خودارضايي كنيد بهتر است هر چه سريعتر به پزشك مراجعه كنيد تا به شما كمك كند از وابستگي و اعتياد به انجام اين عمل رها شويد.

خودارضايي و اضطراب

در برخي افراد خودارضايي باعث ايجاد تنش و اضطراب مي شود. تحقيقات نشان مي دهند مرداني كه بيش از حد خودارضايي مي كنند استرس و اضطراب بيشتري را هم تجربه مي كنند. علاوه بر اين با توجه به اينكه استمناء و خودارضايي در بسياري از فرهنگ ها عملي زشت و ناپسند محسوب مي شود، احساس گناهي كه به دنبال خودارضايي به وجود مي آيد اين اضطراب و استرس را تشديد مي كند.

استمناء در بسياري از اديان و فرهنگ ها گناه محسوب مي شود و همين عامل باعث مي شود فرد بعد از خودارضايي احساسي ناخوشايند و گناه آلود داشته باشد. استرس و اضطراب ناشي از اين مساله در دراز مدت مي تواند روي سلامت عمومي شخص تاثير منفي بگذارد يا باعث افسردگي او شود.

اعتياد به خودارضايي

احساس اعتياد و وابستگي از طريق ترشح دو هورمون دوپامين و اندورفين در مغز ايجاد مي شود. دوپامين نوعي انتقال دهنده عصبي است كه باعث ايجاد احساس لذت در شما مي شود. اندورفين هارتمن نيز موقعي كه دچار استرس مي شويد و يا فعاليت بدني مي كنيد آزاد مي شود و باعث كاهش تنش و اضطرابتان مي شود.

وقتي خودارضايي مي كنيد، بدن همزمان دوپامين و اندورفين آزاد مي كند. هر چه دفعات استمناء بيشتر شود مغز نيز مجبور مي شود مقدار بيشتري از اين هورمون ها را ترشح كند. اين هورمون ها سطح استرس و اضطراب بدن را كاهش مي دهند؛ بنابراين افرادي كه بيشتر اوقات با تنش و اضطراب مواجه هستند معمولا بيشتر از سايرين هم استمناء مي كنند.


بيشتر بدانيد: با رعايت اين نكات خودارضايي را شكست دهيد


زماني كه فرد به خودارضايي كردن اعتياد پيدا مي كند و به طور مداوم آن را انجام مي دهد در واقع به ترشح هورمون هاي دوپامين و اندورفين وابستگي پيدا كرده است. درست مثل هر اعتياد ديگري، رفته رفته و با گذشت زمان، اثر اوليه ترشح اين دو هورمون كمرنگ مي شود و فرد براي اينكه به همان احساس لذت سابق دست پيدا كند مجبور است بيشتر استمناء كند تا دوپامين و اندورفين بيشتري در بدنش ترشح شود. آزاد شدن دوپامين در مغز، احساساتي مشابه با مصرف هروئين ايجاد مي كند.

عوارض خودارضايي در خانم ها

  1. خودارضايي باعث از بين رفتن پرده بكارت در خانم ها مي شود
  2. خودارضايي رحم زن را ضعيف مي كند و در نتيجه خطر سقط جنين در آينده را افزايش مي دهد
  3. خودارضايي خطر ابتلا به عفونت در خانم ها را افزايش مي دهد
  4. اكثر خانم هايي كه به خودارضايي اعتياد دارند در روابط جنسي با همسرشان به مشكل برمي خورند

چطور بفهميم به خودارضايي اعتياد داريم؟

اگر خودارضايي به بخشي جدا نشدني از زندگي شما تبديل شما و قسمت بزرگي از افكارتان را به خودش اختصاص داده احتمالا شما به اين عمل وابسته شده ايد. به علاوه در صورتي كه هر يك از علائم زير را داريد مي توان گفت شما به استمناء اعتياد پيدا كرده ايد:

  • اگر روز به روز بيشتر دنبال فيلم ها و تصاوير تحريك كننده و مستهجن هستيد
  • اگر از خودارضايي هاي مكررتان احساس شرمندگي مي كنيد
  • اگر به دليل عادت كردن به خودارضايي در روابط جنسي تان با مشكل روبرو شده ايد
  • اگر در مكان هاي عمومي، محل كار يا خانه اقوام و دوستان خودارضايي مي كنيد و نمي توانيد جلوي آن را بگيريد
  • اگر زماني كه خودارضايي نمي كنيد احساس افسردگي، نااميدي و ناراحتي داريد
  • اگر دوست نداريد با خانواده و دوستانتان وقت بگذرانيد و يا از فعاليت هاي سرگرم كننده قبلي تان هيچ لذتي نمي بريد

خودارضايي

روش هاي ترك خودارضايي

ترك خودارضايي هميشه مساله اي بحث برانگيز و گيج كننده بوده است. خيلي ها بارها و بارها تصميم گرفته اند كه اين عمل را كنار بگذارند و بعد از مدت كوتاهي با شكست مواجه شده اند. براي اينكه بتوانيد استمناء كردن را متوقف كنيد بايد روي تغيير عادات و رفتارهاي هميشگي تان كار كنيد و اين مساله معمولا زمان بر است. مثل هر رفتار ديگري، استمناء هم اگر از كنترل فرد خارج شود عواقب و پيامدهاي مضري خواهد داشت. ترك خودارضايي و استمناء به استراتژي ها و راهكارهاي موثري نياز دارد كه ما در اين مطلب به برخي از آنها اشاره مي كنيم.

يادداشت برداري كنيد

قبل از هر كاري بايد درباره عادات و رفتارهاي خودتان اطلاعات كامل كسب كنيد. سوالات زير از خودتان بپرسيد و آنها را يادداشت كنيد:

  • روزي چند بار خودارضايي مي كنم؟
  • معمولا در چه ساعاتي از روز اين كار را انجام مي دهم؟
  • وقتي خودارضايي مي كنم چه احساسي دارم و بعد از آن چه فكري مي كنم؟
  • اكثر مواقع اين كار را كجا انجام مي دهم؟

با رديابي هر كدام از اين موارد مي توانيد الگوهاي رفتاري و موقعيت هايي كه باعث مي شوند به سمت خودارضايي سوق داده شويد را شناسايي كنيد و براي ترك اين عمل تصميمات بهتري بگيريد.

از ديدن فيلم ها و تصاير تحريك كننده خودداري كنيد

قرار گرفتن در معرض موارد محرك ميل به استمناء را افزايش مي دهد. اگر واقعا دلتان مي خواهد اين عمل را ترك كنيد بايد از ديدن فيلم ها و تصاوير تحريك كننده يا سر زدن به وب سايت هاي پورن خودداري كنيد. ترك اين عادت ها كار بسيار سختي است اما اگر واقعا اراده كنيد مي توانيد آنها را كنار بگذاريد.

خودتان را به فعاليت هاي مفيد و سازنده مشغول كنيد

هر چه مشغله بيشتري داشته باشيد احتمال اينكه سراغ استمناء برويد كمتر است. به جاي خودارضايي كردن فعاليت هاي مفيد را جايگزين آن كنيد تا انرژي تان به شكل بهتر و سازنده تري تخليه شود. مي توانيد يك سرگرمي جديد براي خودتان ايجاد كنيد يا به يادگيري مهارت هاي مختلف مثل موسيقي بپردازيد و يا اينكه ورزش كنيد و كتاب بخوانيد. اين كارها باعث مي شود ياد بگيريد كه چطور انرژي تان را روي انجام كارهاي ديگر متمركز و به اين ترتيب كم كم خودارضايي را ترك كنيد.

به مشاور مراجعه كنيد

اگر احساس مي كنيد تاثيرات منفي استمناء گريبانگير خودتان و زندگي تان شده بهتر است به مشاور مراجعه كنيد. در برخي موارد خودارضايي با اختلال وسواس اجباري همراه است كه تشخيص و درمان آن فقط با كمك مشاور ممكن است. صحبت كردن با پزشك يا مشاور به شما كمك مي كند تا احساسات منفي تان نسبت به اين مساله را بازگو و راهنمايي هاي لازم و موثر براي ترك خودارضايي را دريافت محصولات زخم بستر كنيد.

به سلامتي تان اهميت بدهيد

داشتن يك رژيم غذايي سالم و ورزش كردن از بسياري جهات مي تواند روي سلامتي بدن شما تاثير مثبتي بگذارد. هر چه بيشتر به خودتان و سلامتي بدنتان اهميت بدهيد احتمال اينكه سمت استمناء برويد كمتر مي شود. علاوه بر اين، ورزش كردن مي تواند تمركز و انرژي شما را به خودش معطوف كند و مانع از خودارضايي شود.

تا حد امكان سعي كنيد تنها نمانيد

تنها شدن وسوسه ها براي خودارضايي كردن را افزايش مي دهد. اگر قصد داريد استمناء را كنار بگذاريد تا جايي كه ممكن است در جمع باشيد؛ مثلا به جاي تنها ماندن در خانه بيرون برويد و قدم بزنيد، به ديدن دوستانتان برويد يا از آنها بخواهيد پيش شما بيايند.

برهنه نخوابيد

برهنه خوابيدن يا لباس كم پوشيدن ممكن است باعث تحريكتان شود و دست به استمناء بزنيد. شب ها لباس هاي راحت و گشاد بپوشيد تا قبل از خواب كمترين تحريكات را داشته باشيد.

خودارضايي

صبور باشيد

براي ترك يك رفتار يا عادت غلط بايد صبر و حوصله به خرج بدهيد. هيچ چيز يك شبه اصلاح نمي شود پس از خودتان توقع نداشته باشيد كه همين الان اراده كنيد و يك روزه استمناء را كنار بگذاريد. تغيير و تصحيح رفتارهاي غلط پروسه اي زمان بر است. شكيبا و صبور باشيد و مطمئن باشيد كه به تدريج و كم كم موفق خواهيد شد.

ذهنتان را سازمان دهي كنيد

زمان هايي كه احتمال بيشتري براي استمناء در آنها وجود دارد را شناسايي كنيد. چشمانتان را ببنديد و  خودتان را در آن موقعيت تصور كنيد. بعد با قاطعيت تصميم بگيريد كه به جاي خودارضايي كردن مشغول عمل ديگري بشويد. خودتان را تجسم كنيد كه طور ديگري رفتار مي كنيد و احساس خود كنترلي و قدرت كنيد. يادتان باشد كه بزرگترين لذت زندگي كنترل كردن خود است. اين احساس كه بتوانيد هر زمان كه خودتان مي خواهيد جلوي خودارضايي كردن يا هر عمل ديگري را بگيريد مي تواند بهترين احساس و لذت ممكن باشد.

بعد از ترك خودارضايي چه اتفاقي مي افتد؟

وقتي استمناء را ترك مي كنيد احتمالا تا مدتي با احساس نااميدي و كسالت روبرو مي شويد اما اين حالت موقتيست. بدن كم كم ياد مي گيرد كه با الگوهاي رفتاري جديد خودش را تطبيق بدهد و به آنها عادت كند. جايگزين كردن عادات و رفتارهاي جديد مي تواند به شما كمك كند كمتر به اين مساله فكر كنيد و راحت تر بتوانيد با آن كنار بياييد.

مزاياي ترك خودارضايي

از بين رفتن احساس گناه و شرم

يكي از دلايلي كه مي تواند شما را ترغيب كند خودارضايي را كنار بگذاريد احساس شرم و گناهيست كه بعد از اين عمل به شما دست مي دهد. ترك استمناء مي تواند باعث ايجاد احساس آرامش قلبي و خوشحالي شود و شما را نسبت به ادامه مسيرتان پر انگيزه تر كند.

كاهش استرس و اضطراب

تحقيقات نشان مي دهند كه حتي مردان و زنان متاهل هم مرتكب خودارضايي مي شوند. اين مساله مي تواند باعث بروز تنش و اضطراب در زندگي زناشويي شود. بنابراين ترك استمناء به صميمانه تر شدن و بهبود روابط جنسي شما با همسرتان كمك مي كند.

از ديگر مزاياي ترك خودارضايي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • كاهش احتمال بروز اختلال نعوظ
  • داشتن وقت بيشتر براي گذراندن با خانواده و دوستان
  • خود كنترلي بيشتر
  • افزايش اعتماد به نفس
  • افزايش عملكرد جنسي
  • افزايش انرژي

كودكان و خودارضايي

ممكن است شما هم مانند بسياري از والدين در كودكان خودتان رفتار هايي مانند استمناء را ديده باشيد و چنين چيزي در نظر شما بسيار عجيب باشد. كودكان معمولا سعي مي كنند با لمس نواحي تناسلي خود يا چسباندن يك شي به آن نواحي، لذت كافي را دريافت كنند. اين حركت كاملا در كودكان طبيعي است و نمي توان آن ها را مقصر چنين كاري دانست. استمناء در كودكان معمولا در ابعاد هاي مختلفي رخ مي دهد. برخي از كودكان ميزان زيادي از اين كار را انجام مي دهند و عده اي ديگر هم به نسبت كمتر به سراغ خودارضايي مي روند كه در آن ها همه چيز طبيعي است و تعداد و ميزان خودارضايي در كودكان تاثير زيادي بر سلامت يا رفتار آن ها نخواهد داشت.

چيزي كه وجود دارد، توجه شما به كودك خود است. درست است كه گفته شد استمناء در كودكان طبيعي است اما شما بايد حواس تان به خوبي به كودك تان باشد و رفتار هاي او را در هنگام خودارضايي بررسي كنيد. بهتر است كه به آرامي او را از چيز هايي كه باعث مي شود به خودارضايي نزديك شود دور كنيد و فعاليت هاي مفيدي را جايگزين آن كنيد تا از طريق آن ها بتواند لذت كافي خود را دريافت كند.

گاهي هم وجود دارد كه كودك رفتار نامناسبي از خود در برابر خودارضايي نشان مي دهد و به شدت به آن وابسته مي شود. براي اين كه بدانيد در چه حالت هايي كودك به خودارضايي وابسته مي شود، بهتر است كه بند هاي زير را بخوانيد تا بتوانيد بعد از آن به دنبال يك راه حل مناسب باشيد.

  • اگر كودك شما هر بار با ديدن كارتون هاي مختلف اين امور را در خود انجام داد و احساس كرديد كه خودارضايي در او شكل گرفته است، بايد مراقب كودك تان باشيد و به يك مشاوره كودك برويد.
  • زماني كه كودك شما كار هاي خودارضايي را در برابر افراد غريبه يا مهمان ها در خانه تان انجام مي دهد، به معناي عدم عفونت بدن ترس كودك از خودارضايي است و به آن وابسته شده است.
  • اگر شما از آن دسته افرادي هستيد كه سعي مي كنيد در هنگام خودارضايي كودك، او را از خودارضايي دور كنيد و كودك تان از خود مخالفت و پرخاشگري زيادي نشان مي دهد، حتما بايد با يك مشاور صحبت كنيد و به دنبال يك راه چاره براي كودك خود باشيد.

خودارضايي

اسلام و عقايد آن درمورد خودارضايي

تمام اديان ها در همان ابتدا درباره امور جنسي عقايد مختلفي داشتند و درباره تمامي اين امور به خوبي بحث كرده اند. دين كشور ايران اسلام است و قوانيني كه در اسلام وجود دارد براي مردم محترم شمرده مي شود و بايد اجرا شود. همانطور كه مي دانيد علم استمناء را يك عمل ناسالم خطاب كرده است و آن را به عنوان يك شيوه مناسب مطرح نكرده است.

اسلام هم دقيقا با علم هم نظر است و در آيات و حديث هاي مختلفي، خودارضايي را بررسي كرده است و آن را حرام شمرده است زيرا مي داند كه خودارضايي چيزي جز ضرر براي انسان نخواهد داشت و بهتر است كه آن را ترك كرد.


بيشتر بدانيد: پيشنهاد اسلام در تربيت جنسي نوجوانان


قرآن و حديث ها بار ها به (الْخَضْخَضَةِ، النَّاكِحُ نَفْسَهُ) و (نَاكِحُ الْكَفّ) اشاره كرده است. اين دو سخن به معناي ازدواج با خود و ازدواج با كف دست خود هستند. حضرت محمد (ص) در يكي از حديث هاي خود هم فرموده است كه اگر كسي با دست خود ازدواج كند (به معناي انجام خودارضايي) ديگر از اهالي بهشت نيست.

ديگر معصومين هم بار هاي زيادي به ضرر هاي خودارضايي و تاثيرات آن اشاره كرده اند كه يكي از آن ها كم شدن ميزان ازدواج و عوارض آن است. پس به همين دليل است كه اسلام نمي تواند خودارضايي را در مكتب خود جاي دهد و با هرگونه از آن مخالفت كرده است و احكام سنگيني براي آن نوشته است. شما علاوه بر آيات و حديث هايي كه معصومين ذكر كرده اند، مي توانيد از طريق راه هاي علمي هم به ضرر هاي خودارضايي پي ببريد و از آن به درستي دوري كنيد.

تاثير خودارضايي بر روي نازايي

تاثير خودارضايي بر روي نازايي را نمي توان در شدت بالايي دانست. در حقيقت خودارضايي تاثير كمي بر روي نازايي دارد و نمي توان اين دو را به هم ربط داد مگر اينكه ميزان انجام خودارضايي در شخص بسيار بالا باشد. به طور كل خودارضايي خود عمل خوب و مناسبي نيست و نمي توان آن را تحسين كرد اما به هر صورت طبق تحقيقاتي كه انجام شده است، بسياري از زنان و مردان اين كار را حداقل براي يك بار انجام داده اند و تجربه اش را داشته اند.

اگر بخواهيد به طور دقيق بدانيد كه چه ميزان از خودارضايي بر روي بچه داري تاثير دارد، مي توان به يك تا دو بار در هفته اشاره كرد و اگر تعداد خودارضايي بيش از اين عدد باشد بايد حتما خودتان را به يك پزشك نشان دهيد تا اعتياد شما برطرف شود.

يكي از مشكلاتي كه در مردان وجود دارد اين است كه اگر خودارضايي را به طور مداوم انجام دهند، توليد اسپرم در بدن مرد كم مي شود و اسپرم هاي باقي مانده از كيفيت كمي برخوردار خواهند بود. اين خود باعث نازايي و تولد فرزندي ناقص مي شود كه بسيار دردناك و دردسر ساز است. به همين دليل از جهات مختلفي مي توان خودارضايي را به نازايي ربط داد و آن را به درستي بررسي كرد.


بيشتر بدانيد: نازايي يكي از عوارض كلسترول بالا


ناباروري و نازايي به شدت در جامعه رشد پيدا كرده است كه خود نشان از خطر و كم شدن تعداد خانوار در كشور است. خودارضايي خود مهر محكمي بر روي اين جريان است و به رشد نازايي در جامعه كمك مي كند. البته با اينكه تاثير خودارضايي بر روي بچه دار شدن كم است اما ميزان اعتياد به آن و بررسي جهات ديگر باعث مي شود كه خودارضايي هم نيز در نازايي ركن مهمي باشد. اگر داراي يك خانواده هستيد يا مي خواهيد فرزند سالمي داشته باشيد بهتر است كه خودارضايي را ترك كنيد و زندگي سالمي را براي خود انتخاب كنيد.

خودارضايي

چه دلايلي باعث مي شود خودارضايي صورت گيرد؟

يكي از مهم ترين سوال هايي كه هميشه در همايش ها و مباحث جنسي صورت مي گيرد، دلايل انجام خودارضايي است. شخصي كه خودارضايي را انجام مي دهد قطعا دليلي جز لذت دروني دارد و بايد بررسي كرد كه در جامعه چه چيز هايي باعث مي شود كه يك فرد به سراغ خودارضايي برود. قطعا اولين دليل را مي توان نداشتن يك شريك جنسي يا شريك جنسي مناسب دانست. چنين مشكلي را مي توان بيشتر در جوانان ديد.

پسر ها و دختر ها بنا به دلايل مختلفي و همچنين عرف جامعه نمي توانند شريك جنسي مناسبي داشته باشند و همين باعث مي شود كه آن ها به سراغ خودارضايي بروند. البته گستره خودارضايي تنها به اين افراد نيست. حتي افرادي كه به طور منظم هم رابطه جنسي دارند، ممكن است خودارضايي انجام دهند و دليل آن ها عدم رضايت از شريك جنسي خود است.

شريك جنسي يك بحث مهم در تمامي انسان ها است و بايد شناخت كاملي از خود داشت تا بتوان يك شريك جنسي مناسب براي خود پيدا كرد. به همين دليل است كه بسياري از مرد ها و زن ها طلاق مي گيرند يا وابسته به خودارضايي مي شوند.

يكي از دلايل مهم ديگر براي انجام خودارضايي ، وجود استرس فراوان است. طي نحوه پانسمان هارتمن تحقيقاتي كه بر روي مردم انجام شد، پزشكان به اين نتيجه رسيدند كه استرس مي تواند خودارضايي را در انسان ها ايجاد كند. افراد بعد از انجام خودارضايي دچار استرس كمتري شده و راحت تر مي توانند فكر كنند.

همين باعث مي شود كه آن ها در شرايط سخت و استرس زا به سراغ خودارضايي بروند تا فكر بازتري داشته باشند كه اين خود اشتباه است زيرا عوارض خودارضايي بيشتر از استرس فراوان است. زماني كه استرس داريد بهتر است كه نفس عميق بكشيد و از يك نوشيدني استفاده كنيد تا بدن شما در حالت استاندارد تري قرار بگيرد.

تاثير خودارضايي بر روي زودانزالي يا ديرانزالي

بخش تلخي كه هميشه در اين عمل وجود دارد، زودانزالي و دير انزالي است. ابتدا بايد با زود انزالي شروع كرد. معمولا در بيشتر اوقات خودارضايي در مردان در يك حالت رخ مي دهد و مرد ها ترجيح نمي دهند كه همان موقع حالت هاي ديگري را امتحان كنند.

همين باعث مي شود كه مغز احساس كند تنها همان حالت وجود دارد و بايد از همان پيروي كند. اين باعث مي شود كه مرد در هنگام رابطه جنسي حقيقي با يك تحريك ساده، به ارگاسم نزديك شود و نتواند خود را كنترل كند. حال مرد اگر بخواهد زودانزالي خود را درمان كند، علاوه بر ترك خودارضايي نياز دارد كه زمان زيادي را صرف خوردن دارو هاي مختلف و كنترل خود در رابطه جنسي كند كه بسيار سخت است و نمي توان تحمل كند. به همين دليل است كه زودانزالي عموما در مرد ها رخ مي دهد.

در زنان ديرانزالي شهرت بسيار بيشتري دارد. زنان عاطفه بيشتري نسبت به مرد ها خرج مي كنند و در هنگام انجام اين كار از راه هاي مختلفي خودشان را امتحان مي كنند تا به نتيجه نهايي برسند. اين يعني ذهن شان از همان اول احساس مي كند كه بايد راه هاي مختلفي را امتحان كند. همين باعث مي شود كه زن در انجام رابطه جنسي ناموفق باشد و به انزال كامل نرسد.


بيشتر بدانيد: زودانزالي يا انزال زودرس چيست؟ 7 راه براي درمان انزال زودرس


زيرا نياز دارد كه راه هاي مختلفي را انجام دهد و شريك جنسي او ممكن است در انجام اين كار ناموفق و يا خسته شود. به همين دليل است كه ديرانزالي شهرت بيشتري در زنان دارد و وجود هر يك از اين ها، رنج زيادي را در خود فرد و رابطه ايجاد مي كند.

ديرانزالي و زودانزالي هركدام مي توانند به سرعت رابطه را نابود كنند زيرا يكي از اركان مهم هر رابطه اي، وجود يك شريك جنسي مناسب است. بهتر است كه براي داشتن يك رابطه جنسي مناسب و يك رابطه عاطفي پايدار، خودارضايي را ترك كنيد و اگر دچار زودانزالي يا ديرانزالي شده ايد، در كنار انجام راه هاي طبيعي حتما به يك پزشك مراجعه كنيد و داروهاي لازم را مصرف كنيد تا درمان مناسبي براي خود داشته باشيد. اين كار عامل مهمي براي خرابي يك رابطه است و مي تواند همه چيز را ويران كند.

پانسمان اكتي كوت


منبع

تظرات ارسال شده