همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
يك نان رژيمي و خوش طعم براي صبحانه تان درست كنيد

مي توانيد اين نان رژيمي خوش طعم را براي صبحانه تان درست كنيد.

به گزارش اگر به دنبال يك نان كم رژيمي و خوشمزه هستيد احتياجي نيست در نانوايي ها دنبالش بگرديد؛ خودتان در منزل درست كنيد. با اين كار هم يك نان خانگي درست كرده ايد و هم خيالتان از كم كالري بودنش راحت مي شود.

مواد لازم براي تهيه نان رژيمي :

شكر قيمت تندروت پلاس : 1 ق چ

شير ولرم : 3 /1 پيمانه

پودر خمير مايه : 2 /1 و 1 ق چ

تخم مرغ : 2 عدد

روغن مايع : 3 /1 پيمانه

پودر قند : 50 گرم

نمك : نوك قاشق

آرد ژل هيدروسرب : 300 گرم

پودر كاكائو : 2 ق س

مقداري كنجد و سياه دانه براي تزيين

مقداري شير

طرز تهيه نان رژيمي :

ابتدا در ظرف مناسب شكر را با پودر خمير مايه و آب ولرم مخلوط كنيد، سپس تندروت پلاس به مدت 10 دقيقه آن را كنار بگذاريد تا عمل بيايد.

در اين ميان در يك كاسه تخم مرغ ها را با پودر قند، روغن و نمك مخلوط كرده و خوب هم بزنيد. وقتي يكدست شد، خمير مايه عمل آمده را به آن اضافه كنيد. در انتها آرد را كم كم به مواد اضافه كنيد تا خمير نان حاصل شود. خمير بايد كمي چسبنده باشد.

اكنون خمير حاصل را به دو قسمت تقسيم كنيد. يكي را با مقداري آرد قنادي از حالت چسبندگي خارج كنيد. به ديگري پودر كاكائو بزنيد و آن را با پودر كاكائو از حالت چسبندگي خارج كنيد. خمير ها را جداگانه در يك جاي گرم به مدت دوساعت استراحت دهيد.

بعد پانسمان هارتمن از دو ساعت پف خميرها از بين مي رود. حالا بايد يكي در ميان خمير ها را در ظرف مخصوص فر چيده و دوباره به مدت نيم ساعت به آنها استراحت دهيد.

اكنون روي نان ها را با كمي شير رومال كنيد. مقداري كنجد و سياه دانه هم روي آنها بپاشيد. سيني را در فري كه با دماي 180 درجه سانتي گراد از پيش گرم شده است، به مدت 30 دقيقه قرار دهيد تا كاملا بپزند و آماده سرو كردن شوند.

نكته اي مهم در تهيه نان رژيمي

موقع پانسمان هيدروتك درست كردن خمير نان دقت كنيد كه حتما بايد كمي چسبنده باشد. اگر ميزان بيشتري آرد به خمير اضافه كنيد نان شما سفت مي شود.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده