همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چرا كودكان از تاريكي مي ترسند؟‌

نمي‌دانند كه چه رفتاري را بايد در مقابل اين ترس‌ها نشان دهند.

به پانسمان سوربكت گزارش ،‌سميرا زارع روانشناس و مشاور خانواده درباره‌ي ترس برخي از كودكان از تاريكي اظهار كرد: ترس كودك از تاريكي يك ترس طبيعي است كه رفتار والدين در برابر اين ترس نكته حائز اهميتي است بنابراين نامحترم دانستن ترس كودك از تاريكي و مسخره كردن او كار اشتباهي sorbact پانسمان است.

وي در ادامه بيان كرد:شايد كودك شما دوست ندارد هنگاميكه در اتاق او بسته و همه چراغ‌ها خاموش است، بخوابد؛ بهتر است اتاق كودك را به هنگام خواب با چراغ كم نور روشن نگه داريد و يا در اتاق او را به هنگام خواب باز گذاريد.

زارع با بيان اينكه رشد تخيلات كودك سبب ترس او از تاريكي ساكارز مي‌شود، گفت: كودكي به دليل رشد تصورات خيالي، به راحتي مي‌تواند از هر چيزي در تاريكي براي خود هيولا سازد.
اين روانشناس افزود: گاهي ترس از تاريكي صرفاً نشان دهنده اين نكته است كه كودك نمي‌داند در تاريكي چه بايد بكند. گاهي نيز عادت ترس كودك از تاريكي آن است كه نمي‌تواند مادر، پدر و يا شخص مراقب خود پانسمان عسل را ببيند. در صورتي‌ كه اگر پدر و يا مادر فرد دستش را به كودك بدهد، ترس او از بين خواهد رفت.

زارع بيان كرد: هرگز كودكان خود را از دزد و هيولا و ... نترسانيد، زيرا اين ترساندن سبب از بين رفتن امنيت كودك و استرس زياد او مي‌شود.

وي گفت: در برابر اين ترس سربكت كودك با او همدردي كنيد و شب‌ها قبل از خواب با صدايي آرام با او حرف بزنيد؛ قصه يا داستان بخوانيد.

منبع:‌تيتريك



منبع

تظرات ارسال شده