همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خواب نيم‌روزي خطر حمله قلبي را ۵۰ درصد كاهش مي‌دهد

بار در هفته، خواب نيم‌روزي مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي از هيدروتك جمله نارسايي قلب و سكته مغزي را حدود ۵۰ درصد كاهش دهد.

به گزارش : محققان در اين مطالعه به بررسي رابطه ميان خواب نيم‌روزي و ميانگين طول مدت خواب و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي پانسمان نقره هارتمن در بين سه هزار و ۴۶۲ شركت‌كننده سوئيسي پرداختند. اين شركت‌‍كنندگان كه ۳۵ تا ۷۵ سال سن داشتند، به‌طور تصادفي انتخاب شده بودند و براي مدت ۵ سال مورد پيگيري قرار گرفتند.

اين مطالعه نشان داد كه خريد پانسمان تندروت خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي در افرادي كه يك يا دو بار در هفته چرت مي‌زنند در مقايسه با افرادي كه چرت نمي‌زدند، ۴۸ درصد كاهش داشت.

اما مدت زمان خواب نيم‌روزي و يا چرت زدن‌هاي بيشتر ژل دبريد هيچ تاثيري در ابتلا به بيماري قلبي و عروقي نشان ندادند. محققان خاطرنشان كردند با اينكه مسيرهاي دقيق فيزيولوژيكي كه چرت زدن‌هاي نيم‌روزي را به خطر ابتلا به بيماري قلبي و عروقي ربط مي‌دهند مشخص نيستند اما پانسمان hartmann اين مطالعه به بحث در مورد پيامدهاي سلامتي چرت زدن كمك مي‌كند و نشان مي‌دهد كه نه تنها طول مدت چرت زدن بلكه تكرار آن نيز ممكن است مهم باشد.

به گفته محققان، مطالعه خواب نيم‌روزي يك زمينه چالش‌برانگيز اما همچنين اميدواركننده و با پيامدهاي بالقوه‌اي براي بهداشت عمومي است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده