همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۵ نشانه كمبود روي در بدن

در صورتيكه با بيشتر يا سوپرازورب h تمامي علائمي كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌شود روبرو هستيد، لازم است با پزشك مشورت كنيد:

پوست

كندي بهبود جراحت‌ها مي‌تواند به كمبود "روي" مربوط باشد. نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه "روي"، نقش مهمي در عملكردهاي طبيعي پوست از جمله بهبود بافت‌هاي آسيب‌ديده بازي كند. همچنين گروهي از متخصصان به بررسي اين موضوع پرداختند كه آيا اين ماده معدني در سوپرازورب p درمان آكنه نيز مؤثر است. هرچند متخصصان پوست در مورد كارايي اين شيوه درماني اختلاف نظر دارند.

كارشناسان بر اين باورند كه اين تأثيرِ "روي" از خواص آنتي باكتريال و ضد التهابي آن ناشي مي‌شود.

اشتها

از آنجايي كه پايين بودن سطح اين ماده معدني مي‌تواند به حالت تهوع منجر شود و تا حدودي بر حس‌هايي همچون بويايي و چشايي نيز تأثيرگذار است، از دست دادن لوهمن روشه اشتها از ديگر نشانه‌هاي كمبود "روي" است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. هرچند متخصصان در مورد ارتباط بين كمبود "روي" و بي‌اشتهايي در انسان به نتيجه قطعي دست پيدا نكرده‌اند زيرا اين علائم تنها در مطالعات بر نمونه‌هاي حيواني مشاهده شده است.

بينايي

بدن براي انتقال ويتامين A از كبد به شبكيه چشم به ماده معدني "روي" نياز دارد. اين ماده به توليد ملانين و رنگ‌دانه جراحي پوست حفاظت‌كننده از چشم‌ها كمك مي‌كند. مشكلاتي همچون قدرت ديد ضعيف و آب مرواريد مي‌تواند به كمبود "روي" مرتبط باشد.

رشد

گروهي از متخصصان علوم پزشكي در بررسي‌هاي خود بر نقش "روي" در رشد سلولي تاكيد كردند. در نتيجه سطح ناكافي از اين ماده معدني به تأخير در فرايند رشد منجر مي‌شود.

ذهن

كمبود شديد و خفيف ماده معدني "روي" با مشكلات خلق و خو مرتبط است. احساس پانسمان phmb خستگي و زودرنجي از جمله علائمي هستند كه مي‌توانند از كمبود "روي" ناشي شوند. همچنين نتايج برخي از بررسي‌ها حاكي از آن است كه كمبود اين ماده معدني در كودكان با خطر ابتلاء به اختلال كم توجهي-بيش‌فعالي مرتبط است. هرچند اين ارتباط مورد تأييد قرار نگرفته است.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده