همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اسكن ام آر آي قلب,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
يافته‌هاي

مطالعه اخير پژوهشگران نشان مي‌دهد هوش مصنوعي مي‌تواند خواندن 'اسكن ام.آر.آي قلب' (Cardiac MRI Scan) را ۱۸۶ برابر سريع‌تر از پزشكان ژل مدي هاني انجام دهد.

به گزارش ايسنا، هنگامي كه صحبت از خواندن نتايج اسكن ام.آر.آي مي‌شود معمولا ياد برخي اشتباهات در خواندن آنها مي‌افتيم اما مطالعه اخير پژوهشگران نشان مي‌دهد استفاده از هوش مصنوعي مي تواند نه‌ تنها اين خطاهاي انساني را كاهش دهد بلكه سرعت خواندن آنها را نيز ۱۸۶ برابر افزايش داده و علاوه بر آن دقت تشخيص نيز به همان ميزان بالا مي‌رود.

مطالعه عسل پزشكي اخير پژوهشگران كه در مجله "Cardiovascular Imaging" منتشر شد، نشان مي‌دهد كه تجزيه و تحليل عملكرد قلب در اسكن‌هاي ام.آر.آي قلب به طور معمول حدود ۱۳ دقيقه براي يك پزشك به طول مي‌انجامد اما بنابراين مطالعه با استفاده از هوش مصنوعي، امكان تجزيه و تحليل اسكن‌ها در حداقل چهار ثانيه فراهم مي‌شود.

"شارلوت منيستي"(Charlotte Manisty) پژوهشگر اين مطالعه طي بيانيه‌اي گفت: كيفيت تصويري مدي هاني 405 كه از ام.آر.آي قلب به دست ما مي‌رسد بي‌نظير و خوب است اما باز هم با اين حال تجزيه و تحليل آن كمي زمان مي‌برد حال با استفاده از هوش مصنوعي اين مشكل حل شده است و در كمترين زمان مي‌توان اين اسكن‌ها را تجزيه و تحليل كرد.

از آنجا كه در طول روز برخي پزشكان مي‌بايست تعداد زيادي اسكن را مورد بررسي قرار داده و بخوانند هوش مصنوعي مي‌تواند دستيار خوبي براي مدي هاني آنها باشد و به آنها در خواندن اسكن كمك شاياني كند. علاوه بر خواندن سريع اسكن‌ها، هوش مصنوعي همچنين دقيق‌تر از پزشكان اسكن‌ها را مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌دهد و اين موضوع بسيار مهم است.

منيستي در ادامه افزود: ما طي اين مطالعه با بررسي‌هايي كه انجام داديم دريافتيم برخي اشتباهات در تجزيه و تحليل اسكن‌هاي ام.آر.آي قلب توسط برخي پزشكان رخ داده است كه اكنون با آمدن هوش مصنوعي پماد عسل خارجي خطاي انساني كاهش مي‌يابد.

دانشمندان طي اين مطالعه از هوش مصنوعي شبكه عصبي يادگيري ماشين براي خواندن اسكن ام.آر.آي قلب تقريباً ۶۰۰ بيمار استفاده كردند و سپس تشخيص آن را با تشخيص پزشكان مقايسه كردند. يافته‌هاي محققان نشان داد كه دقت هوش مصنوعي و خواندن آن در اسكن بيماران نه تنها بهتر است بلكه بسيار سريع‌تر از پزشكان است.



منبع

تظرات ارسال شده