همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بدخوابي شما دليل كدام بيماري است؟

و مشكلات كبدي بر روند تاثير خواب افراد اثر مي‌گذارد.

به گزارش : احمد جوانمرد پزشك متخصص عمومي درباره تاثيرات منفي بيماري ‌ها بر روند خواب گفت: پيش از هر چيزي مراقب تيروئيدتان باشيد؛ در حالت طبيعي هورمون‌هاي تيروئيد با نقش كمك كننده بدن بر خلق و خو، خوردن، خوابيدن و استراحت تاثير دارند؛ تا زماني كه اين غده درست كار كند ساختار پانسمان سوربكت بدن پايدار است و به محض ايجاد هر تغيير (افزايش يا كاهش ترشحات هورمون)، اختلالاتي در بدن ايجاد مي‌شود.

وي ادامه داد: با بروز اين اختلالات معمولا خواب بيمار دچار مشكل شده و به اصطلاح بيمار خوابي راحت نخواهد داشت؛ كم‌كاري تيروئيد گاهي در ظاهر به شكل گواتر خود را نشان مي دهد، اغلب كم كاري تيروئيد باعث افزايش خواب و پر كار آن باعث كاهش خواب مي‌شود؛ پزشكان براي دوره نوجواني تا حدود ميانسالي خواب مطلوب را بين ۷ تا ۸ و نيم ساعت مي‌دانند و توصيه مي‌كنند كه خواب از نيمه‌هاي شب (در زمستان حدود ساعت ۱۰ ) را sorbact پانسمان براي آغاز خواب انتخاب كنيد؛ اين ساعت در واقع همان ساعتي است كه عرف اسلامي بيان مي‌كند و متناسب آن است؛ اگر خواب از اين مقدار كمتر يا بيشتر شود آزار دهنده خواهد بود.

تاثير اختلالات كيسه صفرا بر خواب شما

جوانمرد گفت: اختلالات كيسه صفرا نه به طور مستقيم، اما با توجه به درد موضعي و شديدي كه اندام ايجاد مي‌كند مي‌تواند بر پروسه خواب تاثير بگذارد؛ حدود ۲ ساعت پس از خوردن غذا اثر آن به كيسه صفرا مي‌رسد، پس اگر كسي پس از خوردن غذاي سنگين بخوابد احتمال دارد كيسه صفرا به شدت دردناك شده و خواب فرد با اختلال سربكت روبرو شود؛ اين درد در كساني كه به‌صورت دَمر يا به سمت راست مي‌خوابند بيشتر ديده مي‌شود؛ در اين حالت بهترين كار پس از مراجعه به پزشك، خوابيدن به صورت طاق باز است.

اين متخصص عمومي تشريح كرد: در مورد اختلالات كبدي نظريه‌هايي مختلف در طب سنتي وجود دارد كه ما هم آنها را قبول داريم؛ گفته مي‌شود سلامت كبد با تاثير بر ميزان خواب، كيفيت آن را به هم مي‌زند؛ حتي اگر خواب زمان كافي داشته باشد اما كيفيت خوبي ندارد و رفع خستگي نمي‌كند.

آيا سلامت كبد با خواب ارتباط دارد؟

وي افزود: كبد در زمان خواب بيشتر كار مي‌كند؛ پانسمان عسل اگر كبد درست استفاده شود عمر را طولاني مي‌كند. سلامت كبد تاثيري مستقيم بر ذخيره انرژي و ذخيره مواد غذايي دارد و اختلالات آن ممكن است منجر به ايجاد سيروز كبدي شود.

جوانمرد تشريح كرد: اختلالات قلبي و ريوي نيز باعث ايجاد اختلال خواب مي‌شود، فرد به‌طور كامل به خواب نمي‌رود و هر چند مدت يك‌بار فرد بيدار مي‌شود؛ تكرار اين فرايند باعث مي‌شود فرد ولو اينكه ۱۰ ساعت خوابيده باشه احساس خستگي كرده و به خواب عميق نرود.

اين متخصص گفت: در نهايت اختلالات روده بزرگ منجر به برهم خوردن پروسه خواب قيمت پانسمان سوربكت مي‌شود؛ گاهي حالتي شبيه به فلج در برخي قسمت‌هاي روده بزرگ ايجاد مي‌شود يا گاهي برخي از گاز‌ها محيط روده را دردناك مي‌كند؛ با توجه به زمان‌بر بودن حركت غذا به سمت روده اغلب اين اختلال در ساعات پاياني خواب مشكل ايجاد مي‌كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده