همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
توصيه هايي براي نگهداري برنج

همچنين گرم كردن برنج مانده بسيار رايج است. راهي براي پيشگيري از بروز مشكل را در اين مطلب بيان مي كنيم.

به پانسمان لوهمن روشه گزارش : دوباره گرم كردن برنج به آن سادگي كه شما فكر مي كنيد نيست. برنج يكي از غذاهايي است كه اكثر اوقات به مقدار فراوان درست مي كنيد و در آخر مقداري از آن باقي مي ماند كه آن را براي نهار روز بعد در يخچال مي گذاريد. فكر مي كنيد اين كار مشكلي ندارد چرا پيكو اسميت اند نفيو كه برنج همان طعم روز قبل را دارد، بر خلاف سيب زميني سرخ شده كه در صورت ماندن در يخچال طعم آن تغيير مي كند. اما اكثر مردم نمي دانند برنج مانده به شدت اين قابليت را دارد كه شما را دچار مسمويت كند.

راه ديگري براي دوباره گرم كردن برنج قيمت ورق سيليكوني براي زخم وجود ندارد، اما طريقه نگهداري از برنج را بعد از اولين پختن مي توان تغيير داد. برنج نپخته داراي سلول هايي است كه مي توانند به سرعت باكتري با نام باسيلوس سرئوس Bacillus cereus توليد كنند. باسيلوس سرئوس مي تواند باعث مسموميت غذايي شودو اين باكتري اسپري اپسايت مي تواند حتي پس از پخته شدن برنج هم روي آن باقي بماند.

مشكل زماني رخ مي دهد كه شما برنج را درست بعد از پختن در دماي اتاق قرار مي دهيد. زماني كه برنج در دماي اتاق قرار مي گيرد، هاگ ها مي توانند رشد كرده و به باكتري تبديل شوند و تكثير پيدا كنند و در نتيجه پيچش بيضه خوردن اين برنج در روز بعد باعث بروز مسموميت غذايي مي شود.

احتمالا متوجه شده ايد كه هر چه مدت طولاني تري بعد از پختن برنج در محيط بيرون بماند، احتمال مسمويت با آن بيشتر خواهد بود. خدمات سلامت بين الملل توصيه مي كند برنج را بعد از پختن بيشتر از يك ساعت بيرون از يخچال نگهداري نكنيد. بهتر است هر چه زودتر آن را در يخچال قرار دهيد.

منبع: سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده