همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كاهش وزن در خانه با ۷ راهكار آسان و ارزان

ترفند‌ها مي‌توانيد در خانه وزنتان را كم كنيد.

به گزارش اضافه وزن و چاقي براي بسياري از خانم‌ها يك مشكل بزرگ محسوب مي‌شود و بسياري از خانم‌ها به دنبال انواع و اقسام رژيم‌هاي لاغري هستند تا وزن خود را كاهش دهند اما به كمك چند فرمول طبيعي در خانه و بدون نياز به دكتر مي‌توانيد وزنتان را كاهش دهيد.

پروتئين را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد

پروتئين براي كاهش وزن مانند يك پادشاه موادغذايي عمل مي‌كند، پماد سوختگي چرا كه بدن وقتي هضم و متابوليسم پروتئين به پايان مي‌رسد، كالري مي‌سوزاند، بنابراين رژيم غذايي با پروتئين بالا مي‌تواند سوخت و ساز بدن را در روز افزايش دهد.

يك رژيم غذايي با پروتئين بالا همچنين مي‌تواند اشتهاي شما را كاهش دهد.

غذاهاي فرآوري شده را فراموش كنيد

غذاهاي فرآوري شده معمولا داراي قند، چربي و كالري بالا هستند و وزنتان را افزايش مي‌دهند، علاوه بر اين غذاهاي فرآوري شده اعتيادآور هستند و همين مسئله موجب اضافه وزن شما مي‌شود.

مصرف شكر را در رژيم غذايي كاهش دهيد

مصرف قطره آهن فروزومال قند بالا با بعضي از بيماري‌هاي پيشرو در جهان، از جمله بيماري‌هاي قلبي، ديابت نوع ۲ و سرطان مرتبط است.

به طور متوسط، آمريكايي‌ها روزانه حدود ۱۵ قاشق چاي خوري شكر اضافي مصرف مي‌كنند و قند معمولا در غذا‌هاي فرآوري شده مختلف پنهان مي‌شود، بنابراين ممكن است شما مقدار زيادي قند را بدون آنكه متوجه شويد، مصرف كنيد، از آنجايي كه قند نام‌هاي بسياري در فهرست موادغذايي فرآوري شده دارد تشخيص آن دشوار است براي همين بايد مصرف موادغذايي فرآوري شده را كاهش دهيد.

آب بنوشيد

آب آشاميدني مي‌تواند به كاهش وزن كمك كند چرا كه نوشيدن پانسمان زخم ۰.۵ ليتر (۱۷ اونس) آب مي‌تواند سوزاندن كالري را در يك ساعت بعدي ۲۴ تا ۳۰ درصد افزايش دهد.

آب آشاميدني قبل از غذا ممكن است باعث كاهش اشتها به ويژه در سنين بالا شود و توصيه مي‌كنيم براي كاهش وزن آب را جايگزين ساير نوشيدني‌هاي پر كالري و قند بالا كنيد.

قهوه و كاهش وزن

قهوه يك نوشيدني سالم است كه داراي آنتي اكسيدان‌ها و ساير تركيبات مفيد است و مي‌تواند سوخت و ساز بدن را تا ۱۱ درصد افزايش دهد و از خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ از ۲۳ تا ۵۰ درصد بكاهد.

البته بايد بدانيد كه قهوه سياه اين فوايد را دارد و قهوه‌هاي شيرين و با افزودني هيدروژل موجب افزايش وزن مي‌شوند.

نوشيدني‌هاي مايع پركالري را از رژيم غذايي حذف كنيد

نوشيدني‌هايي مانند نوشابه‌هاي قندي، آب ميوه، شير كاكائو از نوشيدني‌هاي انرژي محسوب مي‌شوند.

اين نوشيدني‌ها خطر ابتلا به چاقي را افزايش مي‌دهند و يك مطالعه نشان مي‌دهد كه خطر ابتلا به چاقي در كودكان به ميزان ۶۰ درصد با مصرف آب ميوه‌هاي شيرين بيشتر مي‌شود.

مصرف ميوه‌ها و سبزيجات را بيشتر كنيد

ميوه‌ها و سبزيجات سرشار از آب هستند و همچنين مواد مغذي كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم و فيبر بالا اما كالري كمي دارند، مطالعات متعدد نشان داده است افرادي كه بيشتر ميوه و سبزيجات مي‌خورند كمتر اضافه وزن پيدا مي‌كنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده