همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
5 راز سلامتي پوست

مراقبت صحيح از پوست، مي‌تواند از اين اتفاقات پيشگيري نموده و يا اين روند را به تاخير بياندازد. سعي كنيد تا با عاداتي مهم و ساده پوستي سالم و شاداب را در طي سالهاي طولاني داشته‌باشيد:

۱- پوست خودرا در برابر نور خورشيد محافظت نماييد :

يكي ازمهمترين روشهاي حفظ سلامت پوست، مراقبت دربرابر نور خورشيد است در واقع اشعه ماوراء بنفش عامل قيمت ورق سيليكوني براي زخم ايجاد بسياري از مشكلات پوستي مانند چين وچروك، ‌كك ومك، ‌خشكي و ضخيم‌شدن پوست و سرطانهاي پوست ميگردد لذا براي مراقبت بيشتر و بهتر موارد ذيل توصيه ميگردد.

* سعي كنيد در ساعاتي از روز كه حداكثر تابش وجود دارد به بيرون از منزل نرويد ( از ساعت ۱۰ صبح الي ۴ بعداز ظهر)

* از محافظ‌ها مانند كلاه، ‌دستكش و عينك استفاده نماييد، همچنين از لباسهاي نخي با آستينهاي بلند و شلوار به جاي شلوارك استفاده نماييد.

* استفاده از ضد آفتاب‌ها :

۲۰ تا ۳۰ دقيقه قبل از خروج از منزل از ضد آفتابي با درجه محافظتي بيش از ۱۵ استفاده نماييد و هر دو ساعت يكبار و هر بار كه عرق زيادي ميكنيد و يا بعد از شنا آنرا تجديد نماييد.

۲- سيگار نكشيد :

فرايند پيري پوست در افرادي كه سيگار ميكشند بسيار سريعتر اسپري اپسايت است به نحوي كه تغييرات پوستي در افراد جوان بعد از ۱۰ سال نمايان ميگردد. سيگار سبب باريكي و كاهش خونرساني در عروق سطحي و همچنين سبب كاهش اكسيژن و مواد غذايي پوست مانند ويتامينA ميگردد كه در نهايت الاستيسيتي و كلاژن‌هاي پوستي را تخريب مينمايد لذا چين و چروك خيلي زودتر نمايان ميگردد.

۳- پوست خود را با ملايمت تميز كنيد:

تميزي پوست يكي از مهمترين نكات در حفظ سلامت و مراقبت پوستي است :

* براي شستشو از آب ملايم استفاده نماييد آب داغ و حمام طولاني (بيش از ۱۵ دقيقه ) براي پوست مناسب نيست.

* از شستشو با صابونهاي قوي خودداري نماييد، ‌در صورت تمايل به شستشو از صابون‌هايي مانند صابون بچه، DOVE، ‌ستافيل و...استفاده كنيد

* از استفاده از موادي كه حاوي عطر يا رنگ خاصي دارد پرهيز نماييد چرا كه سبب ايجاد گاز عسل حساسيت و قرمزي در پوست ميگردد(به خصوص افرادي كه پوستي حساس دارند)

* آرايشهاي صورت خود را با پنبه و يا دستمالهايي نرم به همراه اوسرين و ژلهاي مخصوص پاك كنيد.

* صورت خود را با آرامي ‌خشك كنيد و بلافاصله از كرم و يا نرم كننده استفاده نماييد.

۴- استفاده مكرر از نرم كننده‌ها

نرم كننده‌ها كمك ميكنند تا پوست لطافت و تازه‌گي خود را داشته‌باشد، همچنين با پوشاندن سطح پوست سبب ميگردد تا از تبخير آب جلوگيري نموده و خشك شدن پوست با تا خير صورت پذيرد.

بهترين نرم كننده براي پوست شما بستگي به عوامل مختلفي دارد از جمله نوع پوست، ‌سن و شرايط خاص ديگر مانند جوشها و.....لذا بهترين روشي كه مي‌توان نوع پوست خود را تشخيص دهيد اين است كه اگر ۲۰ دقيقه پس از حمام پوست شما حالت خشكي به همراه كشيدگي پديدارشد پس حتما پيكو اسميت اند نفيو به نرم كننده نياز داريد.

سعي كنيد از نرم كننده‌اي استفاده كنيد كه حداقل SPF=۱۵ داشته باشد، ‌تا در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشيد شما را حفظ نمايد. اگر پوست شما حساس است از محصولاتي استفاده نماييد كه از رنگ و بوي كمتري در آن استفاده شده باشد.

و اگر پوست شما خيلي خشك است از روغنهايي مثل روغن بچه استفاده نموده و اگر برعكس پوست شما خيلي چرب است نيازي نيست از حتي نرم كننده استفاده نماييد.

۵- با دقت ومراقبت كافي موهاي صورت خود رابتراشيد :

* قبل از اپيلاسيون با حوله گرم و مرطوب صورت خود را مرطوب نماييد، ‌يا بعد از حمام اپيلاسيون كنيد.

* هرگز صورت خود را خشك اپيلاسيون نكنيد و حتماً از ژلها و يا لوسيون‌هاي مخصوص استفاده كنيد.

* از تيغ‌هاي تيز استفاده كنيد و اگر از دستگاه پانسمان لوهمن روشه استفاده ميكنيد از تماس بسيار نزديك با پوست خودداري نماييد.

* هميشه درجهت موها بتراشيد نه در خلاف جهت

* بعد از اپيلاسيون هم با آب گرم صورت خود را آبكشي كنيد.

* اگر صورت شما دچار سوزش شده هرگز از لوسيون‌هاي حاوي الكل استفاده نكنيد گرچه صورت شما را خنك ميكند ولي سبب سوزش و قرمزي بيشتر پوست مي‌گردد.

منبع: سيمرغ



منبع

تظرات ارسال شده