همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

روغن نارگيل يك مرطوب كننده طبيعي است. افراد زيادي كه دچار اگزما بودند دريافتند كه روغن نارگيل پوست را تسكين مي ‌دهد و علائمي چون خشكي و خارش را كاهش مي دهد.

علائم اصلي اگزما، تكه هاي خشك، خارش دار و فلس مانند پوست است كه ممكن است ترك خورده و از آن خون جاري شود. هدف اصلي درمان، حفظ رطوبت پوست است.

برخي داروها مي ‌توانند پوست حساس را تحريك كنند و افراد زيادي را به جستجوي درمان ‌هاي طبيعي موثر مانند روغن نارگيل ترغيب كنند.

خواص روغن نارگيل براي درمان اگزما

خواص روغن نارگيل براي درمان اگزما

در اين مقاله، ما به بررسي تحقيقاتي مي‌ پردازيم كه نشان مي ‌دهد چگونه روغن نارگيل مي‌ تواند علائم اگزما را تسكين دهد. همچنين نحوه استفاده از آن و خطرات احتمالي را نيز توضيح مي‌دهيم. با ما همراه باشيد.

چگونه روغن نارگيل در زمينه كاهش علايم اگزما عمل مي كند؟

روغن نارگيل پانسمان كلاژن غني از لوريك اسيد، يك اسيد چرب سالم است كه در شير مادر نيز وجود دارد. لوريك اسيد يك جز در درمان ‌هاي طبيعي براي همه انواع مسائل سلامتي از جمله اگزما است.

روغن نارگيل نمي ‌تواند اگزما را درمان كند، اين در حالي است كه مي‌ تواند پوست را تسكين دهد ، سوزش و خارش را كاهش دهد و خطر ابتلا به عفونت را بسيار پايين بياورد.

همچنين بخوانيد: چگونه اگزما را درمان كنيم؟

پژوهش ها چه مي گويد؟

اگزما توانايي پوست را براي هيدراتاسيون كاهش مي دهد. نتايج يك كارآزمايي باليني در سال ۲۰۱۴ نشان مي دهد كه استفاده از روغن نارگيل خالص به پوست به مدت ۸ هفته مي تواند هيدراتاسيون پوست را در كودكان مبتلا به اگزما بهبود بخشد.

طبق يافته هاي يك مطالعه سال ۲۰۱۸، روغن نارگيل داراي خواص ضد التهابي است و به محافظت از پوست كمك مي كند.

به طور مشابه، يك مطالعه ۲۰۱۳ نشان مي ‌دهد كه آنتي ‌اكسيدان ‌هاي موجود در روغن نارگيل مي‌ تواند از درمان بيماري‌ هاي پوستي حمايت كند.

نويسندگان يك بررسي علمي ۲۰۱۴ نتيجه ‌گيري كردند كه روغن نارگيل مي‌ تواند به طور موثر حضور باكتري‌ ها، ويروس‌ ها و قارچ ‌ها را كاهش دهد. اين مساله قابل ‌توجه نمايندگي شركت لوهمن روشه است، زيرا افراد مبتلا به اگزما مي‌ توانند بيشتر در برابر عفونت‌ هاي پوستي آسيب ‌پذير باشند.

اگزما مي تواند باعث ترك خوردن و خونريزي پوست شود، خاراندن يا حتي لمس كردن پوست آسيب ديده مي تواند منجر به عفونت شود.

نحوه استفاده از روغن نارگيل براي اگزما

روغن نارگيل در دماي اتاق جامد است، اما قرار گرفتن در معرض گرما آن را به مايع تبديل مي ‌كند. فرد مي ‌تواند از روغن نارگيل جامد يا مايع بر روي پوست استفاده كند. اگر جامد است، مقداري كم از آن را بين نوك انگشتانتان بماليد تا نرم شود.

براي كاهش علائم اگزما، روغن نارگيل را دو بار در روز و يا در صورت لزوم، مقدار بيشتري از آن را به پوست بماليد. فرد مي‌ تواند مانند هر لوسيون يا مرطوب كننده ديگري از آن استفاده كند. ممكن است علايم فرد پس از اعمال مقدار بيشتر روغن نارگيل عود كند.

اگر احساس خشكي پوست را در صبح‌ ها داريد، قبل از خوابيدن سعي كنيد روغن نارگيل را امتحان كنيد.

براي درمان اگزما در پوست سر، از روغن نارگيل به جاي نرم‌ كننده استفاده كنيد. آن را به طور مستقيم اعمال كنيد و به آرامي آن را در پوست سر ماساژ دهيد، اجازه دهيد چند دقيقه بر روي پوست سر بماند suprasorb a ag و سپس با آب گرم آبكشي نماييد.

همچنين بخوانيد: خواص زيبايي روغن نارگيل

خطرات

هميشه قبل از استفاده از روغن نارگيل يا ساير داروهاي طبيعي با پزشك صحبت كنيد. پزشك مي تواند در مورد تطبيق اين داروها در يك برنامه درمان به شما مشاوره بدهد.

هر كسي كه به نارگيل آلرژي دارد بايد از استفاده از روغن نارگيل نيز خودداري كند. براي آزمايش واكنش آلرژيك، سعي كنيد كمي روغن به يك قسمت كوچك از پوست بدون آسيب اعمال كنيد.

مهم است كه يك روغن نارگيل با كيفيت بالا، ارگانيك، صد درصد خالص و يا كمپرس سرد را انتخاب كنيد تا مطمئن شويد كه بدون مواد شيميايي استخراج ‌شده است، چرا كه مواد شيميايي ويژه مي ‌توانند پوست را تحريك كنند.

آيا روغن نارگيل براي كودكان ايمن و بدون خطر است؟

هميشه قبل از استفاده از روغن نارگيل يا ساير داروهاي طبيعي براي نوزادان، كودكان نوپا يا كودكان بزرگتر با پزشك صحبت كنيد. اگر كودك به نارگيل حساسيت دارد، آن‌ها را در معرض روغن قرار ندهيد.

هنگام استفاده از روغن نارگيل بر روي پوست نوزاد يا كودك نو پا، حتما آن را از چشم آنها دور نگه داريد. در غير اين صورت، فرد مي اعصاب تواند از روغن نارگيل مانند هر مرطوب كننده يا لوسيون ديگر استفاده كند. توجه ويژه اي به مناطقي از جمله آرنج و زانو داشته باشيد. بهترين زمان براي استفاده از روغن نارگيل ، بعد از حمام است.

درمان‌ هاي طبيعي ديگر براي اگزما

درمان هاي طبيعي اگزما

درمان هاي طبيعي اگزما

درمان ‌هاي طبيعي زير نيز مي توانند به تسكين و رفع علائم اگزما كمك كنند:

سركه سيب: اثرات اسيديته و ضد ميكروبي سركه سيب ممكن است باعث تسكين علايم اگزما شوند. با اين حال غلظت بالاي اسيد مي ‌تواند پوست حساس را تحريك كند و يا موجب سوزش آن شود، بنابراين احتياط كنيد.

مكمل پانسمان كربن فعال امگا ۳: مصرف مكمل هاي روغن ماهي امگا ۳ مي تواند سيستم ايمني بدن را تقويت كند و از بروز التهاب هاي اگزما جلوگيري كند.

ويتامين دي: مصرف اين مكمل ها مي تواند به جلوگيري از علائم اگزما كمك كند.

پروبيوتيك: مصرف پروبيوتيك ها به طور منظم مي تواند از پيشرفت و التهابات اگزما جلوگيري كند.



منبع

تظرات ارسال شده