همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
11 كاربرد جالب پودر بچه

پا‌ها مورد نوزادان استفاده قرار مي‌گيرد.

به گزارش : اما در اين مقاله با ديگر كاربرد‌هاي اين پودر آشنا خواهيد شد كه غريب به يقين پيش از اين نمي‌دانستيد. مثلاً اينكه در روز‌هاي بسيار گرم تابستاني جلوي تعرق را مي‌گيرد يا اينكه مي‌تواند جايگزين مام زير بغل باشد! و يا اينكه آن را توي كفش‌هايتان بپاشيد تا بوي بد پا و كفش را از بين ببرد. در ادامه با يازده ترفند جالب آشنا خواهيد شد كه در هر يك مي‌توانيد اين پودر را جايگزين وسيله‌اي كنيد تا مشكلات احتمالي‌تان به سادگي رفع شوند.

۱. پودر بچه را جايگزين بوگير كفش كنيد

اكثر كفش‌ها پس از مدتي استفاده بوي بسيار بدي به خود پانسمان زخم حفره اي مي‌گيرند كه در نتيجه‌ي تعرق مداوم پاست. براي آنكه اين بوي بد را از بين ببريد كافي است شب‌ها كمي اين پودر جادويي را در كفشتان بپاشيد و صبح‌ها نيز پيش از آنكه كفشتان را بپوشيد خوب تكانش دهيد تا پودر باقي‌مانده بيرون بريزد. با توجه به اينكه اين پودر جاذب رطوبت است هر نوع بوي بد را از بين مي‌برد.

۲. با پودر بچه مورچه‌ها را از مكان زندگي‌تان دور نگه داريد

اينطور كه پيداست مورچه‌ها اصلاً از بوي پودر بچه خوششان نمي‌آيد! اگر جايي از محل زندگي يا كارتان را سراغ داريد كه مورچه جمع كرده است كافي است كمي از اين پودر استفاده كنيد تا مورچه‌ها را فراري دهيد. بهترين زمان استفاده از اين ترفند نيز هنگامي است كه به پيكنيك رفته‌ايد و مي‌خواهيد غذاهايتان را از گزند مورچه‌ها در امان نگه داريد.

۳. با پودر بچه پوستتان را لطيف نگه داريد

پودر پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل بچه عملاً يك افترشيو بسيار مناسب است، هم براي آقايان و هم براي بانوان. كافي است كمي از پودر را روي پوستتان بماليد تا اثر تحريك تيغ را از بين ببريد. اين ترفند براي افرادي كه پوست حساسي دارند و استفاده از تيغ موجب التهاب پوست و ايجاد جوش مي‌شود بسيار مفيد خواهد بود. از سويي ديگر قيمت پودر بچه بسيار كمتر از افترشيو‌هاي معمولي است، اما دقيقاً همان كار را انجام مي‌دهد.

۴. پودر بچه صداخفه‌كن جيرجير كف‌هاي چوبي

صداي جيرجير كف‌پوش‌هاي چوبي بسيار آزارنده است، اما با اين ترفند مي‌توانيد مانع چنين صدا‌هاي آزاردهنده‌اي شويد. كافي است كمي از اين پودر را روي مجلي بپاشيد كه جيرجير مي‌كند.

۵. پودر بچه مي‌تواند جايگزين اسپري بدن باشد

اگر اسپري بدنتان تمام شد لزوماً مجبور نيستيد در شرايطي پا به خيابان جراحي پوست بگذاريد كه نگران بوي بدنتان هستيد. پس از حمام يك مشت از اين پودر را زير بغلتان بماليد تا مانع بوي بد تعرق شويد.

۶. با پودر بچه مي‌توانيد پوستتان را مرطوب نگه داريد

همانطور كه پيش‌تر نيز اشاره شد پودر بچه مرطوب‌كننده‌اي بسيار قوي است. براي اينكه پوستتان را مرطوب نگه داريد، خصوصاً هنگامي كه پوست اضافه‌ي پاشنه‌ي پا را مي‌تراشيد، كافي است كمي از اين پودر را روي محل مورد نظر بپاشيد.

۷. با پودر بچه مي‌توانيد كمدتان را خوشبو نگه داريد

اگر كمدتان بوي نا گرفته است مي‌توانيد براي رفع اين بوي ناخوشايند از پودر بچه استفاده كنيد. بدين‌منظور بايد مقداري پودر بچه را درون ظرفي بريزيد و چند ساعتي و يا طي شب در كمدتان نگه داريد. همچنين مي‌توانيد براي رفع بوي سيگار يا بوي بد فرش و موكت نيز از اين پودر استفاده كنيد.

۸. با پودر بچه مانع ساييده‌شدن لوهمن روشه و التهاب پوست شويد

اين ترفند خصوصاً براي افرادي بسيار مفيد خواهد بود كه با گرماي هوا و پياده‌روي در معرض ساييده‌شدن و التهاب پوست قرار مي‌گيرند؛ بنابراين پيش از آنكه پياده‌روي‌تان را آغاز كنيد پودر بچه را در محل‌هايي بماليد كه معمولاً دچار چنين التهابي مي‌شوند. بدين‌ترتيب از بروز چنين التهابي در امان خواهيد بود.

۹. با پودر بچه مانع تورم پا شويد

كفش‌هاي پاشنه‌بلند زيبايي بي‌حد و حصري دارند، اما اگر از خانم‌ها بپرسيد خواهند گفت كه پوشيدنشان آن هم به مدت طولاني اصلاً خوشايند نيست. اين نوع كفش‌ها موجب تورم پا مي‌شوند و براي جلوگيري از تورم پا و مشكلات مشابه مي‌توانيد كمي پودر بچه درون اين كفش‌ها بپاشيد.

۱۰. پودر بچه مي‌تواند از پژمردن گل و گياهانتان جلوگيري كند

براي حفاظت از گل و گياهانتان در مقابل انواع آفت‌ها كافي سوپرازورب پي است مقداري از اين پودر به ريشه‌شان بپاشيد. بدين‌ترتيب تمام حشرات و آفت‌ها از آن‌ها دوري مي‌كنند.

۱۱. اگزماي پوستي را با پودر بچه رفع كنيد

اگر دچار اگزماي پوستي شده‌ايد براي جلوگيري از خواش آن نواحي كافي است كمي از اين پودر را رويش بماليد تا اثر التهاب كاهش يابد.

منبع: روزياتو



منبع

تظرات ارسال شده