همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين پاك كننده هاي طبيعي آرايش را بشناسيد

شما عزيزان قرار داده ايم كه مي توانيد به كمك اين روش هاي كم هزينه و بدون ضرر مواد آرايشي را به راحتي از روي پوست خود پاك كنيد.

به گزارش مواد آرايشي و آرايش كردن امروزه تقريبا جزئي از زندگي خانم ها محسوب مي شود كه علاوه بر تهيه وسايل آرايشي استاندارد شما بايد از روش هاي مناسب و بدون ضرر براي پاك كردن آرايش صورت خود استفاده كنيد. پاك كننده آرايش در انواع پاك كننده هاي شيميايي و طبيعي موجود هستند و اگر شما تمايل داريد آرايش را از روي پوست صورتتان به راحتي پاك كنيد و علاوه بر اين پوستي شاداب و بانشاط داشته باشيد بهتر است از پاك كننده هاي آرايشي طبيعي و قابل دسترس استفاده نماييد.

معرفي بهترين انواع پاك كننده آرايش صورت

براي تقويت پوست صورت و جوانسازي پوست صورت و لايه برداري پوست صورت بهتر است از روش هاي كم هزينه و طبيعي استفاده كنيد همچنين در صورت تمايل شما مي توانيد با مواد قابل دسترس و خانگي انواع پاك كننده آرايش صورت را در منزل بسازيد. در ادامه اين مطلب انواع روش هاي طبيعي براي پاك كردن آرايش از روي پوست صورت را به شما معرفي مي كنيم كه اميدواريم اين روش ها مورد توجه تان قرار بگيرند.

۱. روغن زيتون

روغن sorbact پانسمان زيتون داراي مواد مغذي مانند ويتامين E است كه باعث شادابي و تغذيه پوست صورت و پوست اطراف چشم مي شود. روغن زيتون را مي توانيد با مقداري روغن درخت چاي به خوبي مخلوط كنيد سپس كمي روغن بادام به مخلوط اين روغن ها بيفزاييد و تركيب مواد را با دست روي پوست صورت خود بماليد و پوست صورت را ماساژ دهيد و بعد از كمي استراحت پوست صورت خود را بشوييد.

۲. روغن بادام و شير

شير باعث بوجود آمدن حس تازگي روي پوست صورت بعد از آرايش مي شود و شما مي توانيد با تركيب شير و روغن بادام پاك كننده طبيعي براي انواع آرايش را در منزل تهيه كنيد. براي اين منظور چند قطره روغن بادام را با يك قاشق غذاخوري شير مخلوط كنيد و اين محلول را به كمك پنبه روي پوست صورت خود بماليد سپس پوست صورت را بشوييد.

۳. عسل و جوش شيرين

از تركيب جوش شيرين و عسل به عنوان پاك كننده طبيعي آرايش صورت و لايه بردار طبيعي استفاده مي شود. مقداري عسل روي دستمال تميز و نرمي بريزيد سپس جوش شيرين را روي عسل ريخته و از آن براي پاك كردن آرايش صورت استفاده كنيد و بعد از پاك شدن آرايش از روي پوست با كمك آب ولرم صورتتان را بشوييد.

۴. ژل آلوئه وار

ژل آلوئه ورا داراي پانسمان عسل تركيباتي است كه مي تواند آرايش و آلودگي را از روي پوست صورت به راحتي بزدايد. به مقداري مساوي ژل آلوئه ورا و عسل را درون ظرفي مناسب با يكديگر تركيب كنيد و دو قاشق غذاخوري روغن گياهي به تركيب اين مواد بيفزاييد سپس مواد را درون مخلوط كن بريزيد تا به صورت خميري شكل در آيند و خمير را درون ظرف درب دار قرار دهيد و هر بار مقداري از آن را روي پوست صورت خود بماليد و بعد از گذشت ۱ تا ۲ دقيقه پوست صورتتان را با آب سرد بشوييد.

۵. ماست

ماست ساده از انواع پاك كننده آرايش طبيعي است كه شما مي توانيد به راحتي با كمك پنبه توپي آغشته به ماست رژگونه و پودر و فونداسيون را به راحتي از روي پوست صورت خود پاك كنيد سپس پوست صورتتان را با آب سرد بشوييد.

۶. گلاب

يكي از انواع پاك كننده طبيعي براي آرايش از روي پوست صورت گلاب است و شما مي توانيد گلاب را با ژل آلوئه ورا و گليسيرين و صابون مايع زيتون و روغن گل رز تركيب كنيد و پاك كننده قوي و بي نظيري را در منزل تهيه كنيد.

گلاب از انواع پاك كننده هاي طبيعي براي پوست صورت

مواد لازم:

گلاب : يك فنجان

ژل پانسمان سوربكت آلوئه ورا : ۱/۴ فنجان

گليسيرين : دو قاشق چايخوري

صابون مايع زيتون : يك قاشق چايخوري

روغن گل رز : ۸ قطره

دستور ساخت :

همه مواد را درون ظرفي مناسب با يكديگر تركيب كنيد و هم بزنيد تا يكنواخت شوند سپس مخلوط اين مواد را با كمك دست يا پنبه به پوست صورت خود بماليد و به صورت دوراني ماساژ دهيد و پوست صورتتان را با آب ولرم بشوييد و خشك كنيد.

۷. روغن هاي گياهي

براي پوست هاي چرب و تركيبي و خشك به راحتي مي توانيد با كمك روغن گياهي پاك كننده آرايش طبيعي درست كنيد.

پاك كننده طبيعي آرايش براي پوست چرب

۱/۳ پيمانه روغن كرچك را با ۲/۳ پيمانه روغن زيتون با يكديگر تركيب كنيد و به كمك اين تركيب آرايش را از روي پوست صورت خود پاك كنيد.

پاك كننده آرايش براي پوست تركيبي

ساكارز ۱/۴ پيمانه روغن كرچك يا فندق را درون ظرفي مناسب با ۳/۴ پيمانه روغن زيتون يا روغن آفتابگردان تركيب كنيد و از اين تركيب طبيعي براي پاك كردن آرايش از روي پوست صورت استفاده كنيد.

پاك كننده طبيعي آرايش براي پوست خشك

همه روغن هاي مغذي مانند روغن زيتون را مي توانيد با مقداري روغن كرچك يا روغن فندق مخلوط كنيد و از اين تركيب براي پاك كردن آرايش از روي پوست خشك استفاده كنيد.

روغن هاي گياهي

توجه داشته باشيد كه مي توانيد متناسب با نوع پوستتان از روغن هاي طبيعي كه در بالا ذكر كرده ايم براي پاك كردن آرايش استفاده كنيد و اين تركيبات را به مدت يك يا دو دقيقه روي پوست خود ماساژ دهيد سپس يك حوله را درون آب داغ فرو كنيد و بعد از فشردن حوله آن را به مدت يك دقيقه روي پوست صورت خود قرار دهيد و با قسمت تميز حوله پوست صورتتان را پاك كنيد و اجازه دهيد لايه بسيار نازكي از تركيب روغن هاي طبيعي روي پوست صورت شما بماند تا جذب پوست شوند.

معرفي انواع پاك كننده آرايش طبيعي

پاك كردن آرايش قبل از خواب بهتر است با كمك انواع پاك كننده آرايش طبيعي انجام شود كه هر يك از اين مواد طبيعي علاوه بر خاصيت پاك كنندگي داراي خاصيت لايه برداري و آبرساني براي پوست صورت نيز مي باشند بنابراين بهتر سربكت است خانم ها به جاي استفاده از پاك كننده هاي آرايشي شيميايي از اين مواد قابل دسترس و خانگي استفاده نمايند.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده