همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 خطاهايي كه موقع شستن صورت انجام مي دهيد

آرايش و تمام سلول هاي مرده را از سطح پوست پاك كند، بدون اينكه به چربي طبيعي پوست آسيب بزند. توصيه مي كنيم از محصولات قوي مانند صابون هاي قوي كه باعث خشكي و خارش پوست مي شوند استفاده نكنيد.

به گزارش :شستشوي صورت يك عادت روزانه و به ظاهر ساده است.عملي كاملا بهداشتي و شاداب كننده كه با چند حركت سريع آن را به اتمام مي رسانيم. اما در حين انجام همين كار ساده نيز امكان خطا و اشتباه است. فراموش نكنيد كه پوست صورت بسيار حساس است و بايد با دقت شستشو داده شود. توصيه مي كنيم براي اصلاح خطاهايتان و يادگيري شيوه صحيح شستشوي صورت مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

شستن صورت
خطاي شماره يك: دست ها را نمي شوييد


خيلي از افراد اين خطا را مرتكب مي شوند، يعني قبل از شستن صورت، دست ها را نمي شويند. خيلي از افراد تصور مي كنند اگر از محصولات پاك كننده استفاده مي كنند، شستشوي دست ها قبل از صورت ضرورتي ندارد. اما بايد بدانيد پانسمان سوربكت كه شستن دست ها از اهميت بالايي برخوردار است. چون دست ها هميشه در معرض انواع باكتري ها قرار دارند و زماني كه آنها را بدون تميز كردن به صورت بزنيد، باكتري ها را به صورت انتقال خواهيد داد.

خطاي شماره دو: هميشه از يك پاك كننده براي صورت استفاده مي كنيد

همه ما از يك نوع صابون، ژل و يا هر محصول ديگري خوشمان مي آيد و مدام از آن استفاده مي كنيم. ممكن است از بافت، بو و يا تاثير آن روي پوست مان راضي باشيم و نخواهيم به هيچ عنوان محصول مورد نظر را عوض كنيم.

اما يادتان باشد كه محيط ما هميشه در حال عوض شدن است و هر فصلي آب و هواي خود را دارد. در واقع رطوبت و گرماي تابستان كه باعث تعريق بيشتر مي شود شباهتي با آب و هواي خشك و سرد زمستان ندارد. بنابراين لازم است كه در هر شرايط آب و هوايي خاص، از محصولات مناسب استفاده كنيد و به يك محصول خاص وفادار نمانيد.

يادتان باشد كه هر محصول پاك كننده مناسبي بايد به خوبي كثيفي ها، آرايش و تمام سلول هاي مرده را از سطح پوست پاك كند، بدون اينكه به چربي طبيعي پوست آسيب بزند. توصيه مي كنيم از محصولات قوي مانند صابون هاي قوي كه باعث خشكي و خارش پوست مي شوند استفاده نكنيد.

خطاي قيمت پانسمان سوربكت شماره سه: لايه برداري نمي كنيد

البته نيازي نيست كه هر روز صورت تان را لايه برداري كنيد، چون اين كار باعث خشك شدن پوست مي شود. برخي از محصولات لايه بردار باعث تخريب پوست مي شوند، چون حاوي تركيبات شيميايي آسيب رسان هستند. فقط كافيست كه هر روز صورتتان را با دقت شستشو دهيد. براي از بين بردن سلول هاي مرده نيز بهتر است يك بار در هفته يا دو بار در ماه لايه برداري كنيد. در اين صورت پوستتان نرم و شاداب تر مي شود.

خطاي شماره چهار: به اندازه كافي مراقب پوستتان نيستيد

آيا شما جزو آن دسته از افراد هستيد كه بعد از شستن صورت، حوله را محكم روي پوست مي كشند؟ خيلي از افراد بدون اينكه متوجه باشند با پوست خود بسيار خشن برخورد مي كنند. اگر تصور مي كنيد هر چه حوله را محكم تر روي پوست بكشيد تميزتر مي شود سخت در اشتباهيد. اين كار به پوست آسيب مي زند. اگر پوستتان را با آب خيلي گرم شستشو دهيد، لايه چربي طبيعي سطح آن را از بين خواهيد برد. اين كار باعث خشكي پوست مي شود.

براي تميز كردن، لايه برداري و خشك كردن پوست نياز به حركات دوراني ملايم داريد. اين كار باعث كاهش آسيب شده و پوست را تميزتر مي كند. بهتر است براي خشك كردن پوست سربكت از يك حوله بسيار نرم استفاده كرده و آن را به صورت ضربه اي آرام روي پوست بزنيد.

خطاي شماره پنج: از محصول پاك كننده به درستي استفاده نمي كنيد

لازم است كه شيوه صحيح استفاده از محصول پاك كننده را نيز بياموزيد. منافذ پوست اين محصول را جذب مي كنند تا به عميق ترين لايه هاي پوست نفوذ دهند. به همين دليل لازم است كه محصول پاك كننده را با حركات دوراني، بسيار ملايم و آرام به پوست بزنيد. توصيه مي كنيم از حركات عمودي يا افقي بپرهيزيد و كمي زمان بيشتري براي اين كار اختصاص دهيد تا به نتيجه مطلوب برسيد.

خطاي شماره شش: درجه آب را درست تنظيم نمي كنيد

اكثر مردم تصور مي كنند كه گرما منافذ پوست را باز و سرما آنها را مي بندد. با وجود اينكه اين مسئله به يك باور رايج تبديل شده است، اما واقعيت ندارد. منافذ پوست عضله اي ندارند كه آنها را باز يا بسته كند. يادتان باشد اگر پوستتان را با آب خيلي گرم شستشو دهيد، لايه چربي طبيعي سطح آن را از بين خواهيد برد. اين كار باعث خشكي پوست و توليد غيرقابل كنترل سبوم مي شود. بهترين كار استفاده از آب ولرم است كه هيچ آسيبي به پوست نمي زند و به خوبي كثيفي ها و آلودگي ها را از سطح پوست مي زدايد.

خطاي پانسمان عسل شماره هفت: به خوبي صورت را آب كشي نمي كنيد

خيلي از شما ساعت ها وقت براي جستجو در شبكه هاي اجتماعي اختصاص مي دهيد، اما هر كار مربوط به سلامتي را با عجله به اتمام مي رسانيد. يادتان باشد كه نگهداري از پوست صرفا به تهيه محصولات گران و استفاده از آنها ختم نمي شود. لازم است كه وقت كافي براي شستن صورت اختصاص دهيد و در پي آن از محصولات تونيك پوست، مرطوب كننده ها، سروم ها و مهمتر از همه ضدآفتاب استفاده كنيد. بايد صورت را بخوبي آب بكشيد. بايد چانه، خط رويش موها و بيني را به خوبي شستشو دهيد.

يادتان باشد كه آب كشي پوست بعد از استفاده از هر محصول آرايشي بهداشتي از اهميت بالايي برخوردار است. در صورت عدم آبكشي صحيح، منافذ پوست مسدود مي شوند و به اين ترتيب نيز پوست خشك شده و سر و كله جوش هاي سر سياه پيدا مي شود.

بنابراين زماني كه صبح با عجله اين كار را انجام مي دهيد و يا اينكه شب ها خسته و خواب آلود صورتتان را مي شوييد يادتان باشد كه بايد صورت را بخوبي آب بكشيد. بايد چانه، خط رويش موها و بيني را به خوبي شستشو دهيد. معمولا خيلي از ما اين سه ناحيه را فراموش مي كنيم.

حرف آخر

با آنچه گفته شد معلوم است ساكارز كه براي شستشوي صورت، داشتن يك عدد صابون و كمي آب كافي نيست. بايد براي اين كار وقت بگذاريد و با دقت بيشتري مراحل شستشو، آبكشي و خشك كردن پوست را انجام دهيد. در غير اين صورت، به مرور پوست تان خسته شده و شادابي خود را از دست مي دهد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده