همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 درمان مشكلات كليوي با اين ۱۰ گياه معجزه‌گر

از قرن‌هاي گذشته از آن استفاده مي‌شده است. خوشانده ريشه اين گياه براي درمان انواع بيماري‌هاي كليه استفاده مي‌شده است.

به گزارش : در آمريكا بيش از ۲۰ ميليون نفر از ناراحتي‌هاي كليوي رنج مي‌برند و بيشتر آنها حتي از اين موضوع مطلع هم نيستند. به گفته بنياد ملي كليه آمريكا علاوه بر اين ۲۰ ميليون نفر هم در خطر ابتلا به اين نوع از بيماري‌ها هستند.

جام جم آنلاين به نقل از العربيه، تحقيق درباره گياهاني كه بتواند در درمان بيماري‌هاي كليوي مفيد باشند كار دشواري است و تحقيقات كمي در اين زمينه انجام شده است.

بنياد ملي كليه پذيرفته است كه بعضي از گياهان مي‌توانند به سلامت كليه كمك كنند.

چاي ژل زخم پرونتوسان سبز

برگ‌هاي جوان و تخمير نشده چاي حاوي خواص غذايي زيادي است. بيشتر چاي هاي سبز يا تخمير شده نيستند و يا خيلي كم تخمير شده‌اند، در حاليكه چاي اولانگ نيمه تخمير شده و چاي سياه كاملا تخمير شده مي‌باشد.

چاي خاصيت ضد التهابي دارد و ادرار را زياد مي‌كند. چاي همچنين حاوي تركيبات پلي‌فنول‌هاست كه جلوي تشكيل سنگ در كليه را مي‌گيرد و ضد بعضي از انواع سرطان هم هست.

يك تحقيق ژاپني در باره چاي نشان مي‌دهد كه اين گياه خاصيت سم‌زدايي دارد و فشار بيماري‌هاي كليوي را كاهش مي‌دهد.

جو وحشي (Couch Grass)

اين علف حاوي تركيبات بسياري است كه بطور سنتي براي افزايش ادرار و درمان عفونت‌هاي مجاري ادرار از آن استفاده مي‌شود.

اين علف خاصيت ضد باكتري هم دارد و براي دفع سنگ كليه از آن استفاده مي‌كنند. پژوهشگران ايتاليايي متوجه شدند كه تركيب عصاره جو وحشي با سيترات پتاسيم ژل پرونتوسان مي‌تواند در كوچك كردن اندازه سنگ كليه موثر باشد.

رحماني (Rehmannia)

رحماني گياهي است كه در غرب كمتر شناخته شده ولي در چين از قرن‌هاي گذشته از آن استفاده مي‌شده است. خوشانده ريشه اين گياه براي درمان انواع بيماري‌هاي كليه استفاده مي‌شده است.

در تحقيقي كه در سال ۲۰۰۹ روي خواص اين گياه انجام شده نشان داد كه تركيبات موجود در اين گياه مي‌تواند براي كليه مفيد باشد.

بانابا (Banaba)

بانابا گياه بومي استراليا، هند و مناطق استوايي جنوب شرقي آسياست. از اين گياه در زمان‌هاي قديم براي زياد كردن ادرار و درمان بيماري‌هاي كليوي و مثانه استفاده مي‌شده است.

اين گياه حاوي مقدار زيادي اسيد كروسوليك است كه براي درمان ديابت نوع ۲ مفيد است و برگ اين گياه را مي‌توان براي درمان عفونت مجاري ادرار بكار برد. چاي برگ بانابا مي‌تواند ناراحتي‌هاي ناشي از سنگ كليه را كاهش دهد.

بي براوون


چاي جاوه

در منابع فرانسوي، اندونزي و هلندي و سويسي اين گياه براي درمان دردهاي كليوي ثبت شده است. خاصيت ادرار آور دارد و كار كليه را تسهيل مي‌كند. بعضي بر اين باور هستند كه چاي جاوه در دفع سنگ كليه موثر است. تحقيق‌هاي جديد نشان مي‌دهد كه اسيد كافئيك موجود در چاي جاوه مي‌تواند در درمان نقرس، ديابت و رماتيسم مفيد باشد.

كرنبري (Cranberries)

پيشتر از كرنبري براي درمان عفونت‌هاي مجاري ادرار استفاده مي‌شده، اما تحقيق‌هاي جديد نشان داده كه اين گياه مي‌تواند در جلوگيري از تشكيل سنگ كليه هم مفيد باشد. اين گياه اسيد كوئينيك دارد و ادرار را اسيدي مي‌كند و جلوي يون‌هاي فسفات و كليسيم را در تشكيل سنگ كليه مي‌گيرد.

قاصدك (Dandelion)

چاي قاصدك مي‌تواند به كار جگر اسپري linovera و كليه كمك كند. دركنار خاصيت ادرار آور، قاصدك حاوي موادي همچون روي، پتاسيم، آهن و ويتامين‌هاي آ، ث، د و ب است و ريشه آن مي‌تواند سنگ كليه را دفع كند.

زنجبيل (Ginger)

۲ هزار سال است كه زنجبيل را در درمان بسياري از بيماري‌ها و از جمله بيماري‌هاي مجاري ادرار مورد استفاده قرار مي‌دهند.

تحقيق‌ها نشان مي‌دهد كه خاصيت انتي اكسيدانت زنجبيل باعث تقويت مجاري ادرار مي‌شود.

زنجبيل حاوي ويتامين ث، فوليك اسيد، ويتامين ب۳، آهن، كليسيم و پروتئين اس و به همين دليل مي‌تواند به دفع سنگ كليه كمك كند.

خيار

۹۷ درصد خيار را آب تشكيل مي‌دهد. اگر آب خيار را بگيريد و يا خام بخوريد، خيار حاوي موادي مانند ويتامين آ، ث، لوتئين، بتاكاروتن، كليسيم، منگنز، پروتئين و فسفر است.

خيار خاصيت ادرار آور و ملين دارد و براي افرادي كه كليه آنها مشكل دارد تجويز مي‌شود.

پياز

تحقيق‌ها نمايندگي b braun نشان مي‌دهد كه پياز مي‌تواند در برطرف كردن درد ناشي از سنگ كليه مفيد باشد. گفته مي‌شود كه خوردن مرتب آب پياز باعث دفع سنگ كليه در ظرف ۲۴ ساعت مي‌شود.

منبع: سلامت



منبع

تظرات ارسال شده