همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 والدين موفق را با چه ويژگي هاي بايد شناخت؟

در آن ياد مي‌گيرند. در واقع اولين الگو‌هايي كه آن‌ها به چشم مي‌بينند پدر و مادر هستند. از اين رو رفتار‌هاي والدين در موفقيت و عدم موفقيت فرزندان بيشترين تاثير را دارد. اگر مي‌خواهيد كه با ويژگي‌هاي والدين موفق آشنا شويد، در ادامه مطلب همراه مان باشيد.

به گزارش ، خانواده اولين جامعه‌اي است كه فرزندان مهارت‌هاي لازم را در آن ياد مي‌گيرند. در واقع اولين الگو‌هايي كه آن‌ها به چشم مي‌بينند پدر و مادر هستند. از اين رو رفتار‌هاي والدين در موفقيت و عدم موفقيت فرزندان بيشترين تاثير را دارد. اگر مي‌خواهيد كه با ويژگي‌هاي والدين موفق آشنا شويد، در ادامه مطلب همراه مان باشيد.

شوخ طبع باشيد
يكي از بهترين رفتارهايي ژل هيدروزورب كه شما به عنوان يك پدر و مادر نمونه مي توانيد داشته باشيد، شوخ طبعي ست. از اين رو، تا جايي كه مي توانيد فضايي شاد براي فرزندان تان ايجاد كنيد. خنده فوايد زيادي دارد، به عنوان مثال استرس را از شما دور مي كند، فضايي ايجاد مي كند كه بتوانيد با اعضاي خانواده تان ارتباط بيشتر و موثرتري برقرار كنيد، صميميت ميان شما را افزايش مي دهد و... بنابراين سعي كنيد حرف هايي بزنيد يا كارهايي كنيد كه بستر شوخ طبعي و خنده براي فرزندان تان فراهم شود.

قوانين ثابتي را تعريف كنيد
بهترين پدر و مادر آنهايي هستند كه براي فرزندان شان قوانين ثابتي را در نظر مي گيرند. به اين فكر كنيد كه در جايي استخدام شده ايد اما هيچ كس به شما در مورد وظايف و عملكردهايتان توضيحي نداده است. در اين شرايط شما تمام راهها را امتحان مي كنيد تا به موفقيت دست يابيد يا اين كه نظر مديرتان را جلب كنيد. اما آيا راه جواب مي دهد؟ خير. اگر شما قوانيني را براي خود تعريف نكنيد و محدوديت هايتان را نشناسيد، در رسيدن به هدف پماد زخم دچار مشكل خواهيد شد. پدر و مادرهايي كه به فرزندان شان راه، قوانين و محدوديت ها را نشان مي دهند، در تربيت فرزندان شان موفق تر خواهند بود. در اين شرايط كودكان نيز مي دانند كه چه چيزي بد و چه چيزي خوب است و ياد مي گيرند كه در محدوده خودشان عمل كنند.

عدالت را برقرار كنيد
يكي ديگر از ويژگي هايي كه والدين موفق بايد در خود تقويت كنند، عادل بودن است. اين مورد به خصوص براي پدر و مادرهايي كه چند فرزند دارند، بسيار لازم است. والدين عادل، بين فرزندان شان فرق نمي گذارند. از طرف ديگر آنها انعطاف پذيرند، يعني با توجه به شرايط عمل مي كنند. به عنوان مثال اگر يك بار فرزند شما اشتباه كرد، نبايد بدترين مجازات را براي او در نظر بگريد، به او اجازه دهيد كه از اشتباه اش درس بگيرد. در صورت تكرار اشتباه، شما مي توانيد تنبيه هات را نيز شدت بخشيد. تصميماتي بگيريد كه به نفع فرزند خودتان است، نه به نفع شما. اگر شما عدالت را در مورد فرزندان تان به كار گيريد، آنها نيز به شما احترام خواهند گذاشت.

دخالت بيجا پانسمان زخم بستر نكنيد
اين كه ببينيد فرزند شما در حال دعوا با كودك ديگري ست، مطمئنا شما را خوشحال نخواهد كرد اما اين كه شما به جلو برويد و خودتان را درگير اين دعوا كنيد، كار اشتباهي ست. بهترين پدر و مادرها آنهايي هستند كه در اين شرايط به كودك شان ياد مي دهند كه بدون دخالت بزرگ ترها، خودش از حق اش دفاع كند. البته اگر فرزند شما واقعا نياز به كمك داشت، بايد وارد عمل شويد . اما در كل والدين موفق آنهايي هستند كه به كودك شان اجازه اشتباه كردن را مي دهند. شما بايد به كودكتان اجازه دهيد تا پيروزي، شادي، تنهايي، نااميدي و شكست را تجربه كند. اگرچه ديدن فرزندتان در شرايط سخت، شكنجه آور است اما به رشد او كمك زيادي خواهد كرد.

اعتماد به نفس داشته باشيد
شما به عنوان پدر و مادر، از آنچه هستيد بايد راضي باشيد. اين كه مدام فكر كنيد براي فرزندتان كم گذاشته ايد، تنها استرس شما را بيشتر مي كند. اگر فكر كنيد كه ديگران تا زماني شما را دوست دارند كه در زندگي تان موفق هستيد و به محض اين كه اشتباه كنيد از چشم پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد هاي آنها خواهيد افتاد، تنها خودتان را عصبي مي كند. موفق ترين والدين آنهايي هستند كه اعتقاد دارند نمي توان همه چيز را تحت كنترل خود درآورد. اين كه خودتان را باور داشته باشيد، هديه اي ست كه به زندگي تان آرامش مي دهد.

ببخشيد
اگر شما والدين خوبي باشيد، اشتباهات فرزندان تان را مي بخشيد. اگر چه بخشيدن برخي اشتباهات دشوار است اما شما بايد اين رفتار را با خودتان تمرين كنيد. نه تنها فرزندان، بلكه دوست، همسر و حتي خودتان را ببخشيد. اگر شما فرزندتان را ببخشيد، او ياد مي گيرد كه اشتباه بخشي غير قابل اجتناب است و اميدش را از دست نمي دهد. او ياد مي گيرد كه حتي با اشتباه هم نزد خانواده اش عزيز خواهد بود و در نهايت او از اشتباهاتش درس مي گيرد و قوي تر خواهد شد.

مسئوليت پذير باشيد
نه تنها شما مدام كودكتان را زير نظر داريد، بلكه او هم حواسش به شما هست. او بيشتر از كارهاي شما ياد مي گيرد تا حرف هايتان. اگر شما به اطرافيانتان احترام بگذاريد، نمايندگي محصولات هارتمن به آنها عشق بورزيد، صادق باشيد، سخت كوش باشيد... كودك تان نيز از شما ياد خواهد گرفت و اين رفتارها را نه تنها در خانه، بلكه در مدرسه و كوچه و خيابان نيز تكرار خواهد كرد.


مرجع : برترين ها



منبع

تظرات ارسال شده