همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
زماني كه حمام كردن براي سلامتي مضر مي شود

خطر ابتلا به عفونت را افزايش دهد. حمام كردن بيش از حد، آب پوست را گرفته و باعث خشكي و ترك آن مي‌شود، سپس ميكروب‌ها به راحتي مي‌توانند وارد بدن شده و موجب كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم بيماري‌هاي عفوني شوند.

به گزارش ، محققان دانشگاه جرج واشنگتن مي‌گويند، بيشتر مردم براي كاهش خطر ابتلا به بيماري، پي‌درپي حمام مي‌كنند. لوزالمعده اما اين كار باعث مي‌شود، چربي‌هاي طبيعي بدن از بين بروند و باكتري‌هاي “خوب” كه حافظ سيستم ايمني بدن هستند، مختل شوند. از طرفي پوست ترك خورده، مكان بسيار خوبي براي ورود انواع ميكروب‌هاي بيماري‌زاست و با وجود سيستم ايمني ضعيف و بدون محافظ، احتمال ابتلا به بيماري‌هاي عفوني افزايش مي‌يابد. اين محققان قطره آهن فروزومال مي‌گويند، هفته‌اي يك يا دو بار حمام كردن كافي است و حمام كردن روزانه، ضرورتي ندارد. حتي افرادي كه موهاي خشك دارند، مجبور نيستند، هر هفته سر خود را بشويند. اما افراد مبتلا به شوره سر، فقط سر خود را بايد هفته‌اي چند بار شستشو دهند.

بدن به طور طبيعي مانند هيدروژل يك ماشين توليد چربي كار مي‌كند و نبايد با شستن بيش از حد، پوست را به سمت خشكي پيش برد. درضمن بهتر است به جاي اينكه تمام بدن خود را از كف صابون پر كنيم، فقط نقاطي كه بدبو مي‌شوند، مانند زيربغل و پاها را بشوييم.

محققان با بررسي اهالي روستايي دورافتاده در آمازون، متوجه شدند كه پوست اين افراد، پماد سوختگي متنوع‌ترين باكتري‌هاي خوب در يك گروه انساني را دارند و به اين نتيجه رسيدند كه بيش از حد تميز بودن مردمان مناطق مدرن، جمعيت ميكروب‌هاي خوب بدن شان را دستخوش تغيير و در خطر ابتلا به بيماري قرار داده است.

منبع: طبنا



منبع

تظرات ارسال شده