همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اين 4 علامت به شما ميگويد كه تيروييد داريد

كافي هورمون سازي نمي‌كند. علائم مختلفي مانند افزايش وزن، احساس خستگي، فراموشي، عدم تمركز، يبوست، ناباروري و افسردگي، ريزش محصولات مدي هاني مو و عدم تحمل سرما مي‌تواند نشانه اين بيماري باشد.

به گزارش : در سراسر جهان كمبود يد علت اصلي كم كاري تيروئيد است اما در آمريكا و كانادا اوضاع كمي متفاوت‌تر است چون در اين كشورها يد كافي در دسترس مردم قرار دارد و ۹۰ تا مدي هاني ۹۵ درصد موارد، كم كاري تيروئيد ناشي از بيماري تيروئيديت هاشيموتو است.

در اين بيماري تيروئيد توسط سيستم ايمني بدن مورد حمله قرار مي‌گيرد. اين بيماري منجر به التهاب در سراسر بدن مي‌شود. برخي سموم، عفونت‌ها و غذاهاي خاص محرك‌هاي ابتلا به هاشيموتو هستند.

يد: كرم محافظ مدي هاني مصرفيد در بيماران مبتلا به هاشيموتو برعكس مي‌كند و منجر به بدتر شدن سير بيماري تا سه برابر خواهد شد. خوردن نمك يددار در واقع منجر به نابودي سريع بافت تيروئيد مي‌شود.

عدم تحمل غذايي: مبتلايان به تيروئيديت هاشيموتو پروتئين‌هاي متعدد، قيمت كرم مدي هاني گلوتن، لبنيات، سويا و تخم مرغ را نمي‌توانند تحمل كنند و اين مواد غذايي منجر به التهاب دستگاه گوارش مي‌شود.

عدم توازن روده: مصرف بيش از حد غذاهاي نشاسته‌اي، همراه با بسياري از آنتي بيوتيك ها، سركوب كننده‌هاي اسيد معده و ... ناشي از عدم تعادل در ژل medihoney باكتري‌هاي روده است كه بيماران مبتلا به هاشيموتو آن را تجربه مي‌كنند.

خلق و خوي پايين: معمولاً خلق و خوي اين بيماران بسيار پايين است و درجاتي از غمگيني را تجربه مي‌كنند. مصرف غذاهاي فرآوري شده با ريزمغذي‌هاي مفيد اندك به هيچ وجه به اين بيماران توصيه نمي‌شود.

منبع: سلامانه



منبع

تظرات ارسال شده