همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كاهش شنوايي با افسردگي با هم در ارتباط هستند

با بروز افسردگي در دوران ميانسالي مرتبط باشد.

به گزارش : كاهش قدرت شنوايي در افراد مشكل عروقي بزرگسال هميشه تشخيص داده نمي‌شود و تحت درمان قرار نمي‌گيرد اما درصورت تشخيص مي‌تواند به پيشگيري از افسردگي در سال‌هاي بعدي زندگي كمك كند.

به گفته پزشكان آمريكايي ميانسالاني كه از كاهش قدرت شنوايي رنج مي‌برند بيشتر در معرض ابتلا به افسردگي هستند و هر چه محلول پرونتوسان ميزان قدرت شنوايي در آنان كمتر شود احتمال ابتلا به افسردگي در اين افراد بيشتر مي‌شود.

پزشكان آمريكايي اظهار داشتند: بيشتر افراد بالاي ۷۰ سال تا حدودي قدرت شنوايي خود را از دست مي‌دهند كه اين مشكل در نسبت پاييني از اين افراد تشخيص ژل پرونتوسان داده مي‌شود. تشخيص و درمان كاهش قدرت شنوايي امر آساني است و در صورتيكه بتواند به پيشگيري از افسردگي در اين افراد كمك كند بيشتر اهميت پيدا مي‌كند.

در اين مطالعه محققان به جمع‌آوري اطلاعات بيش از ۵۲۰۰ بزرگسال بالاي ۵۰ سال پرداختند. از تمامي اين بي براون افراد تست شنوايي گرفته شد و وضعيت افسردگي در اين بيماران مورد بررسي قرار گرفت.

پزشكان دريافتند در افرادي كه تا حدودي قدرت شنوايي خود را از دست داده بودند، احتمال ابتلا به افسردگي حدود دو برابر بيشتر بوده‌ است. همچنين در افرادي كه ميزان كاهش قدرت شنوايي شديد بوده اسپري لينوورا احتمال افسردگي در آنان چهار برابر افزايش داشته‌ است.

به گفته پزشكان آمريكايي در اين مطالعه اين موضوع كه از دست دادن قدرت شنوايي موجب افسردگي مي‌شود مورد تاييد قرار نگرفته‌ است اما نشان مي‌دهد كه چگونه كاهش قدرت شنوايي به بروز علائم افسردگي كمك مي‌كند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده