همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
عارضه‌ فصل سرد كه دشمن پوست است

در پوست از علائم ديگر آن است.

به گزارش : امير هوشنگ احساني متخصص پوست و مو درباره اگزما اظهار كرد: اگزماي پوستي با خشكي پوست قرابت دارد و تمامي كساني كه دچار اگزماي پوستي مي‌شوند، شايد پماد مديكال هاني ۹۵ تا ۱۰۰ درصد آن‌ها زمينه خشكي پوست دارند و با فرا رسيدن فصل سرد و خشكي هوا بالطبع پوستشان آسيب خواهد ديد. اگزما يك اصطلاح كلي است و زيرگروه‌هاي مختلفي دارد. حساسيت و اگزما مي‌توانند در اثر تماس با شوينده‌ها بروز كنندَ. عوامل ديگري هستند مانند تماس با وسايل محل كار و وسايل منزل، محل‌هاي عمومي و حتي ژنتيك موجب اين نوع حساسيت انواع پانسمان نقره خواهند شد.

وي افزود: علائم اگزما بسيار متفاوت بوده و به صورت‌هاي مختلفي ظاهر مي‌شوند. نشانه اصلي اين نوع عارضه خارش است، اما به حالت پوسته پوسته و ترك و قرمزي هم ديده مي‌شود. اگزماي تماسي به اين معناست اگر فرد با مواد اسيدي به مدت طولاني در تماس باشد، اين موضوع مي‌تواند موجب اگزماي تماسي شود.

متخصص پوست و مو گفت: اگزماي آلرژيك خريد قطره فروزومال در نتيجه تماس تحريكي بروز مي كند. برخي افراد با وسايل حساسيت زا مانند گوشواره و دستبند حتما دچار اگزما خواهند شد زيرا زمينه اين نوع عارضه در بدنشان وجود دارد.

وي درباره درمان اگزما بيان كرد: درمان اگزما بر اساس علت آن انجام مي شود و فرد بايد تماس با عامل اگزما را قطع كند. اين فرد اگر با عامل تحريكي به صورت غير مستقيم تماس پيدا كند، علائم قيمت پماد زخم بستر اگزما را بروز خواهد داد، براي مثال كساني كه به فلز حساسيت دارند به دستگيره در هم نبايد دست بزنند. در درمان اوليه اگزما از پماد‌ها و دارو‌هاي كرتوني و در موارد حساس از دارو‌هايي كه به سيستم ايمني ضعيف خواهند كرد استفاده مي كنند.

احساني تصريح كرد: در درمان اگزما از تركيباتي مانند گلسيرين، وازلين و خانواده اوره ه كه چربي خاصي به پوست مي دهند درمان خانگي سوختگي با آب جوش مي توان استفاده كرد . فرد مبتلا بايد هنگام مصرف شوينده‌ها دقت كند و از شوينده‌هاي غير صابوني استفاده كند تا پوستش خشك نشود. در اين دوره چرب كردن دائم پوست مي تواند كمك زيادي به بهبودي بيماري كند. اگزما مي‌تواند هر ساله تكرار شود و معمولا در پاييز و زمستان بيشتر ديده شود اما در تمام فصول اتفاق مي افتد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده