همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سريع‌ترين و بي ضررترين روش‌ها براي تسكين انواع مختلف درد+ تصاوير

شيميايي دسترسي نداشتيد، مي‌توانيد از سريعترين و بي ضررترين روش‌هاي ذيل براي تسكين دردهاي مختلف استفاده كنيد.

ممكن است براي هر كسي اتفاق بيفتد كه به طور ناگهاني دچار لرز يا درد در نقطه‌اي از بدن شود، اما به قرص يا داروي شيميايي مناسبي براي كنار آمدن با آن دسترسي نداشته باشد. ممكن است چنين شرايطي وحشتناك به نظر برسد، اما هيچ نگراني در اين زمينه وجود ندارد. از خوردن يك تكه شكلات گرفته تا تسكين دهنده طبيعي گلو درد، روش‌هاي طبيعي براي متوقف كردن اين دردهاي مزاحم وجود دارد.

براي آرام كردن گلو درد، يك تكه شكلات تلخ بخوريد

اگر سرفه مي‌كنيد و احساس گلودرد داريد، يك تكه شكلات تلخ بخوريد. به گفته دانشمندان، شكلات مي‌تواند سرفه را سركوب كرده و گلو درد را حتي بهتر از داروهاي معمول بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است كه كاكائو و شكلات به ميزان قابل توجهي سرفه را كاهش مي‌دهند و بهتر از كدئين و شربت‌هاي قندي كار مي‌كند.

براي رفع علائم ميگرن آب بيشتري بنوشيد

مقدار شركت سوربكت زيادي آب بنوشيد. كارشناسان توصيه مي‌كنند هر 2 ساعت يك ليوان آب مصرف كنيد. سردردهاي خفيف و ميگرن شديد اغلب با كم آبي بدن ايجاد مي‌شوند. عدم تعادل مايعات و الكتروليت‌ها در بدن اجازه نمي‌دهند سيستم‌ها به شيوه‌اي مناسب كار كنند. نوشيدن آب كافي به شما در مقابله با كم آبي و رفع علائم ميگرن كمك مي‌كند.

براي جلوگيري از درد ناشي از التهاب مقداري زردچوبه مصرف كنيد

اگر از التهاب رنج مي‌بريد، مقداري زردچوبه يا عصاره آن، كه حاوي كوركومين است را به عنوان مكمل غذايي اضافه كنيد. زردچوبه، ادويه‌اي است كه به ويژه در آسيا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و به دليل خاصيت ضد التهابي كوركومين موجود در آن، به عنوان داروي جايگزين بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. برخي مطالعات كوركومين را با داروهاي معمولي مقايسه كرده اند و دريافتند كه به اندازه ايبوپروفن در تسكين درد موثر است. پزشكان معمولاً توصيه مي‌كنند كه زردچوبه يا كپسول كوركومين در بيماراني كه مبتلا به درد مفاصل هستند، استفاده شود.

انجام حركات كششي براي كاهش درد كمر

لباس ساكارز راحت بپوشيد و يك تشك يوگا تهيه كنيد. انواع تمرين‌هاي كششي وجود دارد كه مي‌توانيد انجام دهيد. اگر كمر درد شما ناشي از برخي مسائل پزشكي ديگر، به غير از كشش ماهيچه‌اي است، بايد هنگام انجام تمرينات مراقب باشيد. كشش باعث افزايش تنش در عضلات حامي ستون فقرات مي‌شود و دامنه حركت و تحرك بدني كلي شما را بهبود مي‌بخشد.

براي خلاص شدن از سردرد، روغن‌هاي طبيعي را استنشاق كنيد

چند قطره روغن طبيعي را به يك حوله اضافه كرده و عطر را استنشاق كنيد و يا به پيشاني خود بماليد. اما مراقب باشيد، زيرا برخي روغن‌هاي طبيعي مي‌توانند باعث سوختگي شوند، بنابراين بايد قبل از استفاده روي پوست، با مقداري روغن ديگر (مانند روغن نارگيل) رقيق شوند.

روغن‌هاي طبيعي زيادي با خاصيت درماني براي سردرد وجود دارد كه مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد. روغن اسطوخودوس، نعناع، رزماري و بابونه از جمله آن‌ها هستند. اعتقاد بر اين است كه اين روغن‌ها داراي خاصيت تسكين دهنده و آرامش بخش هستند. به همين دليل مي‌توانند براي درمان سردردهاي ناشي از اضطراب و استرس مفيد باشند.

براي تسكين درد دندان از چاي نعناع استفاده كنيد

يك سوربكت چيست قاشق چايخوري برگ نعناع خشك را درون يك فنجان آب جوش بگذاريد و بگذاريد 20 دقيقه بماند. پس از خنك شدن، دهان خود را با چاي بشوييد. همچنين مي‌توانيد كيسه‌هاي چاي نعناع گرم و مرطوب را روي دندان درد قرار دهيد و چند دقيقه آن را نگه داريد تا درد كم شود.

نعناع داراي خواص بي حس كننده است كه اثرات تسكين دهنده درد را را به دنبال دارد. منتول موجود در نعناع داراي خواص ضد باكتريايي هم است.

براي بهبود درد استخوان و مفاصل، با محلول نمك حمام كنيد

دو فنجان نمك را به آب وان خود اضافه كنيد و به مدت ۱۵ دقيقه در آن قرار بگيريد. همچنين مي‌توانيد مفصل دردناك را در يك كاسه آب گرم با يك فنجان نمك در آن خيس كنيد.

نمك سرشار از منيزيم است كه بيش از 300 آنزيم در بدن را تنظيم مي‌كند و باعث مي‌شود به درستي كار كنند. همچنين سموم را از بين مي‌برد و استرس و التهاب را كاهش مي‌دهد.

براي رهايي اندورفين‌ها و مبارزه با درد پياده روي كنيد

ورزش پانسمان عسل كردن بهترين كار براي شماست، اما اگر درد شما را از انجام اين كار باز دارد، سعي كنيد به پياده روي در محيط آزاد برويد. فعاليت بدني، مانند ورزش يا پياده روي، اندورفين‌ها يا مواد شيميايي مغز را آزاد مي‌كند كه باعث كاهش احساس درد مي‌شود. علاوه بر اين، اندورفين‌ها پاسخ ايمني را تقويت مي‌كنند و احساس سرخوشي به وجود مي‌آورند.

براي كاهش درد قاعدگي، يك موز بخوريد

اگر احساس گرفتگي عضلات و درد ناشي از قاعدگي داريد، كوكي‌ها و شكلات‌ها را كنار بگذاريد و به جاي آن‌ها يك موز را انتخاب كنيد. با موز و ميوه‌هاي ديگر اسموتي درست كنيد و آن را ميل كنيد.

موز سرشار از پتاسيم و ويتامين B۶ است كه باعث كاهش گرفتگي عضلات مي‌شود و باعث حفظ آب بدن و رهايي از احساس نفخ مي‌شود.

براي خلاص شدن از گرفتگي عضلات از گرما استفاده كنيد

براي تسكين اسپاسم يا گرفتگي عضلات از يك كيسه آب گرم استفاده كنيد. اگر به اين وسيله دسترسي نداريد، آب داغ تهيه كنيد و يك بطري پلاستيكي را با آن پر كنيد، آن را در يك حوله بپيچيد پانسمان جراحي سوربكت و آن را روي ناحيه دردناك قرار دهيد. گرما به عضلات براي استراحت، تسكين درد و رفع ناراحتي كمك مي‌كند.

اين راهكارها در بهبود انواع مختلف درد در بسياري از افراد مؤثر است. اما اگر درد شديد بود يا علائم آن بهتر نشد، بايد به پزشك خود مراجعه كنيد.

نقل از الكوثر



منبع

تظرات ارسال شده