همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 سلامت دندان‌ها را با اين اكسير تامين كنيد

وي يكي از اقدامات اساسي در اين راستا را تلاش در جهت كاهش ميزان پوسيدگي و بيماري‌هاي دهان و دندان عنوان كرد و گفت: قطعا براي به نتيجه پانسمان نقره براي سوختگي رسيدن چنين برنامه‌اي نياز است كه از سنين كودكي اقدامات را در پيش گرفته و با توجه به اهميت دندان‌هاي شيري جهت حفظ آنها تلاش كنيم.

شانقي تصريح كرد: سلامت دندان‌ها منوط به تغذيه سالم است، سلامت جسمي افراد نيز منوط به داشتن دندان‌هاي سالم و عاري از هرگونه پوسيدگي است. تغذيه درست نه تنها سلامت دندان‌ها بلكه رشد مناسب فرد را به دنبال دارد. به همين دليل عادت دادن كودكان به تغذيه مناسب مسلما سلامت دهان و دندان و جسم را موجب مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه سلامت دندان‌ها در سنين كودكي مانعي در برابر بي‌نظمي دندان‌ها در دوران بزرگسالي است، گفت: نمايندگي شركت لوهمن روشه گروه هدف ما كودكان زير ۱۴ سال هستند؛ چراكه در اين سنين سلامت دندان‌ها پايه‌ريزي مي‌شود اما، با توجه به مصرف زياد برخي مواد مانند مواد قندي از جانب اين گروه سني بايد اقدامات و برنامه‌هاي جدي براي سلامت دهان و دندان آنها در پيش گرفت.

اين كارشناس بهداشت دهان و دندان در خصوص عواقب مصرف مواد قندي عنوان كرد: مواد قندي در دهان تبديل به اسيد مي‌شود و ميناي دندان را از بين مي‌برد؛ به نحوي كه بعد از گذشت سه تا پنج دقيقه از مصرف مواد قندي، باكتري‌هاي داخل دهان اين مواد را به اسيد تبديل مي‌كنند و در صورت شست‌و‌شو نشدن دهان و دندان اين اسيد طي ۱۰ دقيقه پانسمان كلاژن تخريب ميناي دندان را آغاز مي‌كند. در صورتي كه حتي با شست‌وشو به وسيله آب مي‌توان مانع تخريب ميناي دندان شد.

وي با اشاره به اينكه صرفا مواد قندي تخريب ميناي دندان را ايجاد نمي‌كنند، بلكه مواد ترش و اسيدي نيز بسيار سريع‌تر عمل تخريب را دنبال مي‌كنند، افزود: مصرف مواد اسيدي و ترش مانند لواشك و برخي ميوه‌ها مستقيما و بدون صرف زمان تخريب را منجر مي‌شوند؛ در حالي كه شست‌وشوي دهان بلافاصله پس از مصرف مواد اسيدي مانع اين تخريب خواهد شد.

شانقي اضافه كرد: علاوه بر آب مي‌توان از برخي آنتي‌اسيدها به منظور شست‌وشوي دندان‌ها استفاده كرد. بهترين گزينه استفاده نمايندگي اسميت اند نفيو از محلول جوش شيرين و قرقره آن است؛ حتي خانم‌هاي باردار به دليل رفلكس معده و بالا آمدن اسيد در دوران بارداري و همچنين تورم لثه‌ها بيشتر دچار تخريب دندان مي‌شوند. به همين دليل استفاده از جوش شيرين به دليل قليايي بودن بهترين گزينه براي جلوگيري از اسيدي شدن فضاي دهان و رفع التهاب است.

وي با بيان اينكه در دوران كودكي بهتر است از فلورايدتراپي براي شست‌وشوي دهان و دندان استفاده كرد، گفت: البته همه محصولات فلورايد مانند دهان‌شويه و حتي ژل فلورايد را مي‌توان براي همه گروه‌هاي سني استفاده كرد و حتي از خميردندان‌ها و آدامس‌هاي حاوي فلورايد نيز اعصاب بهره برد.

كارشناس بهداشت دهان و دندان مركز بهداشت اراك برخي غذاهاي دريايي و همچنين چاي سياه را سرشار از فلورايد دانست و افزود: مصرف اين مواد مي‌تواند سلامت دندان‌ها را به دنبال داشته باشد و چاي سياه به دليل اينكه منبع خوبي از فلورايد است، به هيچ عنوان تخريب و زردي براي دندان ايجاد نمي‌كند و نمي‌توان منعي در استفاده از آن قائل شد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده