همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مصرف سبزيجات,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي
گروهي

از كارشناسان تغذيه و سلامت در بررسي اخير خود به مقايسه تأثير 'مواد غذايي گياهي' با 'فرآورده‌هاي سوپرازورب c حيواني' بر سلامت انسان پرداختند.

به گزارش ايسنا، در بررسي جديد كه در چندين مؤسسه بين‌المللي انجام گرفته، تاكيد شده است: غذاهاي گياهي به فرد كمك مي‌كنند تا سلامت خود را حفظ و افزايش وزن را كنترل كند.

 

در آمريكا حدود ۹۳.۳ ميليون نفر به چاقي دچار و بيش از ۱۰۰ ميليون نفر به ديابت و پيش ديابت مبتلا هستند. فاكتور كليدي در ابتلاء جراحي پوست به اين بيماري متابوليك و ديگر بيماري‌ها، رژيم غذايي است.

 

گروهي از متخصصان در آمريكا و جمهوري چك در تحقيقات خود مشاهده كردند كه رژيم غذايي گياهي مي‌تواند تأثيرات مثبتي را بر جنبه‌هاي مختلف سلامت بدن داشته باشد. همچنين اين نوع رژيم غذايي وجود برخي از هورمون‌هاي روده را تقويت كرده كه به تنظيم فشار خون كمك مي‌كند.

 

اين هورمون‌ها همچنين سوپرازورب h به فرد كمك مي‌كنند تا زودتر احساس سيري داشته باشد كه بنابراين براي كنترل وزن سودمند هستند. در اين مطالعه بررسي‌هايي روي ۶۰ شركت‌كننده مرد انجام گرفت كه ۲۰ نفر آنان به چاقي و ۲۰ نفر ديگر به ديابت نوع دو مبتلا بودند. همچنين ۲۰ نفر ديگر از سلامت كامل برخوردار بودند.

 

متخصصان اين افراد را به طور تصادفي به دو گروه تقسيم كردند. لوهمن روشه گروه نخست خوراكي‌هاي گياهي و گروه ديگر گوشت فرآوري شده و پنير دريافت كردند. متخصصان بدون در نظر گرفتن اينكه اين افراد در چه وضعيت سلامتي هستند مشاهده كردند در بدن افرادي كه خوراكي‌هاي گياهي دريافت كرده‌اند نسبت به افرادي كه از گوشت فرآوري شده و پنير مصرف كرده بودند سطح بالاتري از هورمون‌هاي مفيد روده وجود دارد.

 

به گزارش مديكال نيوز تودي، سوپرازورب p به گفته محققان اين هورمون‌هاي مفيد روده به تنظيم سطح گلوكز، توليد انسولين و سطح انرژي كمك مي‌كند. همچنين مصرف خوراكي‌هاي گياهي به افراد كمك مي‌كند تا براي مدت زمان بيشتري احساس سيري داشته باشند زيرا اين مواد غذايي سرشار از فيبر هستند و با رفع احساس گرسنگي، مانع از تمايل بدن براي دريافت كالري بيشتر مي‌شوند.

 



منبع

تظرات ارسال شده