همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
25 ماسك معجزه آسا براي زخم و جوش هاي پوست(بخش سوم)


با “ماسك جاي جوش” صورت را از روي پوستتان محو كنيد. بهترين و سريعترين روش از بين بردن جاي جوش صورت، طب سنتي و روش هاي گياهي هستند كه با 25 ماسك صورت عالي قابل درمان و پاك شدن هستند.

درمان جاي جوش با عصاره ليموترش

اگر جاي جوش هايتان خيلي تيره است ، پس عصاره ليمو ترش را امتحان كنيد. آب ليمو ترش تازه را به قسمت هايي كه ميخواهيد بماليد ، و صبر كنيد تا پوست همه آب را جذب كند . وقتي كه كاملا پوست آب ليمو را جذب كرد ، پوستتان را با آب سرد بشوييد .آب ليمو ترش با روشن كردن پوست ، جاي جوش هاي تيره را كمرنگ و كمك ميكند اين تيرگي ها كمتر به چشم بيايند.



درمان جاي جوش با چند ماسك ساده خانگي

خميري از فلفل سياه و پودر جوز هندي آماده كنيد و روي جوش ها بماليد.

ده گرم آب پياز سفيد را با 5 گرم عسل و يك گرم نمك سنگ مخلوط كنيد و روي جوش ها بماليد و پس از چند دقيقه بشوييد.

خميري از برگ نعناع آماده كنيد و بگذاريد يك شب روي صورت بماند. اين عمير نه تنها جوش را از بين مي برد بلكه لكه ها را نيز كاهش مي دهد.

براي از بين بردن جاي جوش هاي صورتتان، روزي 10 تا 15 دقيقه يك قطعه ليموترش تازه روي پوست تان بگذاريد و بعد از 12 هفته از داشتن پوستي صاف و شفاف لذت ببريد. اسيد موجود در آب ليموترش باعث از بين رفتن جاي جوش ها مي شود ولي اگر پوست خشكي داريد، بهتر است اين روش را به كار نبريد.

عسل را روي جاي جوش قرار دهيد بگذاريد در طول شب باقي بماند و صبح آن را بشوييد.

دو قاشق غذاخوري عسل با 1/4پيمانه پودر جودوسر مخلوط كنيد. اين مخلوط ملايم را روي جاي جوش بگذاريد. براي 15 تا 20 دقيقه بگذاريد بماند و سپس با آب ولرم بشوييد.

از بين بردن جاي جوش با ماسك تخم مرغ و روغن زيتون

بهترين و موثرترين ماسك براي از بين بردن جاي جوش، زرده تخم مرغ به همراه يك قاشق غذاخوري روغن زيتون و همين ميزان عسل است. اين ماسك را به مدت 20 دققيه، يك روز در ميان و براي حداقل 2 ماه استفاده كنيد. و آن را با آب ولرم بشوييد.

درمان جاي جوش با زردچوبه

ماسك درمان فوري جاي جوش صورت با زردچوبه

مخلوط يكنواختي از پودر زردچوبه و آب نعناع درست كنيد.آن را روي جاي جوش بزنيد.بگذاريد حدود 20 دقيقه باقي بماند.آن را با آب گرم بشوييد.

توصيه هاي تغذيه اي براي از بين بردن جاي جوش صورت

استفاده از درمانهاي طبيعي يا گياهي براي اثر بر جاي جوش ها مي تواند كمك كننده باشد اما تنها راه حل نيست. به خاطر داشته باشيد يك مراقبت ديگر از پوست هم درون بدن و هم ظاهر ما را با هم خوب مي كند.مطمئن شويد رژيم غذايي سالم و متعادلي داريد و ميزان كافي از ويتامين ها و مواد معدني دريافت مي كنيد، به ويژه آنهايي كه معلوم شده سلامت پوست را افزايش مي دهند مانند ويتامين A و غذاهاي غني از آنتي اكسيدان كه آسيبهاي رسيده به پوست را كاهش مي دهند. ميوه ها و سبزي ها در رژيم غذاييروزانه تان جاي جوش را كاهش مي دهند علاوه بر اين سالم و خوشمزه هستند و بطور معمول پوستي خوب و سالم را براي ما مي سازند.

آب بنوشيد

بهترين ماده ي طبيعي قابل دسترس براي درمان جاي جوش است. شما بايد آب فراوان بنوشيد چون به خارج كردن سموم از بدنتان كمك كرده و مجددا بدن را احيا و بازسازي مي كند. آب همچنين به افتادن سلول هاي مرده و تشكيل پوست سالم كمك مي كند. خوردن آب ولرم در صبح به ويژه به دفع سموم كمك مي كند.

روغن اسطوخودوس


استفاده از اين روغن بر روي جاي جوش مي تواند پوست را احياي مجدد كند زيرا داراي ويژگي هاي بازسازي كننده است.

ماسك جاي جوش صورت با روغن تي تري( درخت چاي)

چند قطره از روغن تي تري برداريد.آن را با فشار و مالش ملايمي روي جاي جوش بماليد.با تكرار اين فرايند مي توانيد لكه ها را از بين ببريد.

از بين بردن جاي جوش با ماست و خيار

لبنيات داراي آلفا هيدروكسي اسيد طبيعي هستند، محصولات لبني مشتقات شير بوده و به طورمشابه با موارد ذكر شده در احياي پوست و كاهش جاي جوش موثر هستند.خيار غني از ويتامين Aو B1, C است كه كمك مي كند ميزان لكه هاي پوست كم شود. بعلاوه خاصيت تسكين بخشي دارد.

خيار را برداريد و آب آن را بگيريد.ماست يا يك نوع لبنيات كه انتخاب شما ست به آن اضافه كنيد.مخلوط يكنواختي از اينها درست كنيد.روي محل جوش ها بماليد.بگذاريد 15-20 دقيقه باقي بماندو با آب معمولي بشوييد.


منبع : نمناك

تظرات ارسال شده