همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كندر معجزه اي براي تقويت حافظه

بسيار مفيد است. كندر در حقيقت صمغ درختي به همين نام است كه مزه اي گس و تلخ دارد.

به گزارش : اين صمغ از زمان هاي بسيار قديم توسط درمانگران طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري ها مورد استفاده بوده.و امروزه نيز به ۳ صورت كندر خوراكي، موضعي و بخور مصرف مي شود. به باور بسياري از مردم، مصرف كندر موجب افزايش حافظه و تقويت ضريب هوشي افراد مي شود. و گذشته هاي دور تا كنون اين ماه را براي تقويت و جوانسازي مغز مصرف ميكرده اند.خاستگاه كندر آفريقاي جنوبي خصوصاً سومالي، عمان و يمن است. كندر از درختي به نام Olibanum به دست مي‌آيد.
* قيمت تندروت پلاس كندر در تقويت حافظه و رفع فراموشي و ضعف حافظه بسيار موثر است. و خوردن اين صمغ در كودكي مي تواند كمك زيادي به تقويت ميزان هوش و حافظه كند ؛ و همچنين خوردن آن را براي بهبود و افزايش حافظه توصيه كرده‌اند.
شهرت درخت كندر، به خاطر اين است كه پس از بريدن تنه‌اش به قسمت‌هاي كوچك‌تر، شيره‌ي سفيد شير مانندي از آن خارج مي‌شود كه اين قطرات با گذشت كمتر يا بيشتر از دو هفته پس از از دست دادن رطوبتش و خشك شدن (غليظ شدن) تبديل به يك صمغ نارنجي – قهوه‌اي مي‌شود كه با نام كندر
(Frankincense ) شناخته مي‌شود؛ كه نيمه‌ي اول نام آن (Frank) به معني خالص و پاك و قسمت دوم آن به معني دود كردن است.براي گرفتن روغن كندر، بايد قبل از سخت شدن كامل كندر اقدام كرد و بهتر است فرايند روغن كشي با حضور دي اكسيد كربن انجام شود تا كليه‌ي خواص آن حفظ شود.
حدود 50000 هزار سال به عنوان بخور خوشبو استفاده مي‌شده است و حتي امروزه در كليساها و معابد به عنوان بخور (شبيه عود) در بسياري از نقاط جهان استفاده مي‌شود.كندر اترومن و روغن به دست آمده از آن خواص مفيد سلامتي و پزشكي دارد و حتي در برخي مناطق به خاطر قدرت معجزه آسا و اسرارآميز آن مورد توجه قرار گرفته است.
از خواص ديگر كندر چه مي دانيد؟
▪ كندر علاوه بر خواص درماني كه در تسكين دردهاي مفصلي، درمان بوي بد دهان و افزايش ميزان هوش كودكان دارد خواص كم نظير ديگري دارد كه به برخي از كاربردي ترين آن ها اشاره مي كنيم.
خوردن صمغ كندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن مي شود. اين صمغ گياهي با كاهش خلط و ترشحات حلقي خشونت صدا را برطرف مي كند.
تجويز كندر به صورت خوراكي موجب كاهش خونريزي شديد در خانم هايي كه خونريزي هاي بسيار شديد درسيكل قاعدگي دارند، مي شود.
درمانگران طب سنتي بر اين باورند كه مصرف كندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادي كه دچار تب و استفراغ هستند بسيار موثر است.
بسياري از درمانگران بر اين باورند، افرادي كه بدزخم هستند و زخم هاي شان در مدت زمان بيشتري خوب مي شود با مكيدن يا جويدن يك نخود كندر به صورت روزانه به مدت ۳ تا ۴ روز مي توانند به درمان سريع تر زخم ها كمك كنند.
خانم هاي باردار مراقب باشند
باوري وجود دارد كه مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزايش هوش و ضريب هوشي جنين و كودك آينده آن ها مي شود. اين نكته صحيح است اما مادران باردار بايد مراقب باشند كه مصرف كندر بيش از ۳ ماه موجب بيش فعالي كودك آن ها شده و اين مسئله در آينده آن ها را با مشكلات متعددي روبه رو مي كند.
بنابراين مادران باردار بايد توجه داشته باشند كه براي افزايش ميزان هوش و تقويت حافظه نوزاد خوردن يك ماه كندر كفايت مي كند و اين يك ماه بايد بعد از ۴ ماهگي جنين صورت گيرد.
يك نسخه براي ۳ بيماري
درمانگران طب سنتي براي درمان خواب آلودگي و بي حالي ناشي از تجمع بلغم در بدن، نسخه اي دارند كه به كمك آن مي توان بلغم زائد بدن را دفع كرد و به درمان بي خوابي و حتي بوي بد دهان پرداخت. براي تهيه اين نسخه كافي است يك نخود كندر را با يك نخود مصطكي و يك فندق سقز تركيب كرده و آن را بجويد.
براي تهيه اين مواد مي توانيد به داروخانه هاي گياهي در سطح شهر مراجعه كرده و با تهيه اين مواد و جويدن آن علاوه بر بي خوابي، بوي بد دهان خود را نيز درمان كنيد. علاوه بر اين همين نسخه مي تواند تركيب بسيار مناسبي براي افرادي باشد كه به كمر درد يا درد مفاصل از قبيل درد زانو مبتلا هستند. مصرف اين نسخه موجب كاهش و تسكين دردهاي مفصلي نيز مي شود.
تاثير كندر در درمان خشكي پوست
افرادي كه پوست خشك و زبر دارند، مي توانند از اين نسخه براي بهبود خشكي پوست خود بهره ببرند. اين افراد كافي است ۲ نخود كندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زماني كه كندر درون روغن بيماري پوستي حل شود. پس از آن اجازه دهيد كه روغن سرد شود و از آن براي ماساژ پوست دست يا بدن تان استفاده كنيد. اين روغن تاثير بسيار زيادي در بهبود خشكي پوست تان خواهد داشت.
زندگي آنلاين


منبع

تظرات ارسال شده