همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 مركز خدمات جامع سلامت در روستاي چنارمحمودي مستقرمي شود

در نامه‌اي به معاون بهداشت اين وزارتخانه دستور داد: هر چه سريع‌تر مركز خدمات جامع سلامت در روستاي چنار محمودي ايجاد و تيم تخصصي و فوق تخصصي در اين مركز مستقر شود.

به گزارش : سعيد نمكي روز چهارشنبه در نامه‌اي خطاب به علي رضا رئيسي نوشت: «اينك كه با هوشمندي مردم عزيز و تلاش بي وقفه مسئولين محترم، گروه هاي ضد انقلاب و معاند در ايجاد آشوب به بهانه آلودگي تعدادي ساكارز از هموطنانمان به ويروس HIV ناكام ماندند و ضمن تشكر از پيگيري‌هاي مستمر افراد فعال در حدود ۲۰ تيم اعزامي در ماه‌هاي اخير به استان چهارمحال بختياري و بررسي‌هاي دقيق كارشناسي همكاران استاني و ستادي، ضروريست موارد زير مورد توجه قرار گيرد.

گروهي فتنه انگيز جهت تشويش اذهان عمومي تلاش كرده اند از يكسو همه مردم شريف روستاي چنارمحمودي را آلوده به ويروس قلمداد كنند كه آخرين بررسي‌ها خوشبختانه حاكي از آلودگي درصد كمي از مردم و سلامتي اكثر اهالي روستاست. از سوي ديگر سعي كردند از اين ابزار كذب جهت بدنامي نظام بهداشتي درماني كشور و نهايتا ضربه سوربكت چيست به آبروي جمهوري اسلامي در رسانه هاي بيگانه بهره برداري كنند كه در اين راستا نيز توفيق نيافتند و مردم شريف منطقه تا آخرين لحظه با تيم بهداشت و درمان همكاري و همراهي كردند و در حال حاضر نيز با استقرار همكاران فوق تخصص در محل اين همراهي صميمانه ادامه دارد.

در راستاي اين نيت شوم تلاش كردند موضع گيري در راستاي دفاع از حيثيت نظام بهداشتي درماني كشور و خدمتگزاران به مردم را به‌عنوان ابزاري جهت جريحه دار كردن عواطف پاك مردم شريف آن روستا استفاده كنند، ضروريستاين واقعيت به مردم منتقل شود كه هيچ كس پانسمان عسل و در هيچ شرايطي قصدحرمت شكني آن عزيزان را نداشته و ندارد.

به كارگيري عبارت «روابط نامطلوب» در گفتمان متداول سازماني به هرگونه حركت و فرآيندي اطلاق مي شود كه با اصول، ضوابط و استاندارهاي علمي منطبق نباشد. بديهي است نامطلوب بودن هركدام از فرآيندها مي تواند در ايجاد بيماري نقش آفريني كند كه مصاديق متعددي دارد.

اين تعبير به مراتب متفاوت از اين است كه گروهي با غرض و شيطنت آن را «روابط نامشروع» تفسير و تعميم داده و موجب تشويش اذهان اين عزيزان شده اند. كودك ۲ ساله گرفتار يا مردم ديندار و خانواده هاي شريف و مومني كه ممكن نمايندگي سوربكت است بين افراد مبتلا باشند، كدام بي انصاف گرفتاريش را حاصل روابط نامشروع تفسير مي كند. شما و همكارانتان وظيفه داريد اين سوء تفاهم را از ذهن مردم عزيز و شريف بزدائيد و اعتقاد همه را به پايبندي ايشان به اصول ديني و اخلاقي اعلام كنيد تا خداي ناكرده غباري از سوء تفاهم بر دل پاك اين قوم نازنين نماند.

فعلا اولويت ما دريافتن بيماران و مساعدت‌هاي فوري است. لازم است هرچه زودتر با تقويت تيم پزشكي موجود در منطقه فرآيند درمان جسمي و روحي اين عزيزان تسريع و نتيجه گزارش شود. تامين دارو، تحت پوشش شركت سوربكت قرار دادن موارد غير بيمه، توان بخشي و پوشش امدادي بدون وقفه بايد انجام پذيرد. بديهي است همه موارد تشخيصي و درماني تا انتها رايگان خواهد بود. جهت ايجاد مركز خدمات جامع سلامت در روستا هرچه زودتر اقدام و تيم تخصصي و فوق تخصصي در مركز مذكور و همچنين در مركز مشاوره شهرستان لردگان مستقر و نتيجه روزانه اعلام شود.»

منبع: وزارت بهداشت



منبع

تظرات ارسال شده