همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ترفندهاي طبيعي براي اينكه ديابت نگيريد

هدف از نام‌گذاري اين روز، افزايش آگاهي از وضعيت و تشويق افرادي است كه ممكن است در معرض خطر ابتلا به اين بيماري قرار گيرند. با توجه به مطالعات بسياري كه بر فاكتورهاي شيوه پزشكي كودكان زندگي مرتبط با ديابت همراه است، نتايج برخي از تحقيقات اخير ما را در انجام تغييراتي در راستاي كاهش خطر ابتلا به اين بيماري كمك مي‌كند.

ارتباط ساعات كاري با افزايش احتمال ابتلاي زنان به ديابت

طي تحقيقاتي كه در كانادا بر روي بيش از ۷ هزار كارگر بين ۳۵ تا ۷۴ ساله در مدت ۱۲ صورت گرفت، نشان مي‌دهد زناني كه در هفته ۴۵ ساعت يا بيشتر از آن كار مي‌كنند، به نسبت زناني كه بين ۳۵ تا ۴۰ ساعت در هفته كار مي‌كنند تا ۶۳ بيشتر در معرض ابتلا به ديابت هستند.

البته در اين تحقيقات هيچ ارتباطي بين ساعت كاري و ديابت در مردان يافت نشد.

به اندازه كافي بخوابيد

محققان كره جنوبي نيز درمان سوختگي با آب جوش دريافتند كه خواب بيش از حد يا خيلي كم، شما را با خطر افزايش سندرم متابوليك مواجه مي‌كند.

يك سري مطالعه گسترده بر روي ۱۳۳ هزار و ششصد و هشت نفر كه در سنين ۴۰ تا ۶۹ سال بودند صورت گرفت. در اين ارزيابي تمامي تري‌گليسيريد بالا، سطح پايين كلسترول خوب، فشار خون بالا و قند خون ناشتا مورد بررسي قرار گرفت.

نتايج اين مطالعه نشان داد، مرداني كه كمتر از ۶ ساعت خواب داشتند و مردان و زناني كه بيش از ۱۰ ساعت خواب داشتند بيشتر در مقايسه با افرادي كه ۶ تا ۷ ساعت در روز مي‌خوابند بيشتر در معرض خطر ايجاد سندرم متابوليك و ابتلا به ديابت قرار دارند. قيمت پماد زخم بستر

حتما ورزش كنيد

همچنين يك مطالعه اروپايي نشان داد كه حتي در كودكان، تمرينات فيزيكي مي تواند تجمع عوامل خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ و بيماري‌هاي قلبي عروقي را كاهش دهد و احتمالا جواني سال‌متري را در پيش خواهند داشت. با اين حال، كودكاني كه تحرك كمتري دارند با افزايش عوامل خطر ابتلا به ديابت مواجه خواهند بود.

علاوه بر اين، محققان ايالات متحده در اوايل سال جاري دريافتند كه زنان داراي سطح بالايي از آمادگي قبل از بارداري، ۲۱ درصد كمتر در معرض ابتلا به ديابت بارداري قرار داشتند.

ترك سيگار

تحقيقات ديگري در مقياس وسيع بر روي ۵۰۰ هزار و هشتصد و نود و يك نفر چسب بخيه از بزرگسالان چيني كه همگي بين ۳۰ تا ۷۹ سال سن داشتند، صورت گرفت.

افراد كاملا سيگاري در مقايسه با افرادي كه هرگز سيگار نكشيدند، بين ۱۵ تا ۳۰ بيشتر در معرض خطر ابتلا به ديابت قرار داشتند.

افرادي كه هر روز سيگار مي‌كشند و افرادي كه از نوجواني شروع به مصرف دخانيات كرده‌اند و همچنين افراد چاق سيگاري با خطر تشديد اين بيماري و خطرات ابتلا به آن مواجه خواهند بود.

زندگي اجتماعي خود را تقويت كنيد

بر اساس گزارش كه در رسانه‌هاي فرانسه منتشر شده است، طبق محققان هلندي، يك زندگي اجتماعي خوب مي تواند به كاهش خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ و پيش ديابت كمك كند. آنچه مشخص است، انزواي اجتماعي با ديابت قطره فروزومال نوع ۲ مرتبط است؛ همچنين مطالعه جديد نيز نشان مي‌دهد كه كمبود مشاركت در فعاليت‌هاي اجتماعي خطر ابتلا به ديابت در زنان را افزايش مي‌دهد.

همچنين خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ در مردان و زناني كه دوستان بيشتري داشته و روابط اجتماعي منظم‌تر و قوي تري دارند بسيار كمتر است.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده