همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

قرص دايمتيكون براي فشار در دستگاه گوارش، سوء هاضمه در دستگاه گوارش، گاز در دستگاه گوارش و ديگر شرايط استفاده مي‌شود. قرص دايمتيكون ممكن است براي مقاصدي كه در اين راهنماي دارويي ذكر نشده است، نيز استفاده شود. قرص دايمتيكون حاوي يك جزء فعال به نام سيمتيكون است. قرص دايمتيكون با شكستن حباب ‌هاي گاز در معده اثر مي‌ كند. اطلاعات كاملي درباره قرص دايمتيكون، موارد استفاده، تركيبات، مقدار مصرف و اثرات جانبي آن در اين مقاله از بخش داروهاي دكتر زخم آورده شده‌ است.

مصارف قرص دايمتيكون

قرص دايمتيكون براي درمان، كنترل، پيش‌ گيري، و بهبود بيماري ‌ها، شرايط و علائم زير استفاده مي ‌شود:

  • فشار در دستگاه گوارش
  • سوء هاضمه در دستگاه گوارش
  • گاز در دستگاه گوارش

قرص دايمتيكون

عوارض جانبي قرص دايمتيكون

در زير ليستي از اثرات جانبي احتمالي وجود دارد كه ممكن است از هر يك از اجزاي تشكيل ‌دهنده قرص دايمتيكون به وجود آيد. اين يك ليست جامع نيست. اين اثرات جانبي محتمل هستند، اما هميشه رخ نمي ‌دهند. برخي از عوارض جانبي ممكن است نادر اما جدي باشند. اگر هر يك از عوارض جانبي زير را مشاهده كرديد با پزشك خود مشورت كنيد، به خصوص اگر از بين نرفتند.

  • جوش
  • كهير
  • خارش
  • سختي در تنفس
  • گرفتگي در قفسه سينه
  • قرص دايمتيكون ممكن است باعث ايجاد عوارض جانبي اي شود كه در اينجا ذكر نشده است.

اگر شما متوجه عوارض جانبي ديگري كه در بالا ذكر نشده است شديد، با پزشك خود تماس بگيريد.

قرص دايمتيكون

 هشدارها

قبل قطره آهن فروزومال از استفاده از قرص دايمتيكون ، در مورد ليست فعلي داروهاي مصرفي تان (به عنوان مثال، ويتامين‌ها، مكمل‌هاي گياهي و غيره)، آلرژي‌ ها، بيماري ‌هايي كه از قبل وجود داشته است و شرايط سلامتي كنوني تان (به عنوان مثال دوران بارداري، جراحي در آينده و غيره) به پزشك خود اطلاع دهيد. برخي از شرايط سلامتي ممكن است شما را در معرض اثرات جانبي دارو قرار دهند. پس دارو را طبق تجويز پزشك و يا به ميزاني كه بر روي بسته بندي آن چاپ شده است مصرف كنيد. ميزان مصرف به شرايط شما بستگي دارد. اگر شرايط تان ادامه پيدا كرد يا بدتر شد به پزشك خود بگوييد. نكات مشاوره ‌اي مهم در زير آورده شده ‌اند. اگر در دوران بارداري به سر مي بريد و يا به نوزاد خود شير مي دهيد، قبل از مصرف اين دارو با پزشك مراجعه كنيد.

 واكنش ها به قرص دايمتيكون

لطفا براي دريافت اين اطلاعات با پزشك يا داروساز تان مشورت كنيد. حساسيت بيش از حد به قرص دايمتيكون غيرقابل درمان است. به علاوه، اگر حساسيت بيش از حد داريد، نبايد اين قرص را مصرف كنيد.

قرص دايمتيكون

سوالات متداول در مورد قرص دايمتيكون

آيا استفاده از قرص دايمتيكون در زمان بارداري ايمن است؟

لطفا در مورد موارد خاص با پزشك خود مشورت كنيد.

آيا استفاده از قرص دايمتيكون در هنگام شير دادن ايرادي ندارد؟

لطفا در مورد خطرات و مزاياي آن با پزشك خود صحبت كنيد.

آيا هدايت يا كنترل ماشين آلات سنگين در هنگام استفاده از اين محصول كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم ايمن است؟

اگر در هنگام استفاده از قرص دايمتيكون ، خواب‌آلودگي، سرگيجه، سردرد و يا عوارض جانبي ديگر را تجربه كرديد، ممكن است كه مصرف اين قرص براي رانندگي يك وسيله نقليه يا راه‌ اندازي ماشين‌آلات سنگين ايمن نباشد. فردي كه هنگام استفاده از دارو، دچار سرگيجه، سردرد و يا كاهش فشار خون مي ‌شود نبايد وسايل نقليه را هدايت كند. همچنين به بيماران توصيه مي شود كه الكل را به همراه دارو مصرف نكنند زيرا الكل عوارض جانبي دارو را افزايش مي‌ دهد. لطفا در هنگام استفاده از قرص دايمتيكون اين تاثيرات را بر روي بدن خود بررسي كنيد. هميشه با پزشك خود به منظور ارائه توصيه‌ هاي ويژه در مورد شرايط بدني و سلامت تان مشورت كنيد.

آيا اين دارو اعتياد آور است يا به شكل عادت در مي آيد؟

اغلب داروها به اعتياد تبديل نمي شوند. معمولا، حكومت ها داروهايي را كه اعتياد آور هستند در دسته بندي جدا مشخص مي كنند. لطفا با ارائه دهنده محصول مشورت كنيد تا مطمئن شويد كه اين دارو به اين دسته دارويي خاص تعلق دارد يا خير. در نهايت، خود درماني نكنيد و بدن خود را بدون توصيه پزشك به دارو ها وابسته نكنيد.

آيا مي ‌توانم استفاده از اين محصول را به يك باره متوقف كنم يا بايد به آرامي اين كار را انجام دهم؟

مصرف برخي از داروها را نمي توان به يك باره متوقف كرد زيرا اثرات جانبي اي را ايجاد مي كنند. لطفا به منظور گرفتن راهنمايي در اين مورد با پزشك خود صحبت كنيد.

قرص دايمتيكون

 ديگر اطلاعات مهم در مورد اين قرص

فراموش كردن يك نوبت از مصرف

در لوزالمعده صورتي كه يك نوبت را فراموش كنيد، به محض اين كه متوجه شديد، آن را مصرف كنيد. اگر به زمان دوز بعدي تان نزديك است، از نوبت فراموش شده صرف ‌نظر كرده و ادامه برنامه مصرف دارو را از سر بگيريد. از دوز اضافي براي جبران دز فراموش شده استفاده نكنيد. اگر به طور مرتب مصرف دارو را فراموش مي كنيد، زنگ يادآور گوشي خود را تنظيم كنيد و يا از يكي از اعضاي خانواده بخواهيد كه به شما ياد آوري كند.

مصرف بيش از حد قرص دايمتيكون

بيش از مقدار مجاز استفاده نكنيد. مصرف بيشتر دارو علائم شما را بهبود نمي بخشد؛ بلكه ممكن است باعث مسموميت يا عوارض جانبي جدي شود. اگر فكر مي كنيد كه با مصرف بيش از حد دارو دچار مشكل شده ايد به اورژانس مراجعه كنيد. جعبه دارو، ظرف يا برچسب آن را با خود بياوريد تا پزشكان اطلاعات كافي در مورد دارو را به دست بياورند.

داروهاي خود را به افراد ديگر ندهيد، حتي اگر مي دانيد كه شرايط مشابهي دارند. اين ممكن است منجر به مصرف بيش از حد شود.

لطفا براي اطلاعات بيشتر با پزشك يا داروساز تان مشورت كنيد.

قرص دايمتيكون

نگهداري قرص دايمتيكون

داروها را در دماي اتاق، دور از گرما و نور مستقيم نگهداري كنيد. دارو را در فريزر قرار ندهيد مگر اينكه در بسته بندي ذكر شده باشد. داروها را از كودكان و حيوانات خانگي دور نگه داريد.

داروها را در چاه توالت نريزيد مگر اين كه بر روي بسته بندي آن ذكر شده باشد. داروي تجزيه شده ممكن است محيط را آلوده كند.

قرص دايمتيكون تاريخ گذشته

بعيد به نظر مي ‌رسد كه يك نوبت مصرف قرص دايمتيكون منقضي شده، يك حادثه خطرناك را به بار آورد. با اين حال، لطفا با پزشك متخصص و يا داروساز تان مشورت كنيد و يا اگر احساس ناخوشي داريد به پزشك مراجعه كنيد. دارو منقضي شده ممكن است در درمان پماد سوختگي شرايط شما بي ‌اثر باشد. اگر يك بيماري مزمن داريد كه نياز به مصرف مداوم دارو داريد، مانند مشكلات قلبي، تشنج و آلرژي‌هاي مختلف، بايد براي تامين داروي تازه منقضي نشده با تامين كننده داروي محلي صحبت كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده