همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با كودكان «بيش فعال» در مدرسه چگونه رفتار كنيم؟

در رديف اول كلاس بنشينند و از نشاندن اين كودكان در مكان‌هايي كه ممكن است حواس آنها را پرت كند خودداري شود.

به گزارش : مهشيد رابطيان فوق تخصص روانپزشكي كودك در گفت‌‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاري فارس درباره روش‌هاي كنترل كودكان داراي نقص توجه يا بيش‌فعال در مدرسه توضيح داد: عموم كودكان مدي هاني 405 در چند هفته نخستين آغاز مدارس از هيجان يا اضطراب برخوردارند و ممكن است قوانين و چارچوب‌هاي مدرسه را رعايت نكنند.

وي افزود: والديدن بايد قبل از شروع مدرسه آموزش‌هاي لازم را براي كودك توضيح دهند و همچنين مربيان و معلمان با صبر و حوصله با اين كودكان برخورد كنند.

اين روانپزشك ادامه داد: برخورد نامناسب، تند يا منفي و دادن تذكرهاي شديد به كودك منجر به افزايش استرس كودكان مي‌شود و ممكن است رفتارهاي پرخاشگرانه از كودك سر بزند.

رابطيان با بيان پماد عسل خارجي اينكه ۱۰ درصد كودكان سنين ابتدايي به اختلال بيش‌فعالي مبتلا هستند، اظهار داشت: اعلائم اين مشكل با ورود كودك به مدرسه بيشتر نمايان مي‌شود به طوري كه ممكن است كودك قوانين مدرسه را رعايت نكند كه در اين شرايط بايد مربي رفتار كودك را تحت نظر قرار دهد و اگر علائم بيش‌فعالي را مشاهده كرد كودك را به مراكز مشاوره ارجاع دهد.

وي تصريح كرد:‌اختلالات بيش‌فعالي اكثراً زمينه ژنتيكي دارند اما يكسري عوامل عمومي مانند ديابت، وزن كم جنين و عوارض بارداري محصولات مدي هاني ممكن است در بروز اين اختلال تأثيرگذار باشد.

اين روانپزشك كودكان با بيان اينكه علائم بيش‌فعالي معمولاً از سنين كمتر از ۱۲ سال خود را نشان مي‌دهد، گفت: عموم اين علائم از دو سالگي نمايان مي‌شود و والدين مي‌توانند درمان را از همان دوران آغاز كنند.

رابطيان افزود: بايد توجه داشته باشيد كه اختلال نقص توجه و بيش‌فعالي با يكديگر تفاوت دارد به طوري كه كودكي كه شيطنت بسيار زيادي دارد به اختلال بيش‌فعالي مبتلا بوده و كودكي كه در زمان انجام تكاليف عسل پزشكي خود دقت و توجه كافي را از خود نشان نمي‌دهد داراي اختلال نقص توجه است.

وي ادامه داد:‌ والدين بايد آموزش‌هاي لازم را در اين زمينه ببينند، همچنين مراكز ما معمولاً براي مربيان چندين جلسه آموزشي برگزار مي‌كند.

اين روانپزشك كودكان گفت: بهتر است كودكان بيش‌فعال در رديف اول كلاس بنشينند و از نشستن در مكان‌هايي كه ممكن است حواس آنها را پرت كرده خودداري كنند. همچنين تكاليف اين دانش‌آموزان بايد بسيار آهسته به آنها ارائه شود.

رابطيان ادامه داد: ميزان تكاليف ژل مدي هاني بايد در حد توانايي آنها باشد و والدين در منزل لوازم مورد نياز براي انجام تكليف را در اختيار كودك قرار دهند تا از بهانه‌گيري كودك براي انجام ندادن تكاليف جلوگيري شود.

وي در پايان گفت: درمان اين كودكان بايد از سن قبل از ۱۲ سالگي آغاز شود و اصل و پايه اين درمان مصرف داروهاي مورد نياز است.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده