همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ulcerative_colitis_400
از لحاظ پزشكي مهمترين عامل ابتلاي افراد به كوليت روده مي تواند استرس باشد با چه راههايي مي توان اين عارضه را كنترل و درمان كرد كوليت روده چه علائمي دارد اين عارضه در افراد مضطرب بسيار شايع و همه گير است

دكتر اسحاق حسين متخصص گوارش با اشاره به كوليت روده اظهار داشت: اين بيماري در اثر التهاب و ورم روده به وجود مي‌آيد و متأسفانه آمار آن در ايران و دنيا در حال افزايش است و امروزه افراد زيادي به ويژه شهرنشين‌ها را گرفتار خود كرده است.
وي بيان كرد: در سوپرازورب اچ كوليت روده قسمت پايين روده فرد متورم مي‌شود و اگر در اثر آن فرد دچار خونريزي و اسهال‌خوني گرديده و طول درمان آن طولاني مدت است ولي خوشبختانه در موارد اوليه قابل درمان مي‌باشد، اين متخصص با بيان اينكه فرد جوان و ميانسال بيشتر گرفتار اين بيماري مي‌شوند، افزود: استرس عامل خطرناكي است كه بر همه نقاط به ويژه سيستم ايمني بدن تأثير منفي گذاشته و سبب ضعيف شدن بدن و در نتيجه كوليت روده مي‌شود.
وي ابراز داشت: علاوه بر استرس, مشكلات عفوني, بيماري‌هاي انگلي و ضعف بدن از جمله موارد ابتلاي افراد به كوليت روده است.
حسيني ادامه داد: فردي كه كوليت روده دارد بايد بر اعصاب و روان خود آرام نگه دارد و از استرس و كارهاي پراضطراب جداً پرهيز كند، تا بيماري‌اش عود نكند تا در نهايت كار به تكه‌برداري سوپرازورب c روده نرسد.
حسيني اضافه كرد: استرس سلول‌هاي ايمني بدن را تضعيف و اين امر سبب مي‌شود تا روده در برابر اين بيماري ضعيف عكس‌العمل نشان دهد و ملتهب شود.
وي در پايان گفت: فردي كه دچار كوليت روده شده بايد به طور مداوم و به صورت طولاني تحت‌نظر پزشك قرار گيرد و قرص‌هاي «موزالازين» كه اغلب توسط پزشكان تجويز مي‌شود را مصرف كند، تا روند درمان تسريع يابد.

باشگاه خبرنگاران جوان



منبع

تظرات ارسال شده