همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اصول نوشيدن آب براي سلامت بدن

پرداخت.

به گزارش : درباره اصول و فوايد مصرف آب اظهار كرد: در طب مدرن و طب اسلامي قواعد زيادي براي مصرف آب ذكر و از فوايد بسيار آن به كرات گفته‌ شده است؛ در زمينه مصرف آب براي افراد اسپري پرونتوسان سالم كه مشكل خاصي ندارند توصيه مي‌كنيم كه در حد تشنگي آن را مصرف كنند؛ بر خلاف بعضي از تبليغات‌هاي امروزي كه مصرف زياد آب را توصيه مي‌كنند، افراط در مصرف آب هم ممكن است عوارض خاصي به همراه داشته باشد.

وي تصريح كرد: براي افراد عادي اغلب توصيه مي‌كنيم كه آب را بجوشانند تا كمي سبك تر شود و سطح املاح مضر موجود در آن كاهش پيدا ژل پرونتوسان كند؛ فراموش نكنيد كه جوشاندن بيش از حد آب باعث افزايش سطح نيترات مي‌شود كه مشكلاتي به همراه دارد و به همين دليل است كه همه پزشكان گرم كردن و جوشاندن مجدد آب جوشيده شده را منع مي‌كنند؛ جوشيدن آب بايد به حدي باشد كه به اصطلاح آب تنها يك قل بزند.

اين متخصص آسيب شناسي ادامه داد: سعي كنيد تا آب را خيلي سرد يا خيلي گرم مصرف نكنيد چرا كه هر مشكل عروقي يك از اين ۲ مورد سبب ايجاد آسيب‌هايي مي‌شود؛ براي بسياري از افراد آب يخ به خصوص در فصل گرما بسيار گواراتر است اما بعد از مدتي به نوشيدن آب ولرم عادت خواهيد كرد.

بهترين دماي نوشيدن آب در بيماران ديابتي

اكبري درباره تاثير حالت آب بر درمان بيماري‌ها گفت: پزشكان طب سنتي بي براون توصيه مي‌كنند كه افراد بيمار به خصوص مبتلايان به بيماري‌هاي رماتيسم، ام اس، ديابت و در مجموع بيماري‌هاي داخلي، آب گرم را جايگزين آب خنك يا ولرم كنند.

وي افزود: دماي آب گرمي كه براي بيماران توصيه مي‌كنيم بهتر است، كم‌تر از دماي جوش آب باشد به طوري كه كمي زبان را بسوزاند.

وي درباره اسپري لينوورا روايات اسلامي درباره آب ، تشريح كرد: در روايت اسلامي ما نقل مي‌شود كه بهتر است در طول روز ايستاده آب بنوشيد اما براي شب حتما بنشينيد و سپس آب بنوشيد؛ تا به حال دليل علمي اين موضوع كشف نشده است.

باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده