همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مصرف موز در وعده صبحانه موجب كاهش وزن مي شود

به گفته واتاناب، اين رژيم غذايي مي تواند پيچش بيضه انرژي بدن را تامين كند، قندخون را تنظيم نمايد و متابوليسم را بهبود بخشد.

بهترين نكته اين رژيم غذايي اين است كه نيازي به برنامه ريزي براي وعده هاي غذايي و محدودكردن كالري ها نيست. حتي ورزش كردن هم به عنوان يك گزينه انتخابي و حتي در قالب پياده روي توصيه مي شود.

تنها محدوديت اين رژيم غذايي اين است كه حتما در وعده صبحانه فقط موز خورده شود و حتي در تعداد آن هم محدوديت وجود ندارد. همچنين بايد در طول روز آب نوشيده شود.

عمدتا اسپري اپسايت در اين رژيم، فرد بايد با شكم خالي موز بخورد و در ادامه روز براي خوردن هر چيز ديگري آزاد است. فقط بايد بعد از خوردن اولين موز و بلافاصله بعد از آن، نوشيدن يك ليوان آب كه نه گرم باشد و نه سرد، ۲۰ دقيقه فاصله ايجاد كنيد و بعد اگر احساس گرسنگي كرد يك موز ديگر بخورد. اين كار موجب تقويت متابوليسم مي شود و در نتيجه به كاهش وزن كمك مي كند.

نكات ديگر قابل توجه در اين رژيم غذايي اين است كه شما اجازه خوردن ناهار و شام عادي گاز عسل تان را داريد، فقط اينكه بايد از قاعده ۲۰/۸۰ پيروي نماييد. يعني اينكه زمانيكه ۸۰ درصد احساس سيري كرديد دست از غذاخوردن بكشيد.

شام تان را ديرتر از ۸ شب نخوريد و حداكثر تا ۱۲ شب بخوابيد. بهتر است در ميان وعده ها هم ميوه بخوريد.

موز سرشار از نشاسته، فيبر و پتاسيم است. موجب افزايش حس سيري مي شود و براي طولاني مدت شما را سير نگه مي دارد. در نتيجه اشتها شما به غذا كاهش يافته و از پرخوري بين وعده هاي اصلي غذا جلوگيري مي پانسمان لوهمن روشه كند.

طبق استدلال واتاناب، موز بعد از مصرف مستقيما به روده بزرگ مي رود و در روده كوچك تجزيه نمي شود. در روده بزرگ تخمير شده و باكتري هاي موجود در روده به اسيدهاي چرب با زنجيره كوتاه تبديل مي شوند و اين عملكرد موجب جوان سازي مجاري گوارشي شده و سلول هاي جديد ايجاد مي شوند كه براي سلامت كل بدن خوب هستند.

هشدار

بيماران قلبي و كساني كه داروهاي مسدودكننده بتا مصرف مي كنند بايد قبل از مصرف موز به اين روش، با پزشك پيكو اسميت اند نفيو شان مشورت نمايند. مسدودكننده هاي بتا مي توانند موجب افزايش پتاسيم در خون شده كه تاثير مخربي بر كليه ها دارد. همچنين بيماران كليوي هم بايد با پزشك شان مشورت كنند چراكه كليه ها قادر به دفع ميزان پتاسيم اضافي نيستند و در اين موارد مصرف زياد موز مي تواند كُشنده باشد.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده