همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
توصيه طب سنتي براي كاهش نفخ در نوزادان

است كه باعث نارضايتي اغلب كودكان مي‌شود اما اجراي چند راهكار كرم رژودرم ساده مي‌تواند تاثير قابل توجهي در درمان اين عوارض داشته باشد و حتي از مصرف دارو در كودكان نيز جلوگيري كند.

به گزارش : دكتر «سيد كاظم كاظميني» عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد پانسمان زخم صدوقي يزد در رابطه با اين مشكل معمول در نوزادان، مي‌گويد: اگر نوزاد از شير مادر تغذيه مي‌كند، مادر بايد نسبت به تغذيه خود آگاه باشد و تغذيه خود را اصلاح كند و به منظور جلوگيري از نفخ نوزاد از مصرف غذاهاي نفاخ دوري خريد قطره فروزومال كند.

وي مصرف مقدار اندكي دم كرده زيره بعد از غذا را در كاهش نفخ نوزاد موثر مي‌داند و تصريح مي‌كند: دم‌كرده‌ي زيره علاوه بر اين مزيت، مي‌تواند منجر به افزايش توليد شير در مادر نيز لوزالمعده شود.

اين متخصص طب سنتي ايراني در مورد ديگر راهكارهاي رفع نفخ در نوزادان، خاطرنشان مي‌كند: مادر مي‌تواند روزانه سه تا پنج مرتبه شكم فرزند خود را با روغن گياهي مصطكي يا زيتون در جهت عقربه‌هاي ساعت ماساژ دهد.

پماد سوختگي يكي از مشكلات نوزادان كه منجر به ناخوشايندي و در نتيجه گريه‌هاي طولاني و متوالي اكثر آنها مي‌شود، نفخ معده است كه البته برخي از والدين نيز آن را تشخيص نمي‌دهند و راهكارهاي مختلفي را براي آرام كردن كودك خود بكار مي‌گيرند.

منبع: سلامانه



منبع

تظرات ارسال شده