همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ماسك هايي كه مخصوص مو هاي فر هستند+ طرز تهيه

براي شما به همراه داشته باشد. به ‌ويژه اگر موهايي كاملا حالت‌دار داشته باشيد مسلما قبل از اينكه از منزل خارج شويد تلاش مي‌كنيد تا به هر نحوي ظاهري كاملا آراسته به موهاي خود بدهيد. ممكن است بسياري از شما تصور كنيد كه مجعد شدن مو نتيجه بافت طبيعي آن است، اما اين طور نيست. چين خوردگي و يا در اصطلاح فر شدن مو نتيجه‌ي عدم مراقبت صحيح از موهاست و اندكي توجه به اين مساله و دسترسي به ماسك مو براي اين جنس از موها شما را از حالت آزار دهنده‌ي آن خلاص مي كند.

به گزارش : اين بدان معنا نيست كه حتما بايد هزينه‌ي بالا و محصولات گران قيمتي را صرف حل اين مسأله كنيد. همه‌ي آنچه كه مورد نياز است اندكي توجه به اسپري linovera مواردي است كه سبب فر شدن مو مي‌شوند در اين بين با كمك برخي از مواد طبيعي ساده مي‌توانيد اين مسأله را به راحتي و به خوبي حل كنيد.

اما دليل اصلي فر شدن مو و نياز به ماسك مو براي موي فر چيست؟

به طور خلاصه مي‌توان گفت خشكي و آسيب ديدن مو باعث فر شدن آن مي‌شود. موهاي شما به صورت مرتب به آب نياز دارند و وقتي هيدارسيون مورد نيازشان برطرف نشود پوشش شاخي مانند مو كه از سلول‌هاي مرده تشكيل شده و موي شما را سالم نگه داشته و از آن محافظت مي‌كند بلند مي‌شود و به اين ترتيب موي فرد، ضخيم و حالت‌دار مي‌شود.

در واقع فر شدن مو و موي فر نشانه‎ي نياز مو به رطوبت و مواد غذايي است و روش‌هاي زيادي براي حل آن وجود دارد. قبل از هر چيزي بايد مطمئن شويد كه به اندازه كافي آب مي‌نوشيد و رژيم غذايي درستي داريد. وقتي اين دو مرحله را طي كرديد مي‌توانيد از روش‌هاي سنتي مانند ماسك مو يا ژل زخم پرونتوسان روغن‌ها استفاده كنيد. در اينجا ۳ روش طبيعي و ماسك مو براي اين نوع مو در اختيار شما قرار داده شده كه مي‌توانيد به سادگي آن را تهيه كرده و از خواص آنها بهره‌مند شويد.

۱ ) ماسك روغن بادام و تخم مرغ براي موي فر

موارد مورد نياز :

يك چهارم فنجان روغن بادام و يك عدد تخم مرغ

روش تهيه :

۱ ) روغن بادام و تخم مرغ را با هم مخلوط كنيد تا يك تركيب صاف و يكدست بدست بيايد.

۲ ) موها را تقسيم بندي كرده و اين تركيب را بر روي پوست سر و در راستاي موي فر خو بماليد.

۳ ) ۴۰ دقيقه منتظر بمانيد، سپس موهايتان را آبكشي كنيد.

۴ ) از شامپو و نرم كننده‌ي مناسب و ترجيحا بدون سولفات استفاده كنيد.

در اينجا روغن بادام به عنوان يك نرم كننده طبيعي عمل مي‌كند و تخم مرغ نيز با محتواي پروتئيني قوي خود مي‌تواند قسمت‌هاي آسيب ديده‌ي مو را ترميم چشم درد كند.

۲ ) ماسك آووكادو براي موي فر

مواد مورد نياز :

يك عدد آووكادوي رسيده

يك فنجان ماست

روش تهيه :

۱ ) آووكادو را برش داده و هسته‌ي آن را جدا كنيد.

۲ ) آووكادو و ماست را با هم مخلوط كرده و آنقدر مخلوط كنيد تا خميري صاف و كرم مانند بدست بيايد.

۳ ) موي فر خود را به اين مواد آغشته كرده و ۴۰ تا ۴۵ دقيقه به همين صورت باقي بگذاريد.

۴ ) موها را كامل با شامپو شستشو داده و از نرم كننده‌ي مناسب استفاده كنيد. مي‌توانيد دو بار در هفته از اين ماسك براي موهاي خود استفاده كنيد.

ماسك موي آووكادو، يك ماسك ارزان قيمت و يك داروي موثر براي كنترل زبري و فري مو است و شامل ويتامين‌هاي B و E است كه مو را تقويت كرده و آسيب‌ها را درمان مي‌كند اين در حالي است كه ماست به تميزي و نرمي موهاي شما كمك خواهد كرد و مي‌تواند به عنوان يك ماسك مو براي نمايندگي b braun موي فر شما محسوب شود.

۳ ) ماسك روغن نارگيل و ويتامين E

مواد مورد نياز :

روغن ويتامين E يك پيمانه

روغن نارگيل منجمد ارگانيك چهار پيمانه

روش تهيه :

۱ ) كافي است روغن نارگيل و روغن ويتامين E را به خوبي مخلوط كرده و در ظرفي دربسته نگه داريد.

۲ ) در هر بار استفاده با توجه به طول و حجم موهاي خود به دو تا سه قاشق غذاخوري از اين ماسك مو نياز خواهيد داشت.

۳ ) تمامي سطح موي فر خود را با اين ماسك بپوشانيد.

۴ ) موهاي خود را پس از ۴۰ دقيقه شست و شو دهيد.

براي دستيابي به نتيجه‌ي قابل قبول بهتر است يك تا دو بار در هفته از اين ماسك مو براي موهاي خود استفاده كنيد.

از آنجا كه ويتامين E منبعي غني از آنتي اكسيدان‌ها محسوب مي‌شود، به نرمي مو و كاهش استحكاك بين تارهاي مو كمك مي‌كند. از طرف ديگر روغن نارگيل با خواص درماني خود يك نرم ژل ايكس كننده‌ي قوي است و موجب نرمي موي شما خواهد شد.

در اين بين مي‌توانيد با شناخت مواد طبيعي و خواص آنها به سلامت موهاي خود كمك كنيد و با تركيب اين مواد طبيعي بدون نياز به محصولات شيميايي ماسك مو براي موي فر خود را در منزل تهيه و توليد كنيد.

منبع: بانوي شهر



منبع

تظرات ارسال شده