همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
جاي  گزيدگي حشرات را با آب و صابون بشوييد

استان‌هاي شمالي مراقب گزش حشرات باشند، گفت: كمپرس سرد موجب كاهش درد محل گزيدگي مي پماد زخم بستر شود.

به گزارش : دكتر امير هوشنگ احساني گفت: پشه و ساير حشرات موقع گزيدن، مايع بزاق خود را به داخل پوست تزريق مي‌كنند و خون بدن را مي‌مكند كه داخل شدن مايع بزاقي در پوست باعث ايجاد علائمي پماد آلفا مانند خارش، قرمز شدن پوست، كهير در محل گزيدگي و حتي ايجاد تنگي نفس در فرد مي‌شود.

پماد كالامين بهترين پماد موضعي جهت كاهش خارش محل گزيدگي

وي با اشاره به اينكه اثر گزيدگي‌ها در افراد متفاوت است، گفت: افراد جهت رفع كاهش قرمزي چسب زخم بستر و خارش به مدت كوتاه از پماد كالامين يا كورتون استفاده كنند و براي درمان كامل و دچار نشدن به گزيدگي از پمادهاي مخصوص دافع حشرات استفاده كنند.

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: اگر محل گزيدگي ورم و خارش كرم رژودرم براي گوشت اضافه شديد داشت، افراد داروي خوراكي آنتي‌هيستامين مصرف كنند و جهت كاهش التهاب محل گزيدگي را با آب و صابون شستشو دهند.

احساني يادآور شد: براي كاهش درد ناشي از گزش حشرات مقداري يخ درمان تاول سوختگي با آب جوش روي محل گزيدگي گذاشته يا پارچه تميزي را با آب سرد مرطوب كرده و روي محل قرار دهند تا درد كمتر شود.

اين متخصص پوست و مو در پايان خاطرنشان كرد: افراد جهت پيشگيري از گزش حشرات در محيط‌هاي باز، پيراهن آستين بلند و شلوار بلند به تن كنند و نصب توري به پنجره‌ها را جدي بگيرند.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده