همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اگر از تردميل استفاده مي‌كنيد اين نكات را حتما رعايت كنيد

احساس درد در قفسه سينه، تنگي نفس و يا سرگيجه داشتيد، فورا ورزش را متوقف كنيد.

به گزارش : اكثر كساني كه در باشگاه‌هاي ورزشي به طور روزانه يا چند روز در هفته ورزش مي‌كنند، تردميل يكي از گزينه‌هاي اصلي آنها براي گرم‌كردن بدن و آماده شدن براي ساير تمرينات است. استفاده از تردميل يك راه عالي براي انجام تمرين‌هاي هيدروژل هوازي است اما اگر نكات ايمني هنگام استفاده از اين دستگاه رعايت نشود، مي‌تواند سبب اتفاق‌هاي ناگواري از جمله كبودي بدن و شكستگي استخوانها در نتيجه از دست دادن تعادل شود.

اگر اين ابزار ورزشي را در خانه داريد و به دليل گرماي هوا ترجيح مي‌دهيد در خارج از خانه فعاليت بدني نداشته باشيد، بايد ۱۰ نكته ايمني را هنگام استفاده از تردميل رعايت كنيد:

وضعيت سلامت خود را بررسي كنيد: گاهي اوقات برخي بيماري‌ها از حمله قلبي يا سكته مغزي مي‌توانند باعث سقوط از تردميل شوند. بنابراين قبل از استفاده از پماد سوختگي تردميل، نسبت به وضعيت سلامت خود اطمينان حاصل كنيد.

بدنتان را گرم كنيد: هنگامي كه بدن براي ورزش كردن آماده نيست، فرد نمي‌تواند خود را به سرعت تردميل برساند و به اين ترتيب خيلي سريع ورزش را متوقف ميكند. گرم كردن مناسب بدن از درد و آسيب ديدگي جلوگيري مي‌كند.

علائم هشداردهنده حين استفاده از تردميل را بشناسيد: اگر هنگام راه رفتن روي تردميل احساس درد در قفسه سينه، تنگي نفس و يا سرگيجه داشتيد، فورا ورزش را متوقف كنيد. اين نشانهها ميتواند ناشي از يك وضعيت پزشكي جدي باشد. در صورت بروز اين علائم خريد قطره فروزومال شما نياز به مراجعه به پزشك داريد.

تلويزيون يا موسيقي گوش نكنيد: دقت كنيد كه تماشاي تلويزيون حين استفاده از تردميل، منجر به حواس پرتي ميشود و احتمال سقوط و صدمه را افزايش ميدهد. راه رفتن روي تردميل را با سرعت كم شروع كنيد و تا زماني كه ريتم راه رفتن شما روي تردميل تنظيم نشده، از گوش دادن به موزيك با صداي بلند بپرهيزيد.

اگر حرفهاي نيستيد، ديگران را مطلع كنيد: اگر تازه شروع به استفاده از تردميل كردهايد، ديگران را از اين اقدامتان مطلع كنيد. بهتر است يك تلفن در نزديكي لوزالمعده خود داشته باشيد.

كفش مناسب بپوشيد: از لباسهايي كه ممكن است حين استفاده از تردميل دور پا بپيچند، استفاده نكنيد. كفش مناسب و ورزشي بپوشيد و هرگز سراغ صندل نرويد. با پاي برهنه نيز روي تردميل نرويد.

فرم صحيح بدن را رعايت كنيد: هنگام راه رفتن روي تردميل بايد شانههاي خود را عقب نگه داشته و سرتان رو به جلو باشد. به حركت پاهايتان نگاه نكنيد و حواستان به رو به رو باشد. دستهاي خود را به طور طبيعي تكان دهيد؛ درست مانند زماني كه پياده روي ميكنيد.

از روي تردميل در حال حركت نپريد: ابتدا سرعت پانسمان زخم تردميل را كند كنيد و سپس از روي تردميل پايين بياييد. پايين آمدن و پريدن از روي تردميل در حال حركت با سرعت زياد باعث مي ‌شود كه آسيب ببينيد و ساق پاي شما پيچ بخورد. ممكن است كمي معطل شويد تا حركت تردميل آرام شود اما اين كار بهتر از آسيب ديدن است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده