همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان كمردرد با طب سنتي + علل و علائم درد كمر

او درباره علائم و نشانه‌هاي كمردرد گفت: احساس پانسمان اكتي كوت درد شديد در ناحيه كمر كه گاهي با سوزش همراه است، از علائم كمر درد محسوب مي شود و بسته به دليل كمر درد علائم و نشانه‌هاي آن متفاوت بوده و اين دردها گاهي كم و مبهم يا شديد و سخت هستند. اين دردها مي‌توانند در ناحيه كوچكي از كمر يا كل آن ظاهر شود و ممكن است هنگام كمردرد، فرد دچار گرفتگي عضلات هم شود. كمردرد مي‌تواند باعث بروز درد در ناحيه و بي حسي يا سوزن سوزن شدن آن هم شود.

علل كمردرد چيست؟

اكبري درباره علل كمردرد نحوه پانسمان هارتمن افزود: كمردرد ممكن است به دليل عوارض شغلي، بلند كردن اجسام يا چرخش كمر كه منجر به آسيب و درد شود، بروز كند.

درمان كمردرد با طب سنتي

او درباره درمان كمردرد با طب سنتي بيان كرد: افرادي كه به اين عارضه مبتلا هستند مي‌توانند از طريق طب سنتي كمي درد خود را تسكين دهند. معمولا از طريق بادكش يا حجامت مي‌توان اين نوع عارضه را درمان كرد، البته بايد به اين موضوع توجه كرد كه اگر درد كمر شديد باشد با روش‌هاي سنتي ممكن است تا حدي تسكين يابد، اما عفونت بدن به طور كل بهبود پيدا نمي‌كند.

پس بهتر است ابتدا تعدادي آزمايش و عكس‌برداري انجام شود و از طب سنتي براي تسكين درد و بهبود عارضه كمك گرفت.

بادكش درماني در بيشتر مواقع كارساز است، اما عملكرد اصلي آن كاهش دردهاي عضلاني است. براي انجام بادكش درماني از فنجان يا ليوان‌هاي مختلف بر روي نواحي اصلي و مركزي طب سوزني استفاده مي‌شود. بادكش درماني حتي براي درمان مشكلات گوارشي و پوستي و هم مي‌تواند مؤثر باشد.

پزشكان معتقدند حجامت براي تمام اعضاي بدن و بيماري خريد پانسمان هاي خاص مفيد است و نقش مهمي در پيشگيري آنها دارد. انواع مختلفي از حجامت در دنيا وجود دارد، حجامت خشك فقط بادكش بوده و حجامت مرطوب تركيبي از بادكش و خون آمدن است.

در هر دوي اين روش ها، از يك ماده اشتعال زا مثل الكل استفاده مي شود كه آن را آتش زده و در داخل يك ليوان قرار مي دهند. سپس ليوان را فورا بر روي قسمتي از پوست بدن قرار مي دهند. هواي بيروني ليوان سرد است و در داخل آن خلاء وجود دارد. مكش ناشي از خلا همراه با گرماي داخل ليوان باعث ورم و قرمزي رگ هاي خوني هارتمن مي شود. هر ليوان به مدت ۵ تا ۱۰ دقيقه بر روي ناحيه قرار داشته باشد.

پزشك بعد از برداشتن ليوان، با استفاده از يك تيغ، شكاف كوچكي بر روي قسمت متورم ايجاد ‌مي‌كند تا خونريزي زير پوستي كوچكي رخ دهد. معمولا پوست فرد طي ۱۰ روز كاملا بهبود پيدا مي كند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده