همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 چند درصد مردم ايران درگير هپاتيت هستند؟

پيشگيري از هپاتيت، ميزان شيوع آن را اعلام كرد.

به گزارش رمضاني رئيس اداره هپاتيت وزارت بهداشت با اشاره به وضعيت هپاتيت در دنيا اظهار كرد: اكنون وضعيت ايران در زمينه بروز و شيوع بيماري هپاتيت نسبت به دنيا خوب ارزيابي شده است به طوري كه در سال ۲۰۱۵، ۳۳۵ ميليون نفر در دنيا پانسمان كلاژن مبتلا به بيماري عفوني و ويروسي هپاتيت A، B، C، D و E بودند اما اكنون براساس آخرين بررسي‌ها ۲۵۷ ميليون نفر مردم دنيا مبتلا به بيماري هپاتيت B هستند كه اين ويروس باعث مرگ ۸۸۷ هزار مرگ در دنيا شده است.

رمضاني با اشاره به اينكه ۵ درصد از هپاتيت‌ها مربوط به نوع B هستند، تاكيد كرد: هپاتيت B يك ويروس ناكامل است و براي عفونت در بدن و به همراه ساير انواع هپاتيت ايجاد مي‌شود و متاسفانه بايد بگويم كه ۷۱ ميليون نفر از مردم دنيا مبتلا به هپاتيت C بوده كه ۵۳۰ هزار نفر به دليل عارضه هپاتيت C در دنيا فوت كرده‌اند.
۲۰ نمايندگي اسميت اند نفيو ميليون نفر از مردم دنيا مبتلا به هپاتيت B‌
رئيس اداره هپاتيت وزارت بهداشت با اشاره به اينكه بر اساس آخرين بررسي‌ها ۱۱ هزار نفر از مردم دنيا مبتلا به عرضه هپاتيت نوع A هستند، گفت: همچنين در حال حاضر ۲۰ ميليون نفر از مردم دنيا مبتلا به هپاتيت B‌بوده و ۴۴ هزار نفر به دليل اين بيماري فوت كرده‌اند.

او با اشاره به اينكه بيماري هپاتيت دومين عارضه عفوني كشنده محسوب مي‌شود، ادامه داد: بيماري هپاتيت ۹ برابر ايدز باعث فوت مردم دنيا شده است، اما خوشبختانه با اقدامات خوبي كه كشورمان در حوزه بهداشت پانسمان suprasorb و درمان انجام داده است ميزان ابتلاي مردم به انواع هپاتيت در ايران بسيار كمتر از دنيا است.

رمضاني افزود: سازمان بهداشت جهاني دنيا را به ۶ منطقه تقسيم بندي كرده است كه ايران جزو منطقه امرو قرار گرفته شده است.
ايران كشوري پيشرو در زمينه حذف بيماري هپاتيت
رئيس اداره هپاتيت وزارت بهداشت ادامه داد: منطقه امرو كه شامل ايران و ۱۶ كشور ديگر است يكي از مناطق سايه در زمينه بروز و شيوع بيماري ويروسي هپاتيت است به طوري كه ۱۵ ميليون نفر از مردم اين منطقه مبتلا به عارضه انواع هپاتيت هستند، نمايندگي شركت لوهمن روشه اما خوشبختانه ايران در اين منطقه كمترين مورد ابتلا به بيماري عفوني و ويروسي هپاتيت را دارد.

او بيان كرد: وزارت بهداشت برنامه ريزي بلند مدتي در جهت حذف هپاتيت را آغاز كرده است و ايران جزء كشور‌هاي با برنامه در زمينه ريشه كني هپاتيت است و به سرعت به سمت حذف هپاتيت مي‌رويم.

رمضاني گفت: بر اساس برنامه ريزي انجام شده از سوي سازمان بهداشت جهان بايد تا ۲۰۳۰ ميزان ابتلا به بيماري هپاتيت بايد به اندازه ۶۵ درصد كاهش پيدا كند به همين دليل نيازمند بازنگري و برنامه‌هاي تشخيصي درماني پانسمان نقره براي سوختگي براي تمام افراد و به ويژه گروه‌هاي هدف و پرخطر هستيم.


رئيس اداره هپاتيت وزارت بهداشت يادآوري كرد: در ايران تنها ۱/۲ دهم از مردم كشورمان به بيماري هپاتيت مبتلا هستند و از اين ميان ۲۰۰ هزار نفر در كشور به هپاتيت C مبتلا هستند و اين آمار‌ها نشان مي‌دهد كه ايران عزم راسخي براي حذف و ريشه كني بيماري هپاتيت دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده