همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

پرورش نعناع در خانه

گياه نعناع يك گياه كوچك با بويي عالي است كه به سرعت رشد مي‌كند و داراي مزاياي بسياري است. پرورش و نگهداري آن در منزل مي‌تواند حيوانات و حشراتي همچون مورچه و مگس را از شما دور كند. مزاياي اين گياه براي سلامتي باورنكردني است.

  1. گياه نعناع و گوارش:

نعناع براي هضم و سيستم گوارشي انسان عاليست. برگ‌هاي آن با آنتي اكسيدان‌ها و مواد مغذي پر شده كه براي شكم و سيستم گوارشي بسيار خوب است. بوي نعناع مي‌تواند به فعال شدن غدد بزاقي كمك كند.

اين غدد آنزيم‌هاي گوارشي را توليد مي‌كنند كه براي هضم ضروري هستند. آن‌ها عضلات شكمي را آزاد مي‌كنند و در نتيجه شانس اسپاسم معده و سوءهاضمه كاهش پيدا مي‌كند.

  1. نعناع براي كاهش سردرد:

عطر طبيعي و تازه نعناع درمان سريع پانسمان كلاژن و موثري براي حالت تهوع و سردرد است. اين يك ماده تسكين دهنده و آرام بخش طبيعي است كه مي‌تواند تنها با مالش روغن نعناع بر روي پيشاني يا بيني ، سردرد را كاهش دهد.

  1. نعناع يك ضد احتقان عالي

بوي قوي نعناع مي‌تواند بيني، گلو و ريه‌هاي شما را به خوبي پاك كند.اگر زياد سرفه مي‌كنيد، بوي نعناع مي‌تواند براي پاكسازي گلو و تسكين آن عالي باشد. نعناع همچنين داراي خاصيت آنتي باكتريايي و ضد التهابي است كه مي‌تواند به تسكين التهاب دستگاه تنفسي كمك كند. نوشيدن چاي نعناع مي‌تواند براي احتقان شما عالي باشد.

  1. رفع خستگي با نعناع

بوي نعناع ممكن است براي عملكرد مغز شما ضروري باشد زيرا يك محرك طبيعي است. بو كردن نعناع به شما كمك مي‌كند استرس و افسردگي كمتري داشته باشيد زيرا بدن و ذهنتان را آرام مي‌كند.

بوي حاصل از نعناع مقدار بسيار اندكي از سروتونين در مغز توليد مي‌كند. بنابراين زماني كه مغز يا احساس شما به يك محرك طبيعي نياز داشت، يك حمام گرم با كمي برگ نعناع بگيريد.

  1. مراقبت پانسمان suprasorb از پوست با كمك نعناع

نعناع نه تنها مي‌تواند به حل مشكلات سلامتي كمك كند بلكه براي پاكسازي جوش صورت، تسكين خارش پوست و دفع مواد زائد مفيد است. شما مي‌توانيد از آن براي درمان جاي گزش حشره، نيش پشه ، زنبور سرخ، زنبور و زنبور عسل استفاده كنيد.

برگ نعناع سرشار از آنتي اكسيدان‌هايي است كه به پوست شما درخشش طبيعي مي‌بخشد. خواص ضد التهابي و آنتي باكتريايي نعناع مي‌تواند آكنه پوست شما را پاك كند.

  1. كاهش وزن با مصرف نعناع

با افزودن كمي نعناع به رژيم غذايي خود مي‌توانيد سريع‌تر لاغر شويد و در برنامه كاهش وزن خود به موفقيت برسيد زيرا همانطور كه مي‌دانيد نعناع يك محرك طبيعي است كه به تحريك انزيم‌هاي گوارش كمك مي‌كند. اين آنزيم‌هاي گوارشي مواد مغذي مورد نياز را از غذا جذب مي‌كند اما چربي را مصرف مي‌كند و آن را به انرژي تبديل مي‌نمايد.

  1. بهبود آسم با نعناع

از آنجايي كه نعناع مي‌تواند دستگاه تنفسي را پاكسازي نمايندگي شركت لوهمن روشه كند، استفاده منظم آن براي همه افرادي كه آسم دارند بسيار مفيد است. نعناع همچنين حاوي رزمارينيك اسيد است كه به عنوان يك آنتي اكسيدان قوي عمل مي‌كند.

  1. گياه نعناع و بهداشت دهان

نعناع خواص آنتي باكتريايي و ضد التهابي فراواني دارد. به همين خاطر براي بهداشت دهان بسيار مفيد است زيرا از رشد باكتري‌هاي مضر در داخل دهان جلوگيري مي‌كند. همچنين نعناع بوي بد دهان را از بين مي‌برد. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه برگ نعناع را به طور مستقيم روي دندان و لثه خود بماليد يا برگ آن را براي چند دقيقه بجويد.

  1. خواص ضدسرطان نعناع

تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه نعناع مي‌تواند از بروز برخي سرطان‌هاي خاص جلوگيري كند.

پرورش نعناع در خانه

چگونه گياه نعناع را پرورش دهيم؟

نعناع يكي از گياهاني است كه خيلي راحت رشد مي‌كند. اين گياه بر روي سيستم‌هاي ريشه‌اي رشد مي‌كنند زيرا برگ‌هاي جديد آن در امتداد ريشه‌ها جوانه مي‌زند.

اگرچه گياه suprasorb a ag نعناع مي‌تواند يك گياه گريزان باشد اما نگهداري آن به دور از ساير گياهان مفيد خواهد بود. براي پرورش نعناع تنها چيزي كه شما نياز داريد يك ظرف نگهدارنده آب است كه ۱۲ تا ۱۶ اينچ عرض داشته باشد و با خاك نيز پوشيده شده باشد. شما مي‌توانيد نعناع را با برش يك شاخه كوچك از گياه موجود يا خريد نهال بكاريد.

هر دو روش عاليست اما رشد نعناع توسط دانه‌هاي آن كمي دشوار است. بهتر است گياه نعناع را در آشپزخانه نگهداري كنيد تا بتوانيد از برگ‌هاي آن براي آشپزي نيز بهره مند شويد.

خاك گياه نعناع بايد مرطوب باشد. زماني كه مي‌خواهيد گياه را هرس كنيد بهتر است از بالا اينكار را انجام دهيد تا برگ‌هاي بيشتري در اطراف آن رشد كند. اينكار به شما كمك‌ مي‌كند گياهي با برگ‌هاي زياد داشته باشيد.

براي خشك كردن نعناع بهتر است آن را از ساقه آويزان كنيد يا بر روي يك سطح صاف و مسطح بچينيد.

چگونه از نعناع استفاده كنيم؟

شما مي‌توانيد نعناع را براي موارد مختلفي استفاده كنيد.

بوي نعناع اعصاب براي پخت و پز و در موارد مختلفي همچون مرغ، ماهي، گوشت و ساير پروتئين‌ها عالي است. شما مي‌توانيد از برگ‌هاي آن در سالاد نيز استفاده كنيد. بهترين روش كاربرد اين گياه در نوشيدني‌هايي همچون چاي نعناع، كوكتل‌ها و ليموناد‌هاي خوشمزه است.

همانطور كه قبلا نيز ذكر شد شما مي‌توانيد برگ نعناع را بجويد تا دهان خوشبوتري داشته باشيد. براي جاي گزش حشرات نيز بهتر است روغن نعناع روي آن بماليد.



منبع

تظرات ارسال شده