همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
5 راهكار براي كنترل استرس روزانه

ادامه به راهكارهايي براي كنترل اين احساس مي پردازيم.

به گزارش سرويس ترجمه ، مي دانيم استرس، سلامتي ما را تهديد مي كند و بايد از آن دوري كنيم. چرا كه باعث بيماري هايي مثل بي خوابي، افزايش يا كاهش وزن، مشكلات گوارشي، افسردگي و مشكلات پوستي و ده ها مشكل و اختلال ديگر مي شود. در واقع، هنگامي كه به بدن شما استرس تحميل مي شود، هورمون هاي بدن شروع به آزاد شدن مي كنند تا بدن را براي مقابله با اين حجم بيماري پوستي از استرس آماده كنند و بدن را از حالت تعادل خارج مي كند.

ما در اينجا 5 نكته براي كنترل بهتر استرس روزانه به شما ارائه مي دهيم كه به كمك آن ها مي توانيد با اثرات منفي استرس براي سلامتي مبارزه كنيد.

خواب منظم داشته باشيد. اين توصيه به نظر ساده، بهترين راهكار مبارزه با استرس است كه از سوي مشاوران مطرح مي شود. يك روال خواب منظم، داشتن ساعت خواب و بيداري مشخص، به مدت 7 تا 8 ساعت در روز، به بدن شما براي بازسازي و بازيابي انرژي از دست رفته كمك مي كند. پيش از خواب از نگاه مردن به صفخه نمايش پانسمان هارتمن گوشي تلفن هوشمند، تبلت و تلويزيون پرهيز كنيد، چون نور آن ها، روند طبيعي خواب را مختل مي كند.

با ورزش كردن به مقابله با استرس برويد. ورزش منظم روزانه تاثير زيادي بر سلامت كلي شما خواهد داشت. آندورفين آزاد شده در زمان انجام تمرينات ورزشي، به بهبود وضعيت كلي سلامت، كنترل استرس، الگوي خواب و خلق و خوي شما كمك مي كند.

مديتيشن را ياد بگيريد. يكي از ساده ترين روش هاي كنترل استرس روزانه، تمرين تنفس عميق و مديتيشن است كه تنها با صرف چند دققيه از روز، تاثير فوق العاده اي ژل هيدروسرب خواهد داشت. يك فضاي آرام، با نور مناسب انتخاب كنيد و به كمك يك موسيقي آرام بخش، تمرينات مديتيشن و يوگا را انجام دهيد.

از پوست خود مراقبت كنيد. حتماً متوجه شده ايد زماني كه استرس داريد، پوست شما چطور خسته به نظر مي رسد. در واقع با فعل و انفعالات بدن در زمان استرس، پوست هم حساس تر مي شود و با توليد چربي بيشتر، آن را مستعد آكنه مي كند. بنابراين، مهم نيست هر چقدر هم عجله داريد، براي مراقبت از پوست خود وقت بگذاريد. پيش از خواب پوست خود را از مواد آرايشي و آلودگي ها پاك كنيد. از محصولات مراقبتي مناسب پوست خود استفاده كنيد و آن را هميشه مرطوب و با طراوت اترومن نگاه داريد.

در صورت نياز، درخواست كمك كنيد. كمك خواستن از ديگران و درخواست حمايت از آن ها،‌ نشانه ضعف شما نيست. برعكس، شجاعت شما را نشان مي دهد. از خانواده و دوستان بخواهيد شما را ياري كنند، بخواهيد به حرف هاي شما گوش دهند، در آغوش آن ها گريه كنيد و گاهي حمايت آن ها را طلب كنيد. داشتن يك پشتيبان و حامي خوب، يكي از موثر ترين روش ها براي كنترل و مديريت بهتر استرس روزانه است.

پيش از اين كه استرس شما را شكست دهد، با آن مقابله كنيد و اجازه ندهيد سلامتي جسم، روان و ذهن شما را به خطر اندازد.

پماد مدي هاني

منتشر شده در activebeat دسامبر 2018

ترجمه از گلنوش محب علي



منبع

تظرات ارسال شده