همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
رئيس

مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت با بيان اينكه همه امكانات و تجهيزات مراقبت و درمان از بيماران ايدز در كشور وجود دارد افزود: اين امكانات در لوزالمعده چهارمحال و بختياري تامين شده است.

به گزارش ايلنا، محمدمهدي گويا كه به شهركرد سفر كرده، اظهار داشت: عفونت HIV و بيماري ايدز از مهم‌ترين بيماري‌هايي است كه در سطح كشور توسط نظام سلامت دنبال مي‌شود. تاكنون حدود ۳۸ هزار نفر در كشور مبتلا به عفونت ايدز شده‌اند و در حال حاضر چيزي حدود ۱۵ هزار نفر در كشور تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وي با بيان اينكه افراد مبتلا به HIV ممكن است هر كدام به كرم رژودرم دليلي مبتلا به اين بيماري شده باشند، ادامه داد: وظيفه نظام سلامت كشور شناسايي، مراقبت و درمان اين افراد است. نبايد فراموش كنيم ايدز ديگر يك بيماري كشنده و مرگبار كه قبلا از آن نام برده مي‌شد نيست بلكه اين بيماري كاملا قابل درمان بوده و يك فرد بيمار مي‌تواند بدون اينكه عارضه‌اي داشته باشد تا سال‌ها زندگي كند.

رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: همه امكانات و تجهيزات پانسمان زخم مراقبت و درمان از بيماران ايدز در كشور وجود دارد، اين امكانات در چهارمحال و بختياري و شهرستان‌هاي تابعه آن نيز موجود است و جاي هيچ نگراني درباره كمبود دارو و اقدامات تشخيصي نيست.

گويا تصريح كرد: در بحث بيماري HIV هماهنگي صورت گرفت تا مردم بتوانند به راحتي با مجموعه بهداشت و درمان ارتباط گرفته و از مشاوره ابتدايي، انجام آزمايش و درمان و مراقبت در صورت مثبت بودن آزمايشات استفاده كنند.

وي پماد سوختگي به محرمانه بودن بيماري ايدز بين فرد و پزشك اشاره و بيان كرد: وظيفه مجموعه نظام سلامت است كه كنار مردم باشد و هرگز اسرار محرمانه بين پزشك و بيمار فاش نخواهد شد. نيروهاي بهداشتي امين مردم هستند و در دورافتاده‌ترين نقاط كشور به مردم ارائه خدمت مي‌كنند.

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت افزود: درمان و مراقبت در بحث بيماري ايدز مدت‌ها است كه در كشور انجام مي‌شود هيدروژل و هر فردي تمايل دارد و فكر مي‌كند در معرض ابتلا به اين بيماري قرار داشته، مي‌تواند به مراكز درماني مراجعه كرده تا تحت تشخيص و احيانا درمان قرار گيرد. رسانه‌هاي بيگانه به هيچ وجه به‌ دنبال طرفداري از مردم نيستند آنها به دنبال ضربه زدن به نظام سلامت و جمهوري اسلامي ايران‌ هستند.



منبع

تظرات ارسال شده