همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

براي درمان اعصاب بهم ريخته تان اين ميوه را بخوريد

براي درمان اعصاب بهم ريخته هميشه هم دارو نياز

نيست! گاهي ميوه ها بهترين دارو ها هستند.

در اين مطلب براي شما از درمان گرهاي طبيعي يعني ميوه ها صحبت كرده ايم كه به كمك آنها ب سادگي به آرامش اعصاب مي رسيد و ديگر نيازي به قرص هاي متفاوت نداريد!

استرس! واژه اي آشنا و حالتي ناخوشايند كه در يك كلام منشاعي براي انواع بيماري هاي سخت و دردسرساز است. راههاي مختلفي براي رفع و دوري از استرس ميشناسيد كه شامل ورزش و عادات غذايي خاص مي شوند. مواد غذايي و خوراكي هاي ضد استرس را در ليستي كامل در ادامه مطلب خواهيد خواند.

آب پماد زخم گيلاس:

اين آبميوه در تحقيقات بهترين نتيجه را براي ايجاد آرامش و مقابله با استرس را داشته است.

موز

ميوه اي كه همانند نرمي اش روح را نرم مي كند و يك خوردني ضد استرس محسوب مي شود.

يك متخصص تغذيه گفت: كربوهيدرات بالاي موجود در موز موجب آرامش بدن و افزايش نشاط افراد مي‌شود.

مريم مراداف افزود: موز ميوه بسيار پركالري و پر انرژي است كه اگر به جا و به موقع مصرف شود، اثرات مفيدي در بدن دارد.

وي گفت: موز رسيده يكي از ميوه‌هايي است كه به دليل داشتن فيبر بالاي خود موجب روان كردن روده، رفع يبوست و بهبود زخم‌ها مؤثر است.

اين پماد زخم بستر متخصص تغذيه افزود: موز نارس و سبز خاصيت جذب آب و قابض را دارد و براي رفع اسهال مي‌تواند مفيد باشد. كربوهيدرات بالاي موجود در موز موجب آرامش بدن و افزايش نشاط افراد مي‌شود.مراداف گفت: البته خاصيت آرامش و افزايش نشاط موز مي‌تواند موجب رفع افسردگي و افزايش هوشياري در سالمندان شود ولي سالمندان مبتلا به ديابت بايد اين ميوه را با احتياط كامل مصرف كنند.

وي افزود: 100 گرم موز 95 كيلوكالري انرژي دارد و سرشار از پتاسيم است كه موجب ساخت عضله و كاهش فشارخون افراد مبتلا به فشارخون مي‌شود. در نتيجه موز از جمله ميوه‌هاي بسيار پركالري و پر انرژي است كه اگر به جا و به موقع مصرف شود مي‌تواند اثرات خوبي داشته باشد.

توت هاي آبي و قرمز

مثل اينكه قرار است هرجا صحبت از خوردني هاي مفيد باشد نان بلوبري ها و توت هاي جنگلي هم برده شود. اين خوردني هاي خوشمزه به كاهش پماد سوختگي و ذفع مواد اضافي در بدن سرعت مي بخشند و حس سرزندگي به بدن مي بخشند.

آواكادو

اين ميوه معروف به ميوه ي ضد چاقي است كه البته با داشتن انتي اكسيدان ها براي سلامت روان و كاهش استرس نيز تجويز مي شود.

آلو

يك ميوه ي خوش مزه براي زيبايي و آرامش اعصاب.

انار

يك ميوه سرشار از آنتي اكسيدان هاي كمياب كه بدن شما با مصرف آن نشاط و سلامت باورنكردني به دست مي آورد. مطالعات قطره آهن فروزومال بر روي انار خاصيت ضد استرسي ان را ثابت كرده است.

با كيوي اوج بگيريد!

مغز براي تبديل تريپتوفان به سروتونين نيازمند ويتامين C است. در واقع، مغز يك پمپ مخصوص براي ويتامين C دارد و ويتامين C اضافي در خون را به سمت خود مي‌كشد و نگاه مي‌دارد.

ميوه كيوي منبع خوبي از ويتامين C است كه مصرف روزانه آن توصيه مي‌شود.

اگر از كيوي خوشتان نمي‌آيد، مي‌توانيد ميوه‌هاي ديگر غني از ويتامين C را جايگزين آن كنيد كه مهم‌ترين آن‌ها عبارتند خريد قطره آهن فروزومال از توت‌فرنگي، پرتقال و گريپ‌فروت.

منبع: نمناك

به هيچ عنوان ميوه را درون پلاستيك نگهداري نكنيد

تظرات ارسال شده