همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چگونه با ديابت بهتر زندگي كنيم؟

- ديابت نوع اول: در اين نوع ديابت بيمار نياز به تزريق انسولين دارد و بيشتر در كودكان و افراد زير ۳۰ سال ايجاد مي‌شود كه به ژل medihoney آن ديابت وابسته به انسولين مي‌گويند.

- ديابت نوع دوم: بيمار معمولا نيازي به تزريق انسولين ندارد، اما ممكن است در برخي موارد نياز به تزريق انسولين پيدا كند. اين نوع ديابت معمولا در افراد بالاي ۴۰ سال، چاق و كم تحرك بيشتر است و به آن ديابت غير وابسته به انسولين مي‌گويند. در كنترل اين بيماري از رژيم غذايي و داروهاي خوراكي پايين‌آورنده قند خون استفاده مي‌شود.

نشانه‌هاي ديابت

از نشانه‌هاي بيماري ديابت مي‌توان به پر ادراري و تكرر آن، احساس پرنوشي و تشنگي، احساس ضعف و پرخوري مدي هاني و كاهش وزن بدون دليل اشاره كرد.

عوارض ديررس ديابت

عوارض دراز مدت در صورت عدم كنترل بيماري ديابت، مي‌تواند منجر به اختلالات قلبي - عروقي، بينايي،‌ نارسايي و از كار افتادگيكليه‌ها و بروز زخم‌هاي پوستي به ويژه در پاها و آسيب‌هاي عصبي شود و در نهايت موجب صدمات جبران ناپذيري از جمله كوري، قطع پا و سكته قلبي و مغزي شود.

توصيه‌هاي تغذيه‌اي و بهداشتي براي داشتن زندگي بهتر با ديابتبنابر اعلام دفتر مديريت بيماري‌هاي غيرواگير وزارت بهداشت، برخي از توصيه‌هاي تغذيه‌اي و بهداشتي براي داشتن زندگي قيمت كرم مدي هاني بهتر با ديابت عبارتند از:

- براي داشتن يك برنامه صحيح دارويي و رژيم درماني به پزشك و كارشناس تغذيه مراجعه كنيد.

- از مواد غذايي حاوي الياف گياهي (فيبر غذايي) مانند نان و غلات سبوس‌دار، سبزي‌ها و ميوه‌هاي با شيريني كمتر استفاده كنيد.

- بجاي مصرف مواد قندي ساده مانند قند، شكر، مربا، عسل و ... از خشكبار و ميوه‌هاي خشك استفاده كنيد.

- ميزان مصرف روغن‌هاي جامد و چربي را در رژيم غذايي خود محدود كنيد و در برنامه غذايي خود تا حد امكان از روغن زيتون استفاده كنيد.

- از گوشت‌هاي كرم محافظ مدي هاني بدون چربي و مرغ بدون پوست استفاده كنيد.

- مصرف ماهي دو بار در هفته توصيه مي‌شود.

- از روش‌هاي پخت آب‌پز، بخارپز، تنوري كردن و كباب كردن به جاي سرخ كردن استفاده كنيد.

- از شير و فراورده‌هاي لبني كم چرب استفاده كنيد.

- براي كنترل وزن در حد مطلوب، انجام ورزش و فعاليت‌هاي بدني مناسب و رعايت رژيم غذايي صحيح زير نظر پزشك و كارشناس تغذيه، توصيه مي‌شود.

- انجام فعاليت‌هاي ورزشي متناسب با شرايط و وضعيت سلامت فرد، نرمش‌هاي ملايم روزانه، حداقل ۱۵ عسل پزشكي دقيقه پياده‌روي بعد از غذا توصيه مي‌شود.

- هرگز با شكم خالي و گرسنه، ورزش يا پياده‌روي نكنيد.

- براي اطمينان از سلامت چشم و كليه‌هاي خود، به طور منظم به پزشك متخصص مراجعه كنيد

- شست‌وشوي روزانه پاها با آب ولرم و صابون مناسب و خشك كردن با حوله نرم توصيه مي‌شود.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده