همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چند نكته اثبات شده درباره گياه‌خواري؛ از سلامت قلب تا دوري از سرطان

ثابت شده كه با پيروي از رژيم غذايي گياهخواري، تجمع پلاك در رگ‌هاي خوني كاهش مي‌يابد و خطر ابتلا به ديابت و سكته مغزي كم مي‌شود و اگر حق انتخاب داشته باشيم، رژيم گياهخواري از ديگر رژيم‌ها بهتر به نظر مي ‌رسد.

به گزارش : درباره گياه‌خواري تندوري‌هايي ورود دارد و شما مجبور نيستيد كاملا مصرف گوشت را كنار بگذاريد. اما اگر مصرف محصولات حيواني پانسمان hartmann را در رژيم خود كاهش دهيد، شاهد ۴ مزيت عمده اين تصميم در زندگي خواهيد بود كه در ادامه به آنها مي‌پردازيم.

گياه خواران قلب سالمتري دارند

شواهد و مطالعات نشان ميدهد كه مصرف هرچه بيشتر گياهان با حفظ سلامت قلب ارتباط مستقيم دارد. كساني كه غذاهاي حاوي گوشت را كمتر مصرف ميكنند، كمتر در معرض سكته مغزي و يا بيماريهاي قلبي عروقي قرار ميگيرند. البته در انتخاب رژيمهاي غذايي كه گوشت كمتري دارند بايد دقت كنيد؛ در اين رژيمها از مصرف نوشابههاي قندي، دانهها و غلات تصفيه شده مانند آرد سفيد و برنج سفيد، و ساير محصولات فراوري شده بيماري پوستي اجتناب كرده و آجيل، ميوه ها و سبزيجات و غلات كامل را بيشتر مصرف كنيد.

گياه خواران لاغرترند

رژيم هاي غذايي گياهي شاخص توده بدني را در محدوده سالم نگه داشته و اندازه دور كمر و دور شكم را كاهش ميدهند. ميوهها و سبزيجات حاوي كالري كمتر و آب فراوان هستند. همين امر كمك ميكند تا پيش از زياده‌روي و اتمام غذا، احساس سيري كنيد. چربيهاي اشباع شده، چربيهايي سرشار از هيدروژن هستند. اين چربيها در دماي اتاق جامدند. آنها را ميتوان در گوشت و محصولات حيواني از قبيل گوشت گوساله، كره، پنير و لبنيات پرچرب و حتي در روغن نارگيل يافت. پانسمان نقره هارتمن طبق تحقيقات علمي انجمن قلب امريكا، مصرف چربي‌هاي اشباع شده ميزان كلسترول خون را افزايش ميدهد. اين افزايش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي را بالا ميبرد. بنا به توصيه انجمن قلب آمريكا، از ۲۰۰۰ كالري دريافتي در روز، تنها ۱۳ گرم آن بايد به چربيهاي اشباع اختصاص يابد. علاوه بر اين، خوردن ۴ تا ۵ وعده ميوه و سبزي، ۶ تا ۸ وعده غلات كامل، ۲ تا ۳ وعده لبنيات كم چرب و كمتر از ۱۸۰ گرم گوشت، طيور يا غذاهاي دريايي در روز، اساس رژيم غذايي گياهي را تشكيل ميدهد.

گياه خواران كمتر به سرطان مبتلا مي شوند

ژل دبريد رژيمهاي غذايي گياهي ممكن است سدي در برابر ابتلا به انواع سرطانها باشند. مطالعات نشان ميدهد كه فيبر، ويتامينها، مواد شيميايي گياهي و مواد معدني موجود در ميوهها و سبزيجات، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان سينه را به ميزان چشمگيري كاهش ميدهند.

گياهخواري، عمر كره زمين را افزايش ميدهد

فراموش نكنيد كه پرورش حيوانات و دام، منابع طبيعي را به خطر مي اندازد. طبق گفته محققان دانشگاه جان هاپكينز، ۲۷ درصد از كل آب‌هاي شيرين كره زمين، براي صنعت گوشت و لبنيات مورد استفاده قرار ميگيرد. اين در حالي است كه بيش از پماد مدي هاني ۱۲۰۰ گالن آب، براي توليد يك استيك ۲۳۰ گرمي مورد نياز است. اما فقط ۸۰ گالن آب براي توليد ۳۰ گرم بادام لازم است.

به گفته محققان دانشگاه جان هاپكينز، كل فرآيند توليد گوشت از ابتدا تا انتها مقصر توليد تقريبا ۱۰ درصد كل گازهاي گلخانهاي در سراسر جهان است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده