همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان گوش‌ درد با طب سنتي

از طريق جريان خون طي مسير كرده و ممكن است گوش‌ها را در برگيرد... .

به گزارش يكي از راه‌هاي سالم نگه‌داشتن "گوش‌ها" اين است كه هفته‌اي يك‌بار يك تا دو قطره روغن بادام تلخ خالص و تصفيه‌شده در هر گوش چكانده شود.

چنانچه در عمق گوش‌ها دردي وجود داشته باشد و بيمار پزشكي كودكان را كلافه كند و در خوردن و آشاميدن غذا اختلالي به وجود آيد بايد نوع سوءمزاج مربوطه را به‌منظور درمان مشخص كرد؛ اگر درد در گوش‌ها همراه با تب باشد و بيمار در وقت گرما دردش بيشتر شود، نشانه سوءمزاج گرم است؛ آب كوكب و عنب الثعلب يا آب گشنيز تر و تازه در هر گوش چكانده شود.

اگر سوء مزاج سرد باشد، نشانه‌اش اين است كه بيمار پس از استحمام يا در هواي سرد، درد گوشش بيشتر مي‌شود؛ روغن قسط تلخ يا روغن سوسن يا روغن شويد يا روغن بادام تلخ درمان سوختگي با آب جوش در هر گوش چكانده شود.

گاهي اوقات نفخ شديد معده و روده‌ها باعث سنگيني گوش‌ها مي‌شود؛ در واقع ماده توليدكننده نفخ از طريق جريان خون طي مسير كرده و ممكن است گوش‌ها را در بر گيرد؛ توصيه مي‌شود بيمار از خوردن غذاهاي نفاخ و بادزا پرهيز كامل كند چرا كه ممكن است در صورت عدم رعايت اين نكته دچار كري موقتي شود. در اين مورد خاص توصيه مي‌شود ضمن پرهيز از خوردن غذاهاي نفاخ و نوشيدني‌هاي گازدار، در هر گوش دو قطره جوشانده گل افسنتين و زهره گاو در هر گوش چكانده شود.

اگر چسب بخيه سوء مزاج سرد باشد، نشانه‌اش اين است كه بيمار پس از استحمام يا در هواي سرد، درد گوشش بيشتر مي‌شود؛ روغن قسط تلخ يا روغن سوسن يا روغن شويد يا روغن بادام تلخ در هر گوش چكانده شود


اگر درد گوش‌ها همراه با ورم مجراي گوش باشد و بيم آن مي‌رود كه پرده صماخ را آسيب برساند، لازم است عنبرنساء را به داخل گوش‌ها دود داد و حبه سيري را گرم كرده و در مجراي قطره فروزومال گوش قرار داد؛ در اين موارد چكاندن دو قطره آب جوشانده هندوانه ابوجهل در هر گوش نافع است.

اگر درد گوش‌ها همراه با طنين و صداي وزوز گوش همراه باشد، حجامت از بين دو كتف گرفته شود.

اگر درد گوش‌ها مقارن و هم‌زمان با درد دندان‌ها باشد، لازم است سه قطره از جوشانده كدوي حنظل، روي دندان مورد نظر چكانده شود و همزمان پاها را در تشت حاوي جوشانده كدوي حنضل قرار داد و دو قطره روغن گل بابونه در گوش‌ها چكاند.

زياده‌روي در خوردن غذاهاي نفاخ و نوشيدني‌هاي گازدار، نفخ روده‌ها، اختلالات قيمت پماد زخم بستر در تخمدان‌ها، بيماري‌هاي كليوي، مصرف زياد نان، در حالت امتلاء معده خوابيدن، كار كردن در محيط كار پرسروصدا از جمله عوامل مهمي است كه مي‌تواند سلامتي گوش‌ها را در معرض خطر قرار دهد.

منبع: تسنيم



منبع

تظرات ارسال شده