همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 گياهي كه در كمترين زمان سلول هاي سرطاني را مي كشد

درمان آن اقدام كنيد نتايج بهتري عايدتان خواهد شد. شايد فكر كنيد سرطان درمان ندارد اما علاوه بر اينكه امروزه درمان سرطان وجود دارد، حتي درمان گياهي سرطان هم در دست توليد است.

به گزارش :افسنطين شيرين حاوي تركيبي به نام آرتميسينين است كه دليل ناتواني بقاي سلول هاي سرطاني در حضور اين گياه محسوب مي شود. آرتميسينين هر چيزي را از انگل تا باكتري، قارچ و سلول سرطاني مي كشد، در شرايطي كه كاري با سلول هاي سالم ندارد.

يك گياه دارويي قدرتمند آسيايي با ويژگي ارتقا سلامت وجود دارد، كه در خانواده مشابه با گل مرواريد و آفتابگردان قرار دارد، اما استعداد پنهان اين گياه در هيچ يك از بستگانش ديده نمي شود. اين گياه مي تواند سلول هاي ژل medihoney سرطاني را تنها در 16 ساعت از بين ببرد.

چيني ها دير زماني است كه از اين گياه دارويي براي كاهش تب، بهبود سلامت گوارش و دفع انگل ها استفاده مي كنند. در حقيقت، به واسطه توانايي بالا در خلاص شدن از شر انگل مالاريا، از اين گياه در سراسر جهان به عنوان درماني براي بيماري مالاريا استفاده مي شود.

اما تاثيرگذارترين توانايي آن تا به امروز نابودي سلول هاي سرطاني بوده است. و اين در شرايطي است كه شواهد علمي از قدرت ضد سرطاني شگفت انگيز آن پشتيباني مي كنند. مطالعات نشان داده اند كه هيچ يك از سلول هاي سرطان پستان، سرطان خون، سرطان كيسه صفرا، سرطان ريه، سرطان مثانه، سرطان مغز، و سرطان پروستات توانايي مقابله با اين گياه دارويي كه به نام افسنطين شيرين شناخته مي شود را ندارند. براي كشتن سلول هاي سرطاني با كمك آرتميسينين يك ترفند نيز وجود دارد. آرتميسينين مي تواند سلول هاي سرطاني را به تنهايي نابود كند (نتايج يك مطالعه نابودي 28 درصد از سلول هاي سرطان پستان را نشان داد)، اما مدي هاني قدرت واقعي آن در مقابله با سرطان زماني آزاد مي شود كه با آهن تركيب شود.

گياهاني براي درمان سرطان
طبق مطالعات صورت گرفته استفاده از رژيم غذايي ناصحيح سبب افزايش شاخص هاي التهابي مي شود كه اين شاخص ها نقش موثري در بروز سرطان ايفا مي كنند.موادي مانند زعفران، زردچوبه، سير و پياز خاصيت ضد التهابي دارند؛ مصرف مداوم اين مواد موجب كاهش التهاب در بدن افراد مي شود و از بروز سرطان جلوگيري مي كند. مصرف بيش از حد روغن هاي صنعتي حاوي اسيدهاي چرب ترانس و اشباع، گوشت قرمز و لبنيات پرچرب منجر به افزايش التهاب مي شود كه احتمال ابتلا به سرطان رادر بدن افراد افزايش مي دهد. التهاب به دو دسته سيستماتيك و مزمن تقسيم مي شود كه قرمزي ناحيه اي از پوست نشان دهنده التهاب سيستماتيك است در حالي كه التهاب مزمن در درون بدن وجود دارد .افراد مي توانند با صرف هزينه اندكي با استفاده از شاخص التهابي رژيم غذايي (DII) از ميزان سالم يا ناسالم بودن رژيم خود آگاهي پيدا كنند.

شاخص التهابي محصولات مدي هاني رژيم غذايي به عنوان معياري براي پيش بيني بيماري هايي مانند سرطان و فشارخون كه التهاب مزمن در پيدايش آن ها دخالت دارد، به كارگرفته مي شود. اگرچه قرارگرفتن در معرض بعضي از آلودگي ها، امري اجتناب ناپذير است ونمي‌يتوان آن را به طور كامل از زندگي حذف كرد، اما روش‌هايي وجود دارد كه مي توان با به كارگيري آن، از انباشت سموم در بدن جلوگيري كرد. به عنوان مثال مي توان آدامس نخورد، اگر قرار است غذايي از بيرون منزل تهيه كنيم ظرف مناسب تهيه كنيم تا مجبور نباشيم غذا را براي چند ساعت در ظروف يكبار مصرف نگه داري كنيم، مي توانيم خودروي خود را براي مسيرهاي كوتاه از پاركينگ خارج نكنيم؛ اگر گوشت تهيه كرده ايم آن را همراه چند شاخه رزماري يا آويشن، تخم گشنيز بپزيم تا اطمينان حاصل كنيم كه سموم گوشت تا حدي گرفته شده است و بعد از پختن، سبزي را از ظرف بيرون بياوريم.

گياهاني براي مقابله با سرطان
شبدر قرمز حاوي تركيبي قوي به نام فورمونونتين است كه به عسل پزشكي مبارزه با سرطان پستان كمك مي كند. بنابر مطالعه اي كه در نشريه پزشكي Hormone and Metabolic Research منتشر شد، دانشمندان دريافتند كه فورمونونتين از گسترش سلول هاي سرطاني و همچنين حمله سرطان به سلول هاي سالم جلوگيري مي كند و از اين رو گسترش بيماري احتمال كمتري دارد. در شرايطي كه مطالعات بيشتري در اين زمينه بايد صورت بگيرند، اما نتايج كسب شده اميدواركننده بوده اند.

زنجبيل نه تنها مي تواند عطر و طعم خوبي به كلوچه ها ببخشد، بلكه اين ادويه قدرتمند از ويژگي هاي ضد سرطاني و نابودكنندگي تومور نيز بهره مي برد. به لطف چهار تركيب مختلف - جينجرول، پارادول، شوگائول و زرومبون - پژوهشي كه در نشريه International Journal of Preventive Medicine منتشر شد، نشان داد كه زنجبيل ممكن است به درمان سرطان هاي پستان، روده بزرگ، معده، كبد، پروستات و پوست كمك كند.

مطالعه اي كه در نشريه Jounal of Medicinal Food منتشر شد، نشان داد كه اين گياه دارويي كوچك تكثير سلول هاي سرطاني را متوقف مي كند. مطالعات بيشتر روي حيوانات نشان داد كه تركيبي قيمت كرم مدي هاني از گياهان دارويي كه شامل گياه دم اسبي به همراه قارچ چاگا بود در كاهش لنفوم (سرطان غدد لنفاوي) و تومورهاي سرطان خون موثر بوده و نرخ بقا را تا 33 درصد افزايش داده است.

عصرخبر



منبع

تظرات ارسال شده