همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
در وعده شام چه غذايي بخوريم؟

هيچ فكر قبلي ‌شود و به همين دليل است كه كارشناسان توصيه مي‌كنند در هنگام شب، غذايي مصرف كنيد كه برايتان لذت‌بخش بوده و به آن علاقه‌مند هستيد.

به گزارش ، وقتي حرف از شام به ميان مي‌آيد، اين نكته اهميت پيدا مي‌كند كه پرخوري و يا خوردن غذاهاي نامناسب باعث اختلال در خواب شبانه‌تان خواهد شد. از طرف ديگر، مصرف يك وعده غذايي كه شما را كمتر سير مي‌كند و شما را راضي نگه نمي‌دارد، با احتمال زيادي شما را مايل به مصرف يك اسنك ناسالم در انتهاي شب و يا هنگام خواب مي‌كند.

در ژل medihoney اين مطلب از توصيه‌هاي سه متخصص تغذيه در مورد انتخاب غذاي مناسب براي وعده شام خواهيم گفت:
مشخصه يك شام ايده‌آل، وجود تعادل بين سبزيجات، پروتئين، غلات و چربي‌هاي سالم است
يك بشقاب ايده‌ال آن است كه نيمي از آن را سبزيجات، يك‌چهارم آن را پروتئين و يك‌چهارم آن را نشاسته، مانند غلات يا سبزيجات داراي آن، دربرگرفته باشد.
تكه كوچكي از ماهي همراه با كينوآ و سبزيجات پخته شده، و كاسه سبزيجات داراي برنج قهوه‌اي و توفو (پنير سويا) مثالي از يك شام متعادل هستند. چربي‌هاي سالم مي‌توانند با سبزيجات پخته شده با روغن زيتون يا اضافه ‌كردن آووكادو، به دست بيايد. اگر اين مواد غذايي در دسترس‌تان نيست، مي‌توانيد آن‌ها را با خوراكي‌هاي مشابه جايگزين كنيد.

وعده غذايي ساده‌تان را به يك وعده غذايي كرم محافظ مدي هاني دوست‌داشتني و سالم‌تر تبديل كنيد
ماكاروني و پنير موادي عالي براي انواع مختلفي از سبزيجات است. مي‌توانيد از سبزيجاتي همچون بروكلي، نخودفرنگي، هويج، قارچ و پياز استفاده كنيد. مي‌توانيد يكي از اين سبزيجات را با اين دو نوش جان كنيد و يا كمي خلاقيت به خرج داده و با تركيب اين سبزيجات و ماكاروني و پنير يك غذاي سالم اما داراي كالري كمتر و سالم‌تر تهيه كنيد.

اگرچه تهيه يك غذاي ساده، در يك ظرف كوچك، شما را از شستن حجم زياد ظرف‌ها پس از شام معاف مي‌كند، اما به گفته كارشناسان تغذيه، مصرف شام ساده، شانس روي آوردن مجدد شما را به غذاهاي ديگر در انتهاي شب بالا مي‌برد. بنابراين متخصصين شما را به مصرف بيش از يك غذا در شب تشويق مي‌كنند (اما در حجم كم).

همه ما مي‌دانيم كه ماكاروني و پنير، عسل پزشكي به همراه هم يك غذاي مورد علاقه براي تمام خانواده‌ها است، به جاي خوردن يك وعده غذايي ساده، ماكاروني و پنير در كنار مرغ و يا يك تكه ماهي و بروكلي گزينه بهتري هستند، يك تكه سيب را به وعده‌تان اضافه كنيد و از دوغ به عنوان نوشيدني استفاده كرده و اين‌گونه يك وعده غذايي متعادل را در كنار خانواده ميل كرده و از آن لذت ببريد.
ديگر غذاهاي نمونه‌اي كه توصيه مي‌شود، ماهي قزل‌آلا با بروكلي، برنج قهوه‌اي، حبوبات تيره و سس سويا شيرين با نان گندم است.

به طور كلي، شام بايد شامل غذاهايي باشد كه از آن لذت مي‌بريد و برايتان رضايت‌بخش است
بي‌توجهي نسبت به خودتان مي‌تواند موجب پرخوري، خوردن غذا در انتهاي شب و خوردن غذا بدون هيچ فكر قبلي ‌شود و به همين دليل است كه كارشناسان توصيه مي‌كنند در هنگام شب، غذايي مصرف كنيد كه برايتان قيمت كرم مدي هاني لذت‌بخش بوده و به آن علاقه‌مند هستيد.

به منظور اجتناب از خوردن غذا در آخر شب و ميل زياد به غذا، مهم است كه شامتان شامل يك غذاي لذت‌بخش باشد. براي مثال، اگر ما هر بار سالم‌ترين غذا را از منوي غذايي انتخاب كنيم، ممكن است بعد از بازگشت به خانه بخواهيم كمي چيپس يا سيب‌زميني سرخ‌شده بخوريم. در حالي كه شايد بهتر بود همان بار اول يك برگر ساده سفارش مي‌داديم و از آن لذت مي‌برديم.

وعده غذايي گياهي توصيه شده، شامل مجموعه‌اي از كربوهيدرات‌ها و پروتئين است
يك وجترين، به طور معمول براي شام يك بشقاب سالاد بزرگ شامل سبزيجات، گوجه، خيار، يك سس سبك شامل روغن‌زيتون و سركه سيب، دو تا سه قطعه پنير و كمي سيب زميني به همراه يك ليوان بزرگ آب مصرف مي‌كند.
داشتن يك وعده غذايي متعادل مانند اين، ميل مدي هاني شما را كاهش مي‌دهد زيرا شما به بدن خود آنچه را كه به آن نياز دارد، مي‌رسانيد. (اين يعني تعادل سالم بين كربوهيدرات‌ها، چربي‌ها و پروتئين‌ها)

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده